روحت الصغيره الجميلة وهي تبكي من شدة وجع يديها دقت الباب وهي تبكي كثيراً.
فتحت لك الباب امك.
امك :بتعيطي لي يابنتي فيكي ايه انطقي وكانت تقول هذا الكلام بخوف وقلق على ابنتها.
اسمك :وانتي تبكين مفيش حاجه ياماما حادثة بسيطه واحد متخلف كان بيسوق بسرعه خبطني في ذراعي عن ازنك هطلع اوضتي ارتاح تعبت النهارده وعاوزه انام.
وطلعتي اوضتك.
امك :في نفسها بس دي مش حادثه يابنتي ايدك باين عليها كان حد مسكها جامد بس مش هسائلها دلوقتي لما ترتاح شويا وتهتدى يارب استرها يارب كانت تقولها بقلق على ابنتها وذهبت تكمل ماكانت تفعله.
اسمك:طلعتي اوضتك وانتي تبكين وفتحتي الباب بغضب ورميتي نفسك على السرير واخذتي تبكين بألم شديد وكنتي تنطقين والله من سايباك يابن ال****** مكنش انا "اسمك "الا ماوريتك مين انا وخليك تندم على اللي عملته معايا واخذتي تتعودين له بإنك مش هتسكتيلة.
&&&&&&
في مكان آخر تحديداً في ذلك القصر
في غرفه غريبه مليئة بالديكورات العجيبة مثلة فكل شئ بها كئيب مثله كل شئ بالون الأسود نائم على سريرة يفكر كيف سيصلاحها بعد اللي عمله معها وكان يتذكر شكلها وهي تبكي ثم نطق بصوته
مصطفى:ازاي عملت كده معها بس كان قلبه بيتقطع لما شافها بتعيط بسببه فهو كان كل همه اسعادها فهي أصبحت حبيبت قلبه تسكن في قلبه وعاقله حتى فاق من تفكيره على صوت رنين هاتفه فارد وكان المتصل اخية.
طارق : ويقول بسرعه الحقني يامصطفى تعالي بسرعه الشركة في نصيبه بسرعه.
مصطفى :وهو مخدود من الصدمه وقام واقف فجأه ايه بتقول ايه ومصيبه ايه دي.
طارق :مش هعرف احكليك على الموبايل تعالي وشوف بنفسك.
مصطفى :طيب انا جاي اهو وقفل معاه خير يارب ونزل بسرعه من بيته اقصد قصره وقاد سيارته وذهب سريعاً للشركة.
&&&&&&&
في مكان اخر منزل اسمك تحديداً في غرفتكي
كنتي تجلسين تضعين المرهم على يدكي حتى تخفف ألم يدك حتى خبط باب غرفتكي.
اسمك :اتفضل.
امك :يلا يابنتي تعالي عشان تاكلي انتي ماكلتيش حاجه من الصبح وعارفه انك ماكلتيش في المدرسه صح.
اسمك :ايوا ياماما بس انا ماليش نفس وعاوزه انام.
امك وهي تدخل وتقفل الباب الغرفه ورأها وجلست على سريرك.
امك :مالك يابنتي متغيره كده في حاجه احكيلي انا امك وادري بيكي وبحس بيكي احكيلي مالك.
اسمك كنتي مش عايزه تحكي حاجه لمامتك عشان لما بتزعل ضطغها بيعلي وبتتعب فمكنتيش عايزه تشغلي بالها فقولتلي لا ياماما مفيش حاجه اطمني ياقلبي ومتتعبيش نفسك عشان خاطري خدتي علاجك النهاردة.
امك :مفيش ازاي يابنتي انا فاهمه كويس انك خايفه وقلقانه تقوليلي لازعل واتعب بس وعد مش هتعب ولا هضايق نفسي واحكيلي مالك.
اسمك :حاضر ياماما هحكيلك بس وعد انك مش هتتعبي ولا هتزعلني.
امك:وعد يابنتي احكليي.
واقصيتي على امك كل ماحدث من اول لقاء معكي حتى ماحدث معكي الأن.
