Hari ni si chef tak nak masuk dapur."Pepandai la korang berperang kat dapur tu. Today my hand free! Cau luh! bye.. lobe you all!"
Seokjin melayangkana free kiss sebelum lesap dibalik dinding. Mereka termagu. "Nak masak apa weh.. si tua tu dah blah. Nak pi otp la tu dengan awek baru jumpa minggu lepas. Dasar tua miang!"
Walaupun kata- kata Yoongi kedengaran agak kasar, tetapi mereka sebenarnya dah biasa. Perkataan sebegitu lebih mengeratkan hubungan mereka lagi sebenarnya.
"Hah! apa kata kita undi je? Tak yah sibuk- sibuk duk bincang." Cadang Hoseok.
"Aku ikut jer. Yang penting jangan kena aku." Balas Yoongi balik.
"Aku undi Jimin!" kata Taehyung.
"Aku undi Tae!" Serang Jimin balik. Mereka beradu pandangan.
"Aku pulak Hope." Yoongi memandang Hoseok. Keningnya diangkat.
"Aku undi Yoongi!" Hoseok menjelir kepada Yoongi.
"Aku pilih Yoongi!" Cepat- cepat Namjoon sembunyi di belakang Jungkook. Whutt? Sape pulak yang maknae sebenarnya ni?
Yoongi mencekak pinggan. "Hah! Kookie. Kau pilih sape?"
Jungkook tak tahu nak pilih sape. Pilih Namjoon hyeong kan nanti kena blacklist. Pilih Yoongi hyeong memang cari nahas.
"Err.. Kookie.. Kookie pilih.."
"Cepat la weh. Aku dah nak tido ni." Yoongi bersandar muka di meja.
"Kau tak yah ah tido. Memang conform kau yang kena." Sampuk Jin tiba- tiba. Dari mana dia muncul, lagenda masih lagi mengatakan ianya satu misteri.
Mata Jungkook membulat. "Hah! Kookie pilih Seokjin hyeong! Yeayy!" Seokjin menepuk dahi. Pinggan dicekak.
"Woi cookies. Mung pehey dok Seokjin hyeong mung ni kato gapo tadi?"
Jungkook menggeleng kepala. Sejak bila pulak Jin hyeong belajar bahaso kelatey ni? Eh tiber. Jungkook menutup mulut lalu tersengih.
"Hah! hyeong! Memandangkan golden maknae kita ni pilih engko! Apa kata kau cemarkan tangan mulia kau tu?" Cadang Yoongi lagi. Mereka semua pakat angguk sebijik cam burung belatuk. Sah- sah nak lari dari kena pilih. Jahanam punya anak!
Seokjin berpaling ke Jungkook untuk memarahinya.
"Eh mana budak ni?" Tingkat atas dipandang.
"Yahh Jungkookie! Kau guna jutsu apa tak ajar hyeong pun!"
'PAPP!'
Jin menoleh melihat apron yang jatuh di kakinya.
"Bye- bye hyeong. Masak best- best tau. Cayangg hyeong!"
Berdesup Taehyung lari naik ke atas menyertai member yang lain. Seokjin sudah melopong. "Dasor anak angkat. Tak kenal budi langsung!"
"Woi Yoongi bangun!"
Min Yoongi yang tertido di atas kabinat dapur ditolak. Apron yang tersangkut di dinding dipakaikan kepada Yoongi. Namun Yoongi masih begitu. Tetap setia dengan tido matinya.
"SEPET, BANGUNN!"
YOU ARE READING
Falling Spring Day [COMPLETE] HYBE FAMILY
FanfictionMereka ibarat bayangan satu sama lain. Pertemuan di rumah anak yatim kembali memberi sinar harapan dan kasih sayang antara mereka berlapan. Namun, bukan hidup jika tiada ujian. Bukan rindu jika tiada hilang dan bukan maaf jika tiada kesilapan. Ke...