عشق و جنون _ الانتقام

44 3 0
                                    

الفصل التاني
الجزء الأول
كمال: حبيبتي انت عارفة انا نفسي قد ايه حلمي يتحقق و ابقا فنان مشهور انت اكيد هتبقي واقفة جمبي و معايا مش كدا  سيلين : اكيد يا حبيبي انا هفضل معاك ف كل لحظة و مش هسيبك ابدا يكمل كمال و سيلين طريقهم و يظل كمال يتمنى أن يحقق حلمه  و سيلين تتمنى بأن يحقق كمال حلمه و تظل معه لنهاية تمر الايام و تظل سيلين تساند كمال ف حلمه الى ان بدأ حلمه يتحقق وأن يصور اول فيلم له و لكنه لم ينجح أو فيلم و مع ذلك لم  تتركه سيلين و ظلت تسانده و تدعمه كمال: انا مش عارف من غيرك كنت عملت ايه سيلين : انا هفضل معاك و هدعمك لحد ما تحقق حلمك  و دي مش النهاية لسة قدامك لطريق طويل و حلمك هو  حلمي و حلمي انت تبقى فنان مشهور و انا هبقى اول معجبة ليك يحضنها كمال و يأخذ سيلين لبيتها ثم يعود ل بيته الصغير  و يفيق فالصباح على اتصال له من مخرج مشهور يريد أن يصور معه فيلم.
سيلين : انا فرحت جدا انك اخيرا هتحقق حلمي و حلمك كمال: انا مبسوط انك معايا للنهاية ينجح فيلم كمال و يصبح له جمهور كبير يأخذ كمال سيلين ل مكان يجلسون به و يقول : انت عارفة انا بحبك قد ايه و قد ايه وقفتي معايا و كنتي معايا ف الحلوة و المرة بس للاسف احنا مش هينفع نكمل مع بعض سيلين : كمال هو انت بتجرب دور الفيلم بتاعك صح كمال: للاسف دي الحقيقة سيلين: لا لا انت مش كمال لا كمال: لا انا كمال .... انا لازم امشي يمشي كمال و يتركها و هي تبكي و لا تصدق ما يحدث و تظل تصرخ : كمااال متسبنيش انا حبيتك ... حبيتك من كل قلبي و كنت مستعدة اضحي بنفسي عشانك انا معملتش اي حاجة تخلينا نسيب بعض و تظل تبكي و تنهار .
يتزوج كمال من ابنة رجل أعمال مشهور و يصبح من الممثلين المشهورين و تمحى زكرى سيلين الفتاة البريئة التي أحبته من اعماق قلبها  بعد سنتين يكبر اسم كمال و تتكلم الجرائد عن قصة حبه هو و زوجته هزار و ف يوم يذهب كمال و زوجته ل حفلة أقامها والدها و يتعارف كمال على رجل أعمال مشهور كمال: اهلا فاتح: اهلا معاك فاتح دوغلو كمال: اكيد مفيش حد ميعرفش رجل الأعمال فاتح دوغلو  يسلم فاتح على كمال و زوجته كمال: كانوا قايلين انك اتجوزت من سنة امال فين المدام فاتح: اصريت عليها تيجي معايا بس كانت مشغولة شوية هزار: في حد يسيب الحفلة الجميلة دي تنتهي الحفلة و يمشي كمال و لكن الفضول يدفعه للتعرف على زوجة فاتح في الصباح تصل لهم دعوة عشاء في بيت فاتح يذهب كمال و زوجته و هم في كامل اناقتهم و رومنسيتهم يستقبلهم فاتح هزار: متقوليش أن المدام مشغولة بردو انهاردة يأتي صوت من الخلف :اكيد لا و يصعق كمال ل يرى أن من تقف أمامه هي سيلين و تسلم عليهم و على وجهها جرأة وشجاعة كبيرة سيلين : كمال....اها .

عشق و جنون حيث تعيش القصص. اكتشف الآن