Dah dua minggu aku duduk rumah lelaki tu dan lelaki tu macam biasa.Masih sama dengan soalannya.
Naik muak jugak dengar soalan yang sama,jawapan aku pun tetap sama.Bukan apa,aku memang serius lah taknak kahwin dengan dia.Dia tu sukar dijangka,sekejap okay.
Sekejap tak okay, kekadang normal,kekadang gila.Bila bila jer mood dia boleh berubah.Okay seksrang, dia dah muncul.Mesti nak tanya soalan yang sama.Ha kan aku dah cakap,mesti soalan ni punya lah.
"will you marry me and be my wife?"
"yes i will tapi awak kena sihat dulu sebab saya taknak lah nanti bakal anak-anak kita nampak perangai awak macam ni.Mesti diaorang akan takut dekat awak"
wait,apa aku jawab ni.Mati lah aku lepasni.Ha tengok,senyum sampai ke telinga tu ha bila aku jawab macam tu.
"really? aww thank you so much.I love you honey.Okay saya akan buat apa sahaja demi dapatkan cinta awak.Dua bulan depan,kita kahwin okay?"
"ha okay okay,terserah lah awak nak buat apa pun.Saya ikut jer asalkan awak bahagia"
Asalkan awak bahagia lepastu aku yang derita.Nasib badan lah.Aku nak tengok jer kau berubah ke tak.Kalau tak jugak,tengoklak aku lari masa hari kita kahwin nanti biar malu muka kau.Kau nak bunuh aku ke masatu,suka hati kau lah.Tangan kau bukan tangan aku.
Dia sedang menelefon seseorang.Panggilan dijawab.
"hello doktor,saya sedia terima rawatan doktor.Esok saya akan pergi ke rumah doktor tau,terima kasih"
bip! panggilan diletakkan.Dia memandang aku sambil tersenyum.Okay sejujurnya aku cakap yang aku cair dengan senyumannya walaupun dia tu agak mereng sedikit.
Mungkin sebab ada sikit kot rasa cinta tapi sikit je lah sebab kalau bukan sebab dia,mesti aku tengah happy dengan family aku sekarang.Oh hati,bertabahlah nak.Next time kita berhijrah okay.
YOU ARE READING
Sticky Note 🌷| csb ft jieun ; shortstory |
FanfictionDapat sticky note daripada pengirim misteri sememangnya agak seram terutamanya bila si pengirim tahu apa kau buat. [ status ;; complete ] ❁ start - 15.01.21 ❁ end - 15.01.21