Mereka melawat Taehyung keesokan hari selepas dikhabarkan keadaan Tae oleh Jimin. Mereka bertiga semalam pun dipaksa balik selepas menghantar Tae. Dilarang melawat pada waktu malam.
"Weirdo hyeong! Acaner keadaan kau? Demam agi ker?"
Jungkook masuk dengan bergaya. Kaca mata hitam terletak elok di atas batang hidungnya yang mancung.
"Chingu ku Tae! Apa doctor kau cakap? Cepat bagitau aku!"
Kali ni Jimin pula masuk sambil memakai telescope nya. Dia ingin memeriksa keadaan Tae sebelum ditolak oleh Namjoon ke tepi.
"Alamak sorry Jimin! Tak sangka kau jatuh cam nangka busuk lak. Aku rase pelan je aku tolak. Hah! Kau okay Tae? Ada sakit kat mana- mana?"
Soal Namjoon dari jauh. Dia tak ingin menjatuhkan apa- apa barang di sekeliling Tae pulak. Nanya lawan baru nak sihat jadi sakit balik disebabkan dia.
"Omo- omo Tae ku cayang! Awat boleh sampai kat sini na! Ada sakit kat mana-mana? Hoseok hyeong boleh rawatkan?"
Tanya Hoseok tergopoh- gopoh. Hampir katil Tae tergoncang kerana kepanikannya.
"Before kau sempat rawatkan si Weirdo ni, aku rase maybe dia mati dulu kerana sikap cemas kau ni. Hah! Kau tak paper? Ker dah jadi sakit balik sebab budak tak cukup umur ni?"
Hoseok menjeling tajam melihat Yoongi mengarah kepadanya.
"Tae dongsaengku! Macam mana kau boleh terluka ni? Ada nak cerita apa- apa kat hyeong?"
Soal Jin sambil masuk membawa sebakul buah- buahan dan sejambak bunga ros pink. Waduh pink nau!
Taehyung tersenyum melihat gelagat- gelagat hyeong nya. Tak sangka begitu panik keadaan mereka melihat dia sakit seperti ini.
"Aku okay jer. Tak de paper lah. Dr cakap demam panas je."
Mereka mengeluh lega. Mula mengambil tempat masing-masing di sofa yang telah disediakan.
"Siapa nak jaga Tae hyeong malam ni? Angkat tangan!"
Jungkook terus menganggkat tangannya diikuti dengan yang lain selain Hoseok dan Seokjin.
"Err aku minta maaf weh. Minggu ni shift aku padat. Aku tak boleh tinggalkan post. Terpaksa cover tempat member this week." Jelas Hoseok.
Mereka memandang Seokjin pulak.
"Yah! Korang lupa eih? Aku kan ade kursus sebulan kat Jeju. Oo.. tak ingst yer. Sampai hati! Merajok ah camni!"
Mereka menepuk dahi. Lupa pulak yang abeoji ni ada kursus. Padahal mereka dah catat dalam notes telephone masing-masing.
"Ala- ala jangan merajok. Kurus la kitorang pasni." Pujuk Tae.
"Untuk Tae takper. Yang lain memandai la cari makanan kat luar pasni. Kering la poket korang semua! HA! HA! HA!"
Jungkook dah buat muka puppy eyes. Dia merengek- rengek di kaki Seokjin. Persis cam Puss in Boots dalam cerita Shrek. Tak kuat Seokjin melihatnya.
YOU ARE READING
Falling Spring Day [COMPLETE] HYBE FAMILY
FanfictionMereka ibarat bayangan satu sama lain. Pertemuan di rumah anak yatim kembali memberi sinar harapan dan kasih sayang antara mereka berlapan. Namun, bukan hidup jika tiada ujian. Bukan rindu jika tiada hilang dan bukan maaf jika tiada kesilapan. Ke...