"Hoshi kau kat mana? Dah hampir setengah jam ni. Janji nak jumpa pukul 11. Ni dah hampir 12 dah woi. Mau pelengkung kita dengan hyeong balik lewat malam macam ni."
Hoshi hanya ketawa. "Lek ah weh. Hoseok hyeong kan ade, dia boleh bukakkan pintu untuk kita. Don't worry la. Small matter je tu!"
Jimin mendengus. "Small matter la sangat! Bukan kau tak kenal hyeong kau tu! Dia la paling strict mengalahkan orang lain!" Sekali lagi Hoshi ketawa kuat di dalam panggilan. Sikit lagi mau pekak telinga Jimin.
"Tak maksud aku really? Asal aku rase dia tu okay je?" Balas di dalam panggilan.
"Apa- apa jelah. Hah! Yang kau nak jumpa aku asal? Rindu? Dah tak leh tunggu esok?" Jimin mengusik best chingunya itu.
"Otak kau rindu! Kau ni mesti hilang ingatan lagi kan? Tu la kuat sangat tengok porno! Kan dah lembap kau punya memori!"
"Woi! Cakap elok- elok eh! Tak rajin hanyat aku layan benda mengarut macam tu! Berdosa kau tahu tak?!"
"Eii kau ni, cakap betul- betul la! Mende yang kau nak jumpa aku sangat ni? Apa yang aku dah lupa woi!"
Jimin sudah bercekak pinggang. Ni kalau kawannya ada di depan mukanya memang kawannya itu dilenyek jadi roti canai!
"Birthday kau la lembap!"
Jimin terkedu. Dia betul- betul lupa yang esok hari jadinya. Bukan lebih tepat lagi setengah jam lagi hari lahirnya akan berjalan.
"Yosh! Kau dah bagitau awal- awal. Basi dah la wei." Jimin ketawa galak.
"Memandangkan kau dah wish, kau kena bagi aku hadiah tau. Aku tunggu ni."
"Iyer.. memang aku otw nak pi sambut pun. Hah! aku dah bagitau. Takder hide- hide dah. Kau arr ni nanyuk, hilang mood suprise aku."
"Apa hadiah aku wei? Cepat la datang! Tak sabar ni." Jimin sudah terbayang- bayang sepasang kasut sneakers di dalam mindanya. Dia tersenyum meleret.
"Nanti kau tahulah. Beres, kejap lagi kita jum..."
"ARGHHH!!"
'DUUMMM!!!
Riak muka Jimin berubah pucat. Tangannya bergetar memegang telefon bimbit.
"Ho.. Hoshi..?
Panggilan tidak disahut. Nafas Jimin ibarat sudah terputus.
"Ji..Jimin.. Sae..gil c..chu..ka hae..yo..mi..mian..hae ci..chingu..ya.."
'TETTTTTT'
Panggilan terputus. Jimin terkaku di pejalan kaki. Dia jatuh melorot.
"Andwae.. Hoshi.. Hoshi ya!!"
-------------------------------------------------
Jimin tersedar dari mimpinya. Dadanya turun dan naik dengan laju. Peluh masih menitis dari dahi dan belakangnya. Sudah hampir dua bulan dia tidak bermimpi akan perbualan terakhir mereka. Wae malam ini dia tiba- tiba mimpikannya? Adakah Hoshi ingin bagi petunjuk?
"Mianhae Hoshi. Aku lalai hingga lupakan kau. But trust me! You always in my heart."
"You want justice right? Jangan risau, aku akan cari sape yang buat kau kemalangan! Aku refused diorang kata kau leka time drive lead to your accident! It's not your fault! I'm with you when it happened!"
Jimin menggenggam penumbuk. Tekadnya, si pelaku akan dicari dan dibawa ke muka pengadilan!
------------------------------------------
Taehyung menundukkan wajah di depan bilik Jimin. Dia mendengar semua apa yang Jimin bicarakan. Perasaan bersalah sudah tidak mampu ditipu. Kebenaran harus diadilkan! Walaupun dia akan dimarah, dibenci, dia harus bongkarkannya!
Baru Taehyung memegang timbol pintu, tangannya ditarik. Dia dibawa ke belakang halaman rumah. Wajah Hoseok terpampang marah.
"Kau nak masuk? Kau nak bagitau dia? Macam mana kalau dia benci kau sebab tak bagitau awal- awal? Bukan lebih tepat lagi macam mana kalau dia benci kan hyeong sebab sembunyikan benda ni?"
Taehyung terkejut besar. Dia hanya mampu mendiamkan diri. Air mata sudah jatuh berderai. Badannya terhinjut menahan tangis.
"Hyeong.. perlu ke kita sembunyikan benda ni? Tae.. Tae dah tak sanggup nak tipu dia. Ji.. Jimin, dia.. dia terluka sangat bila Hoshi takde.."
Hoseok memandang anak mata Taehyung dengan tajam. Tetapi setajam mana pun, kilasan air jernih boleh nampak terbias di kolam matanya.
"Tae, kalau kau bagitau, Jimin takkan mampu terima. Hatinya akan hancur. Dia takkan maafkan kau especially hyeong. Kau.. kau dah tak sayang hyeong ke? Sanggup kau nak tengok hyeong masuk penjara?"
Taehyung tersentak. Kepalanya menggeleng laju.
"Tak hyeong.. bukan tu maksud Tae. Tae cuma.. cuma.." Taehyung tergagap. Dia tiada ayat yang mampu diutarakan sekarang.
"Kalau kau still sayangkan hyeong, senyapkan mulut kau. Tutup serapat- rapatnya. Jangan bagi sesape tahu. Kalau satu hari terbongkar, kau takkan boleh jumpa hyeong lagi."
Taehyung terus memeluk Hoseok seeratnya. Dia menangis di bahu Hoseok. "No.. Hoseok hyeong tak boleh pergi.. I beg you.. I promise, I will shut up this mouth."
Mereka kembali ke rumah tanpa menyedari seseorang mendengar segala perbualan mereka. Jungkook menggenggam penumbuk. Mukanya merah menahan rasa sakit hati yang membara.
"Dasar binatang! Korang memang hyeong yang tak guna! I will prove all your cruelty!"
YOU ARE READING
Falling Spring Day [COMPLETE] HYBE FAMILY
FanfictionMereka ibarat bayangan satu sama lain. Pertemuan di rumah anak yatim kembali memberi sinar harapan dan kasih sayang antara mereka berlapan. Namun, bukan hidup jika tiada ujian. Bukan rindu jika tiada hilang dan bukan maaf jika tiada kesilapan. Ke...