عشق و جنون _ احببت وحشاً

5 1 0
                                    


الجزء السادس

الممرضة: دكتور اندرو في معجزة حصلت يجري اندرو الى الغرفة و يرى أن نبض و تنفس كاثرين عاد كما كان و افضل و اصبحت بخير  يخرج اندرو و حوله الأطباء المشرفين عن عملية كاثرين و هم في حالة دهشة من الأمر لأن كاثرين  كانت ميتة بالفعل كوين: اندرو ايه الي حصل  اندرو : كاثرين بقت كويسة و كل حاجة رجعت طبيعية لازم دلوقتي نطمن على صحة الطفل انا مشفتوش كوين: الطفل ! صح  انا مشفتوش يذهبوا لغرفة كاثرين و يجدوها نائمة  و يروا الطفل في صحة جيدة ذو عينان زرقاء و شعر بني كوين: اخد لون شعرها اندرو: بس عينيه زرقا بشكل مدهش نادرا اني اشوفه أو دائما الاطفال مش بيظهر لون عينهم الطبيعي فالاول كوين: دا لون عين روني تفيق كاثرين و تقول : روني كوين: انا معاكي اهو كاثرين: روني كان هنا كوين: انا مشفتوش كاثرين: مش قادرة افتكر حاجة دلوقتي اندرو: هلاوس البنج متقلقيش كوين: شوفتي البيبي يساندها اندرو لتجلس على السرير و تعطيها كوين الطفل و تتفاجأ من الشبه  و تسعد به كثيرا و لكن تنقلب ملامح وجهها : كوين انت اتأكدتي أن الطفل دا مش مصااص دماء اندرو: بصي هي تحاليل الطفل دا مش ظابطة شوية بس متقلقيش لو في حاجة هتبان مع الايام و اكيد هيطلع طبيعي متقلقيش .
تمر الايام. و الشهور و الطفل يكبر أكثر كل تسعة  اشهر و يبدأ فالمشي و الحركة  و هو لم يبلغ ال٩ شهور و اقل و يظلوا يقيموا طوله و تغيره الطبيعي  بعد ثلاث سنوات .. اندرو: لون شعره بيفتح و هيئته بتدل أن عنده ٦ سنين مش تلاتة كوين: بيكبر بسرعة بطريقة مش طبيعية كاثرين: بس هو لو كان طلع كدا فعلا كان زمانه ليه قوة خارقة و سرعة زي روني اندرو: مفيش حاجة ظهرت لسة الوضع مريب كاثرين: ديفيد تعالي يأتي ديفيد لها و تحمله و تقبل وجنته و تنظر له و الدموع تملأ عيناها تجلس كاثرين و يدور كلمات في رأسها ( روني .... وحشتني حاسة انك بتسمع كلماتي انت كنت دايما بتيجي تشوفني كنت بعتبر أن دا حلم لكن مع الايام اتأكدت اني مش بهلوس ولا بحلم دا حقيقة ).
يأتي اتصال من معلمة ديفيد فالمدرسة كاثرين: آنسة ماريا ديفيد كويس آنسة ماريا: متقلقيش هو كويس انا بس حبيت اكلمك و اقترح عليكي تشتركي ل ديفيد ف مسابقة كرة السلة هو طفل نشيط و قوي جدا عن اصحابوا مش عرفة الصراحة اقولك ايه بس هو ذكي جدا بزيادة كاثرين: ازاي آنسة ماريا: يعني لما اقول سؤال ف حاجة لسة مأخدنهاش بيجاوب عليها بسرعة الصراحة الموضوع الاساسي الي جاية اكلمك فيه أن المدرسة عايزة تعمل زي اختبار ل ديفيد عشان قدراته العقلية المختلفة عن أصحابه و ذكائه الزائد لم تصدق كاثرين ما تقوله المعلمة و تذهب و ترى ديفيد و هو تحت الاختبار و يسألوه المعلمين أسئلة كثيرة اكبر من عمره و يجاوبهم بذكاء خارق و يجاوب عن مسأل رياضية تدرس ب الصف العاشر  تتسع عينان  الجميع و تهرع كاثرين مسرعة و تحمل ديفيد و تمشي مسرعة من المدرسة و تأخذ ابنها في أحضانها و تركب سيارتها و تمشي مسرعة ( دي مصيبة كبيرة روني كان بنفس الذكاء دا و ازاي اصلا طفل بالحجم دا بيلعب باسكيت و ازاي يجاوب عن أسئلة كبيرة زي دي انا نفسي معرفهاش )   كاثرين: انا مش قادرة اتحمل العالم لو عرفوا قدرات ديفيد مش هيسيبوه دا مش طفل طبيعي يا اندرو اندرو: هتعملي ايه كاثرين: هخرجوا من المدرسة أو هخليه يسكت و ميستعملش ذكائه ف اي حتا انشالله اعزلوا عن الناس كلها عشان لو عرفوا معرفش ممكن يعملوا فيه ايه هتحمل اشوفهم بيعذبوه تبدأ تينا بالبكاء كوين: اهدي يا كاثرين متقلقيش كل حاجة هتبقى بخير تذهب كاثرين لعملها و تنتهي منه في وقت متأخر تبدأ في سماع صوت شئ ينكسر تذهب لترى ان هناك لص و عندما يراها يمسك سكين و يقترب منها تنحبس انفاس كاثرين و تبكي و فجأة ينكسر الباب و إذ هي ب صعقة لترى ابنها يقف أمامها و ينهال بالضرب على اللص بشكل بشع و يهرب اللص ينظر لها و قد هدأت قليلا و لكنها مصعوقة من الذي رأته تنزل على الأرض و تحضن ابنها و تتزكر عندما انقذها روني من بيتر و تبكي ..كاثرين: كوين في حاجة غريبة روني ظهر يوم ولادتي و ظهر ف فترات متقطعة لما ديفيد كان عندو سنة بس فجأة اختفى السنتين الي فاتوا حتى الي حصل انهاردة كان المفروض روني هو الي بيحس باي حاجة تحصلي و ييجي انا قلقانة يكون حصل حاجة كوين: تلاقيه موجود لكن مش عايز يظهر  كاثرين: انا عايزة ادور عليه لكن مش لاقية مكانو حتى عالاقل ديفيد يعرف مين ابوه كوين: بصي يا كاثرين انا و اندرو خبينا عليكي الورقة دي كاثرين: ورقة ايه كوين: دي ورقة كانت محطوطة ف سرير ديفيد يوم ولادتك و الورقة دي من روني تسحب كاثرين الورقة مسرعة و هي لا تصدق كاثرين: دا دليل أن روني كان موجود و هو الي انقذني كوين: احنا خبينا عليكي الموضوع دا عشان متخافيش تقرأ كاثرين الورقة : حبي الاول و الاخير كاثرين انا من اول ما حبيتك و انا بحميكي و اول خطر حميتك منو هو انا جزئي الوحشي.... .

عشق و جنون حيث تعيش القصص. اكتشف الآن