الفصل التاسع

38 3 5
                                    

كان جرس باب منزلك يرن ذهب اباكي لكي يفتح الباب انصدم مما وقع نظره عليه
الحاج حسين بإستغراب :طارق.

-----------------------------------------
في مكان آخر في وسط الأحياء العامه تجلس فتاه في غرفتها تمسك بيدها صوره وتبكي بشده على غياب صديقتها عنها وتتذكر كل شئ مروا به سوياً قاطع شرودها رنين هاتفها أمسكت به وأخذت تجفف دموعها فتحت هاتفها واجابت بنبرة باكيه ليلى :الو ياطارق.
طارق أجاب بقلق :صوتك ماله انتي بتعيطي مالك فيكي ايه.
ليلى :انت عارف السبب ياطارق.
طارق وقد شعر بالحزن على حبيبته :ياحبيبتي متخفيش انشاء الله هي كويسه متخفيش عليها هي بأمان.
ليلى ببكاء واجابت بطفوليه :وانت ايه اشعرفك انها بخير.
طارق :احساسي بيقولي كده.
ليلى بإستغراب واجابت بنبره غاضبه عليه :بتقولي احساسك هو داا وقته هزارك وكادت ان تقفل الهاتف بوجهه حتى اوقفها صوته.
طارق :استنى والنبي قبل ماتقفلي في وشي عايز اشوفك عشان اقولك على حاجه مهمه.
ليلى بإستغراب :وانت عرفت منين اني كنت هقفل في وشك وبعدين ايه الحاجه المهمه دي قولها دلوقتي على التليفون.
طارق بضحك :مش بقولك احساسي لا مش هينفع على التليفون لازم اشوفك اجهزي دلوقتي وهجي اخدك.
ليلى :تيجي تخدني ازاي يعني.
طارق ببلاهه :من قدام بيتك يعني.
ليلى بغضب :انت بتستهبل ياطارق من قدام بيتي ازاي يعني اهلي دول ايه والناس يقولوا عليه ايه لما يلقوني بركب مع واحد غريب ف عربيته 😡.
طارق بغضب وقمصه مصطنعه :انا واحد غريب برضو ياليلي جرحتي قلبي.
ليلى :مش وقته والنبي هزارك وقمصتك دي انت عارف كويس انا اقصد ايه الناس ميعرفوش اننا بنحب بعض او اننا هنتخطب.
طارق بنبره حنونه وحب :هيعرفوا كويس لما يلاقونا انا وانتي قاعدين على الكوشه.
ليلى بحرج :طارق اتلم بقا وبعدين ولم تستطع تكلمه كلامها لان طارق قاطعها بكلامه.
طارق بضحك :بتتكثفي يابطه 😂😂.
ليلى بغضب طفولي :انا مااسميش بطه اسمي ليلى 😡.
طارق واحب ان يستفزها قليلاً :لا انتي بطتي  الصغيره.
ليلى بغضب :اووف والله انك بارد هو وقته دلوقتي هزارك داا انت مش شايف أن صحبتي بقالها 4ايام منعرفش هي فين ومختفيه.
طارق وأخرج تنهيده من فمه دليل على فشل محولاته في التخفيف عن حبيبته حزنها :ماشي ياستي هسكت اهو المهم تقومي دلوقتى تجهزي نفسك وهاجي اخدك من عند...... تمام.
ليلى بحزن :ماليش مزاج اخرج في اي حته ياطارق عاوزه افضل في البيت.
طارق بغضب :لا هتخرجي ياليلي انتي نسيتي اني عاوزك في موضوع مهم وبعدين انتي واحشتيني وعاوز اشوفك عشان خاطري يلا قومي جهزي نفسك.
ليلى وأخذت تنهيده دليل على استسلامها:ماشي ياطارق.
طارق بنبرة حب :سلام يامراتي المستقبليه.
ليلى بغضب طفولي دليل على خجلها وقالت بنبره محذرة :طارق.
طارق بنبره حب :هههه نعم ياعيون طارق.
ليلى بتحذير :اتلم احسلك.
طارق :حاضر ياعيون طارق سلام مراتي المستقبليه ولم تستطع ليلى الرد عليه لأنه كان اسرع منها واقفل هاتفه وهو يضحك على طفوله وخجل حبيبته.
ليلى :قليل ادب وظهرت على ملامحها شبح ابتسامه وهي تتذكر كلامه وقامت لكي تجهز نفسها.

أحببته ولكن لم يكن هو حيث تعيش القصص. اكتشف الآن