كان في حفلة عيد ميلاد لأخو "إسمك" وكانت متفقة مع ليلى صحبتها انهم هيروحوا المول مع بعض
صحيت الجميلة اسمك ودخلت الحمام تاخد شاور وبعدها بخمس دقائق خرجت وهي تنشف شعرها كانت تختار هدومها ورنت تليفونها.
اسمك :ها ياليلي لبستي ولا لسه ساعه على ماتخلصي لبسك (لان ليلى عايقه شويه في نفسها 😂😂)
ليلى :اي يابنتي داا الناس بتقول صباح الخير ايه دخلة رغي على طول كده اه ياختي خلصت من زمان ها خلصتي انتي.
اسمك :اه خلصت خلاص نازله اهو
ليلى :يلى انا وقفالك قدام الباب.
اسمك :طالعالك اهو.
وقفلوا مع بعض وروحوا هما الاتنين للمول
*******************************
في مكان تاني قصر مصطفى
مصطفى :اي ياباشا خلصت (كان بيكلم اخوه طارق).
طارق :اه ياخويا خلصت يلي بينا.
مصطفى :طيب اشطا يلى وخرج هو وأخوه وركبوا العربيه ومشوا.
*******************************
وفي مول للتسوق
كانت هي وليلى يتسوقوا مع بعض ودخلوا محلات كتير فهم انتهزوا الفرصه وجابوا ليهم هما كمان حاجات.
ليلي :اوووف انا تعبت بقا يلى بينا نقعد شويا ايدي وجعتني.
اسمك :هو احنا كنا لسه عملنا حاجه ولا جابنه اللي احنا عاوزينه يلى ياختي تعالي نقعد في الكافيه اللي هناك دي.
ليلى :طيب يلي اشطا.
وقعدوا هما الاتنين على الكافيه.
الجارسون :تطلبوا ايه.
اسمك ها هتشربي ايه.
ليلى :انا هشرب عصير مانجا.
اسمك :خلاص اتنين عصير مانجا لو سمحت.
الجارسون :امرك وذهب.
اسمك :ها هنعمل ايه بقا احنا لسه مجبناش حاجه لخويا وانا مش شايفه حاجه حلوه خالص بت شوفتي المحل داا مدخلنهوش هندخلة بعد مانخلص.
ليلى :طيب اشطا.
اسمك :هو انتي كل حاجه عندك اشطا بطلي ألفاظك البيئه دي يابيئة يخربيتك عصبيتي.
ليلى :هعملك ايه يعني مش بريحك وبسمع كلامك اهو وبعدين انا عجبني تصرفاتي.
الجارسون :اتفضلوا العصير.
اسمك :شكرا.
الجارسون :العفو
اسمك :اشربي اشربي ياختي اشربي خالي تصرفاتك تنفعك.
ليلى :بلا مبالاه بشرب اهو.
* ** **************** **********
وفي إحدى المولات تحديداً نفس مكان المول اللي فيه اسمك وليلى.
وقفت عربيه كبيره ونزل منها شابين جميلين لدرجه ان الانظار بقت عليهم هما الاتنين والبنات كلهم بقوا بيبسلهم وهما فاتحين بوقهم من الجمال اللي شايفينه والشابان مشين بكل ثقه عرفتوا طبعاً مين الشبين دول مصطفى وطارق هما متعودين ديماً اخر الاسبوع هو وأخوه يروحوا يتسوقوا على المول.
طارق :ها ياباشا هنعمل ايه هندخل فين الأول.
مصطفى :شايف المحل اللي هناك داا.
طارق :ايوا
مصطفي :تعالى ندخلة.
طارق :اشطا يلا بينا.
وهما الاتنين دخلوا المحل كان محل كبير فيه
كل مايخص الرجال
*******************************
في الكافيه
اسمك :خالصتي.
ليلى :ايوا خلصت.
اسمك :الحساب لو سمحت.
ودفعت الحساب ومشوا هما الاتنين ودخلوا المحل اللي كانت اسمك قايلة عليه.
كانت تمشي بتتفرج على التيشيرتات ومش
مركزه على اي حاجه سوي الحاجات اللي محطوطة وثم اعجبها تيشرت مدت يدها عشان تاخده لقت ايد عليه رفعت نظرها لاقت التي لم تتوقعة في حياتها.
اسمك :انت انت ايه اللي جابك هنا وبتعمل ايه وبعدين هات التيشرت داا انا اللي مختراه وبتاعي هاتوا وكانت بتقول الكلام بشئ ممزوج من الصدمه والعصبية.
مصطفى :انتي ايه اللي جابك هنا زي ماانتي شايفه في محل مخصص للرجال وبعدين التيشرت داا انا اللي مختارو الأول وبقا بتاعي انا وكان بيقولها قصدو استفزازها.
اسمك :بتاعك منين انت اصلا مكنتش دفعت تمنه لسه هاتوا وبعدين انا
اللي مااختاراه الأول وكانت تمد ايديها عشان تخدو هو ابعد ايده الذي كان ممسك بيه التيشرت وكانت هي هتتزحلق وتقع وهو امسكها وكانت ايده ملفوفه حول خصرها ونظرهم لبعض وكانت هي مصدومه وسرحانه في تفاصيل وجهه وجمال عينيه البنيتين وهو أيضاً كذالك كان سرحان في تفاصيل وجمال وجهها وجمال عينيها البنيتين أيضاً فاقت من سرحها احم احم ثم عدلت نفسها فكانت خدودها محمرة مثل الطماطم وهي كانت تقول في نفسها ياالهي انه حقاً جميل لي قلبي بيدق بسرعه كده في ايه كان بيدق بسرعه ضربات متتاليه لاتهدء وهو كان يقول في نفسه ياالهي انها جميلة جداً ازاي اتصرفت يومها معاها بالطريقه دي ايه الاحساس الغريب اللي بحسه داا وقلبي بيدق بسرعه كده ليه اهدى بقا يامصطفى فوق لنفسك كده في ايه.
