عشق و جنون _ احببت وحشاً

5 1 0
                                    

الفصل الاخير

باقي الرسالة: السلسلة الي لبستهالك بنفسي دي بتخليني انا بس الي اعرف مكانك و أن ماثيو ميعرفش مكانك انا هفضل معاكي دايما و احميكي طول السنة دي بس انا بعدها هنام هنام للابد عشان بقيت كاره الحياة و مش مقبل عليها من غيرك و الي هيحميكي و يحل محلي هو ابننا بحبك يا كاثرين. تبكي كاثرين على اخر كلمات الرسالة و تضع راسها على الوسادة و تبكي بحرقة و جنون ولا تتوقف عن البكاء و تبدأ في البحث عن المكان و تأخذ ابنها و كوين و اندرو و يسافروا لهناك و تذهب للقصر الذي يجلس به فيرونيكا : اهلا كاثرين: اهلا انا كاثرين مرات روني و هو كتبلي العنوان هنا ارجوكي هو موجود  فيرونيكا:  الطفل دا خالد تحمل فيرونيكا ديفيد فيرونيكا: الطفل دا نصف مصاص دماء و نصف بشري تنزله و تمشي بسرعة هائلة و تقفل كل أبواب القصر و الشبابيك فيرونيكا: مينفعش حد يعرف ان الطفل دا خالد عشان هيقتلوه و يتخلصوا منو تخاف كاثرين و تمسك في كتف اختها كوين : متقلقيش متقلقيش فيرونيكا:للاسف يا كاثرين انت اتأخرتي انت لازم تلحقي روني قبل ما يطلب الانتحار دلوقتي  كاثرين: ازاي فيرونيكا: يعني هبطلب من  جون الي حوله  يتخلص منه  و يبقى ميت فعلا تأخذ منها المكان و تذهب مسرعة لهناك و تراه شاحب الوجه يرتدي ملابس الانتحار و يطلب من جون أن يخرج قلبه و يحطمه .تدخل كاثرين لقصر جون مسرعة و تنزرف دموعها كاثرين: رونيي روني: كاثرين تركض كاثرين و تعانقه من الخلف كاثرين: متسبنيش انت لو انتهيت كاثرين كمان هتنتهي انا راضية بحقيقتك مهما كانت فالاول و الاخر انت مكنتش مجبر تبقى كدا روني: كاثرين .. كاثرين: ششش متتكلمش انا خلاص مش هسمحلك تنتهي يلف روني و يضع كفيه على وجهها و عينيه تملأها الدموع يدخل ماثيو فجأة : انا حابب اقول ان انتو الاتنين هتموتوا مجبرين روني: ماثيو  ماثيو: جون روني ليه ابن خالد و حسب القانون أن المفروض روني و ابنه يموتوا فيرونيكا : الطفل مش خالد ماثيو : امه بشرية و ابوه مصاص دماء يبقى خالد فيرونيكا : بس الولد دا مش خالد دا مصاص دماء زي روني رغم أن امه بشرية يمشي روني نحو ديفيد و فجأة يمد ديفيد يده و يوقفه و يبدأ بأضعاف قوته و يقع ماثيو من الالم و يتوقف ديفيد و ينظر ليده و هو مصدوم مما حدث جون : اذا كان الأب مصاص دماء و الابن مصاص دماء يبقى الدور على * يضحك ضحكة شريرة* يجري مسرعا نحو كاثرين و يمسكها من رأسها و يقول : كاااثرين يسحبها روني مسرعا من يده و يمص دمائها و يصرخ للاعلى و يقع جون من الغضب  فيرونيكا  : انت عملت ايه انت قتلتها روني: انا مضطر اعمل كدا يحملها و يذهبوا للقصر و تبدأ فيرونيكا في سحب السم من عنقها و تعود بشرية من جديد و تفيق و تسأل على روني و تعرف أنه نام للابد تذهب كاثرين و تراه نائم و يجلس بجانبه ديفيد و يضع كفه الصغير على خد روني تجلس بجانبه و تمسك يد روني ديفيد : بابا تنظر له كاثرين و تمتلئ  اعينها بالدموع  و هي تعرف أنه انتهى و لن يفيق ثانيا و تأخذ ديفيد و تمشي و فجأة يمسك روني بيدها و تراه فاق مجددا و يعانقها  هي و ديفيد .
End💓

عشق و جنون حيث تعيش القصص. اكتشف الآن