BAB 26|Louder than Bomb

63 4 0
                                    

Namjoon yang sudah dihempap lampu besar sudah tidak bergerak. Darah mengalir dari badannya. Yoongi menempik sekuat hatinya.

Darah memancut keluar ketika Yoongi berusaha menarik kakinya. Bibir digigit kuat. Menahan rasa sakit dan pedih yang menggila. Badannya mengigil kesejukan. Butir-butir peluh sudah muncul di dahinya.

Yoongi menarik badannya ke arah Namjoon dengan susah payah. Lampu besar ditolak ke tepi dengan kuat. Badan Namjoon dihadapkan.

"Joo.. Joonie.. ba.. bangun.. Jangan buat hyeong takut.. ba.. bangun.."

Namun Namjoon tetap begitu. Kaku dan tidak bergerak. Yoongi memeluk dongsaengnya dengan erat. Tears flowing non stop.

"Andwae Joonie.. andwae.. palliwa bangun.. bukak mata kau dongsaeng-ya..!"

Yoongi meratap pilu. Mukanya merah menahan sorrow dan marah yang teramat.

"Wow..wow..wow.. tak sangka kau masih berlengah- lengah di situ. Nampaknya kau memang tak sayang Jin hyeong kau ni."

Yoongi terus memandang Seokjin yang tergantung. Dia terkejut sepenuhnya.

Seorang lelaki bertopeng memakai baju sweater tebal hitam  menghulurkan sepucuk pistol ke arah Seokjin. Dia berpaling ke arah Yoongi.

"Hoseok!! Kenapa kau jadi macam ni?! Wae kau nak bunuh Jin hyeong?! Apa salah dia pada kau?!!"

Lelaki itu diam sebentar sebelum membuka topeng hitamnya. Muka Yoongi pucat semahunya. Kolam matanya pecah.

"Hoseok.. tak sangka tu memang kau.."

Hoseok melihat Yoongi dari atas. Mukanya masam mencuka. Tangannya masih setia menghulurkan pistol ke arah kepala Seokjin.

"Mianhae Yoongi hyeong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mianhae Yoongi hyeong. Atas semua yang berlaku, itu memang kerja aku."

Mati terus kata-kata Yoongi. Dia menangis teresak- esak.

"Tapi before aku atau kau mati, kau percayakan aku tak?"

"Aku percayakan kau! Kau family aku!! Tapi wae kau buat macam ni?! Wae kau pukul diorang?! Namjoon cedera! Seokjin hyeong dah nak mati!! Wae kau buat macam ni?! Waeyo!!!"

Hoseok ketawa sinis. Pistol didekatkan ke kepala Seokjin. Seokjin menghayunkan badannya. Dia menjerit. Tapi hampa, tiada satu words mampu dikeluarkan.

"Kau kata kau percayakan aku. Wae kau persoalkan tindakan aku sekarang?"

"Kau gila ke Hope?! Kau hampir bunuh diorang! Now kau tanya aku wae aku persoalkan tindakan kau?! Please berhenti before kau menyesal!!"

Yoongi menggeleng kecewa.

"Kau adik aku.. aku sayang kau.. but now aku benci kau! Aku harap kau tak pernah wujud!!"

Hoseok terpempam. Dia mengetap bibir. Riak wajahnya bertukar sedih. Picu ditarik.

"BANGG!!!"

"BANGG!!!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Falling Spring Day [COMPLETE] HYBE FAMILYWhere stories live. Discover now