اسمك :كنتي بتبصي على الأرض من الكثوف.
مصطفى :كان بيبص عليكي وانتي وانتي حاطة وشك في الأرض وقال مكثوفه.
اسمك :رافعتي راسك فجأة من الصدمه وقولتي بعصبيه ايه مكثوفه ومين قالك اني مكثوفه وبعدين هات التيشرت داا ومش ماشيه من هنا غير لما اخده.
مصطفى :وهو بيقولها في سره مهو واضح فعلاً مع ابتسامه سخريه ثم قال خلاص هتستني هنا طول اليوم بقا لأنك مش هتخديه وخلاص بقا بتاعي.
صاحب المحل :استاذ مصطفى شرفتنا بمجيتك هنا.
مصطفى : التفت ناحيه ذلك الصوت وكان لسه ينطق لقى يديه التي كانت تحمل التيشرت فارغه.
اسمك :وانتي تهربين مع ابتسامه انتصار وانتي بتقولي بقا بتاعك ها مش عليه انا
مصطفى :ونظره عليكي لغايه ماااختفيتي وابتسم لا ارادياً وكان رجل المحل يكلمه وهو ينظر إليك الي ان اختفيتي ثم فاق ها ايوا ايوا
*******************************
ليلى وهي بتشوف هديه تنفع لأخو اسمك إلى أن أتت بنظرها إلى حظاظة سوداء انيقه جداً وهي هتروح عشان تجبها اصطدمت بشئ جسد ضخم رياضي.
ليلى :اسفه مكنش قصدي وهي بتقولها بخجل.
طارق :ولا يهمك حصل خير.
ليلى وكانت هتمشي حتى وقعت فجأة على ركبتيها.
طارق :وجرى إليها وقال انتي كويسه ياانسه.
ليلى :اها بقيت كويسه وسرحت هي الأخرى بملامح وجهه وهو كان كذالك أيضاً حتى أن فاقت هي من سرحها اليه وقالت بخجل ايوا خلاص بقيت كويسه وهو كان بيسعدها عشان توقف وقفت وقالت له شكراً.
طارق :العفو اي حد مكاني كان عمل اللي عملته.
ليلى :كانت لسه هتنطق حتى سمعت اسمك تنادي عليها.
اسمك :ليلى ليلى وكانت بدور عليها وهي بتجري لأنها خايفه تشوفه تاني في وشها ليلى ها لقيتك وسحبتيها من يدها وذهبتوا بسرعه كنتي تمشين بسرعه.
ليلى :كانت تنظر إلى الوراء الي طارق وهي تمشي مع اسمك حتى فاقت لأنها فجأت بأن اسمك تمشي بسرعه وقالت ايه اهدي شويا كده انتي بتمشي بسرعه كده ليه هو في حد بيجري ورانا.
اسمك :ايوا في حد بيجري ورانا.
ليلى :ايه مش فاهمه حاجه ومين اللي هيجري ورانا.
اسمك :ياغبيه انا شوفته هنا وقابلته.
ليلى :مين داا اللي شوفتيه.
اسمك :ياغبيه نفسي في مره تفهمي على طول قابلت نفس اللي خبطني يومها.
ليلى :وقفت فجأه من الصدمه ايييه قولتي شوفتيه وعملتي ايه.
اسمك :وقفتي لي ياغبيه دلوقتي مش وقته دلوقتي لازم نمشي بسرعه.
طارق وهو لسه ينظر إلى نفس المكان اللي مشت فيه ليلى حتى لقى يد على كتفه.
مصطفى :مالك واقف كده لي بتبص فين.
طارق :ها مفيش انسى جبت اللي انت عوزه عشان نمشي.
مصطفى :ايوا جبت وانت.
طارق :اه جبت يلا الي الكشير.
مصطفى: يلا.
******************************
في الكاشير كانت اسمك وليلى تدفع تمن الحاجه اللي جبوها وخلصتم من الدفع وخرجتوا من المحل بسرعه بل من المول بسرعه
*****************************
مصطفى وخالد خرجوا من المحل بعد أن دفعوا تمن الحاجه وكانوا خارجين ليركبوا العربيه لمحك مصطفى انتي وليلى وانتوا تركبون التاكسي بسرعه ثم ركب عربيته وذهب كلاً منكم لمنزله.
******************************
كتب بقلم ندى عيسى 💜
البرت التاني خلص ايه رايكم في البرت داا 💜
اتمنى انه يكون عجبكم وادوني رأيكم بليززززز
واذا عجبكم ادعموني وصوتوا لي ومستينه تعاليقتكوا الحلوه مستنيه ها واتمنى ليكوا التوفيق 😍😍💜
أنت تقرأ
أحببته ولكن لم يكن هو
Romanceهذه الروايه كانت على حساب nadanody441 ولكن للأسف الحساب بتاعي اتقفل ومعرفتش افتحه تاني وداا حسابي الجديد وهنشر عليه باقي البرتات انا عارفه اني اتأخرت عليكوا بس على ماقدرت اني افكر افكار حلوه تعجبكم وإنشاء الله هتعجبكم الروايه دي اول روايه ليه واذا ح...