قدري $ البارت السابع

4.1K 76 0
                                    

قدري $البارت السابع.

"مدام ياسمين حامل في شهر يعني لازم تخرج من الصدمة العصبية دي في اسرع وقت لان هيكون ليه تاثير كبير اوي عليها وع الجنين بعد اذنكم " قالها الدكتور ثم تركهم وذهب
جلست منيرة بجانب ياسمين ابنتها وافكارها مشتتة أتحزن وتكبي علي مفارقة زوجها ام تبكي علي ابنتها وما حدث لها .

اتم زين مراسم الدفن والعزاء ثم ذهب لبيت ياسمين ليطمئن عليها دخل زين البيت فوجد والدته امينه تجلس بجانب منيرة لمواساتيها ويارا تجلس بجانبهم وتبكي في صمت
زين:-اومال فين ياسمين
منيرة:-في اوضتها من الصبح ما قامتش ولا اكلت حاجة خالص
دخل زين عليها الغرفة وجدها ممددة علي سريرها وتحدق لاعلي  في صمت تام جلس بجانبها وظل يحادثها قليلا وهي علي حالها لا تجيب عليه
خرج زين من الغرفة وجلس مع منيرة وامينه ويارا بالخارج وطلب منهم ان يذهبوا معه للعيش في القصر برفقته هو ووالدته وياسمين في البداية عارضت منيرة الامر ولكن بعد اقناع من امينة وزين وافقت جهزوا امتعتهم وذهبوا مع زين.

بعد مرور شهر من وفاة والد ياسمين كانت ياسمين علي حالتها تلك لا يوجد اي تقدم فكانت تعيش هي وصغيرها علي المحاليل الطبية فقط كان زين يجلس معها كثيرا حتي انه اهمل شركته فتولي امرها وليد صديقه ونسي امر كندا والولد التي تدعي انه ابنه .

زين وهو يمسك بيد ياسمين :- ياسمين حرام عليكي نفسك اللي بتعمليه دا حرام عليكي  باباكي اكيد في مكان احسن من اللي احنا فيه وهوا اكيد دلوقتي زعلان علي حالتك دي فوقي يا ياسمين الحياة لازم تستمر انا عارف انتي قد ايه كنتي بتحبيه وهوا كمان كان بيحبك و........
لم يكمل زين كلامه حيث ارتمت ياسمين باحضانه وظلت تبكي بشدة وبهستيريه كان صوتها عالي لدرجة ان منيرة وامينه ذهبوا لغرفتهم علي اثر صوتها ظل زين يهدأها كثيرا حتي غطت في سبات عميق.

في صباح اليوم التالي افاق زين من نومه وجدها مازالت نائمة وممسكة بيده بشده وكانها تخبره بالا يبتعد عنها افلت زين يديه منها بصمت وقبل جبينها ونزل للاسفل.

وقف زين امام حوض السباحة وسرعان ما ارتمي بيه وظل يسبح كثيرا اثناء صعوده من حوض السباحة وجد كندا تحتضنه من الخلف
زين وهو يفلت يدها بشدة:- مش هتبطلي الحركات الزبالة دي بقاااا
كندا :- لا مش هبطل انا عاوزة ارجعلك تاني يا زين يا حبيبي
زين بانفعال:- اولا انا مش حبيبك وقولتك مليون مرة مبحبش الكلمة دي ومتقولهاش تاني انتي فاهمة ثانيا انا مبغلطش الغلطة مرتين انتي بالنسبة ليا ميته ووجودك هنا علشان نعمل التحاليل وبس والنهاردة هنعملها يعني جهزي نفسك بقااا علشان تمشي من القصر.
غضبت كندا من كلامه فهو اصبح لايحبها مثل ما كان يخبرها.

صعد زين لغرفته فوجد ياسمين تفف امام شرفة الغرفة وشاردة في شئ ما احتضنها زين من الخلف ثم هتف ب :- سرحانة في ايه
ياسمين :- ولا حاجة
زين :- هتخبي عليا
ياسمين وهي تلتفت له :- سرحانة في بابا اللي مات وسابني وانا ماليش حد خالص وفي بنتي او ابني اللي بعد ما يجي انت هتاخده مني وتطلقني وفي امي واختي اللي بقوااا مسؤلين مني ومستقبلي ودراستي اللي اهملتها دي .

قدريحيث تعيش القصص. اكتشف الآن