Note ++ 9🍁

92 12 4
                                    

Aku bangun lebih awal daripada biasa.Aku menilik jam yang tergantung pada dinding,angka menunjukkan jam 7:00 pagi..Suami aku awal awal lagi berangkat ke tempat kerjanya.Nak tahu dekat mana dia bekerja? dekat tempat aku tu lah, dia yang handle semua.Nasib baiklah pekerja aku tidak bertanyakan apa-apa.

Aku mengambil tuala lalu melangkah masuk ke dalam bilik air.Air mula membasahi tubuh aku.Fuhh terasa segar!

Seusai mandi,aku bergerak ke dapur untuk bersarapan.Aku membuka peti sejuk lalu mengambil sekotak susu dutch lady berperisa coklat.Apabila aku menutup pintu peti sejuk tersebut,ada sekeping sticky note yang tertampal di situ.Aku mencabutnya lalu membacanya di dalam hati.

sayang,jangan lupa sarapan tau...pasal semua kerja rumah tu biar saya yang buat...jaga kandungan awak tu elok elok tau! ingat tau Jiji!

your husband, Sb❣️

Aduh husband aku ni.Dah kahwin pun masih main kertas ni lagi.Ha lagi satu,dia seorang je yang sesat panggil aku sebagai Jiji tapi kadang kadang je lah sebab dia ni eii suka panggil sayang,honey,sweetheart,baby dan lain lain.

Alahai, ha macam yang suami aku cakap,aku memang tengah mengandung sekarang ni.Kandungan aku dah berusia dua bulan.Tak sabar aku nak jaga bayi ni bersama sama suami tercinta.

Aku meletakkan sticky note itu di dalam sebuah kotak kecil yang sememangnya dikhaskan untuk letakkan benda tu.

Dulu aku seram dengan kertas tu tapi sekarang tak lagi.Aku akan simpan kertas kertas tu dalam kotak sebagai tanda kenangan.Mana lah tahu dapat cerita dekat anak anak ke apa.

Sekarang aku dah bahagia bersama suami tercinta.Kadang kadang aku akan lawat mendiang family aku.

Kadang-kadang aku akan ke pejabat bersamanya kerana bosan duduk di rumah.

Begini lah kehidupan kami, walaupun tak seindah orang lain namun aku tetap rasa bahagia dengan Choi Soobin.

The End

Kau secantik bunga sakura yang indah itu,aww akhirnya aku dapat miliki sepenuh cinta kau,Oh Jieun a.k.a Choi Jieun.Terima kasih kerana sudi terima aku dalam hidup kau walaupun masa lampau aku sangat teruk

-Sb🌷

-Sb🌷

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Sticky Note 🌷| csb ft jieun ; shortstory |Where stories live. Discover now