&&&&&&&
وقفت سيارته أمام وشركته ونزل مسرعاً وكان غضباً جداً لدرجت ان لا يستطيع احد الوقوف امامه هو بهذا الشكل ورمى مفاتيحه لسواقه لكي يأخذ سيارته ويركنها في حته بعيده.
دخل بهيبته والكل خائف منه وهو بهذا الشكل ونادي بأعلى صوته
مصطفى وهو غاضب : ابراهيم ابراهيم.
ابراهيم هو خائف منه وقال هو يتئتئ في الكلام وبلع ريقه :نعم يافندم تؤمر ب ايه.
مصطفى بغضب شديد :فين طارق وايه اللي بيحصل في الشركه دي عاوز افهم كل حاجه ايه هو عشان سبتكوا يوم تبوظوا كل حاجه انتوا متعرفوش تمشوا امركوا من غيري هو انا مشغل شوية بهايم في الشركة دي.
ابراهيم وبلع ريقه بصعوبه :طارق بيه فوق في مكتب حضرتك وبعدين يافندم ايه اللي جاب حضرتك دلوقتي كل حاجه تمام مفيش اي مشكله حضرتك.
مصطفى بغضب :ايه هو انت هتمنعني اجي شركتي وشوف بالاويكوا انا اجي شركتي في اي وقت فاهم.
ابراهيم :فاهم يفندم مقصدش اصل حض..... ومعرفش يكمل جملته حتى قاطعه مصطفى.
مصطفى :بقولك ايه مش انت اللي هتؤمرني اعمل ايه انت مطرود وعدى على الحسابات تاخد فلوسك ومصطفى مشي وسابوا وطلع بأقصى سرعه لمكتبه.
ابراهيم :ربنا يهديك يارب وكان زعلان جداً انه خسر شغلة اللي بيحبه بسبب ذلك المدير المغرور اللي علطول غضبان.
إحدى زاميله بيحاولوا يهدوه ويقفوا جمبه
وقال احدى المواظفين:معلش ياابراهيم انت عارف انه عصبي ولما بيكون متعصب مش بيعرف يتحكم في نفسه استنى لما يهدى هيرجعك الشغل.
ابراهيم :كرامتي متسملحيش اجي المكان داا من تاني انا مش محتاجلة وشكراً انك وقفت جمبي عن ازنك.
ومشي ابراهيم للحسابات ثم اخذ فلوسه وذهب
مصطفى وهو طلع لغرفته وفتح الباب بغضب وقال ايه المصيبه اللي عملتها يامصيبه حياتي ثم وقع نظره ولم يتوقع مالذي يحدث وظل واقف منصدماً
فكان أحداً يقعد على كرسيه وكان الكرسي معطيه خلفه حتى داار الكرسي وقال بأنصدام نورا وذهب إليها سريعاً واحتظنها واخذ يدور بها وقال لها واحشتيني اوي بابنت الايه انتي.
*******************************
بقلم الكاتبه ندى عيسى 💜❤️
البرت الرابع كده خلص انا عارفه انه مفيهوش احداث حلوه بس وعد مني البرت الجاي هيكون فيه أحداث كتيره حلوه وهيكون فيه أحداث كوميديه ورومانسيه💜💙
توقعتكوا.
مين بتكون ياترى نورا ؟
وايه اللي هيحصل مع ام اسمك لما تعرف كل حاجه؟
واسمك هتعمل ايه مع مصطفى؟
ومصطفى هيكون ردت فعله ايه في البرت الجاي؟
واذا عجبكوا البرت ياريت تدعموني وتصوتوا لي ومستنيه تعاليقتكوا الحلوه عشان اقدر اكمل بالروايه وبتمنى ليكوا بالتوفيق ❤️💜
أنت تقرأ
أحببته ولكن لم يكن هو
Romanceهذه الروايه كانت على حساب nadanody441 ولكن للأسف الحساب بتاعي اتقفل ومعرفتش افتحه تاني وداا حسابي الجديد وهنشر عليه باقي البرتات انا عارفه اني اتأخرت عليكوا بس على ماقدرت اني افكر افكار حلوه تعجبكم وإنشاء الله هتعجبكم الروايه دي اول روايه ليه واذا ح...