Bab 20

12.5K 518 60
                                    

"Hanie...Bangun. Sekarang dah masuk jam 8 malam. Aku rasa, kita dah boleh keluar."ucap Bella lalu mengoncangkan perlahan bahuku.

"Oh...Ok. Jom kita gerak."

Kami bertiga keluar dalam keadaan berhati-hati untuk memeriksa rumah lain sekiranya mereka mempunyai makanan.

"Lambat kalau kita macam ni. Kita berpecah, aku pergi rumah depan tu. Korang cuma pergi rumah berdekatan sini, ok?"arahku.

"Ok! Careful tau!"jawab Bella.

Kami mula berpecah dan memeriksa setiap rumah jika ada makanan. Kepalaku terasa sangat berat dan seluruh badanku terasa sangat lesu kerana tidak mempunyai tenaga.

"I found you! We already watching the three of you since morning. Stupid girls!"

Mulutku ditekup dari arah belakang sebaik saja aku memasuki sebuah lagi rumah.

"How dare you hit me yesterday!"tengkingnya. Dia berjaya menangkap kedua-dua tanganku.

"Because you're so dirty person! You try to rape that young girl!"ujarku semula dengan berani.

"Since I didn't get that girl. Now you will pay for it!"

Dia menolakku dengan kasar diatas lantai dan mula menarik tudungku kemudian pakaianku sehingga bahagian bahuku mula terdedah.

"NO! DON'T TOUCH ME!! HELP!!"jeritku sebaik sahaja aku berjaya menendang dadanya.

Aku cuba mencapai M16 yang ditendang jauh olehnya tadi. Namun tidak berjaya kerana dia menarik rambutku dengan kasar dari belakang.

Bang!

Tangan lelaki tadi tidak lagi menarik rambutku dan tubuh besarnya terbaring diatas lantai tidak sedarkan diri.

"Are you ok?"soal satu suara.

"I'm ok..."jawabku lalu memandang pemilik suara itu sebaik sahaja mencapai semula shawl dan menutup kepalaku.

"Hanie?!"ucapnya tidak percaya.

Lama aku cuba menghayati wajah insan tersebut namun tidak berjaya kerana dia lengkap berpakaian unifrom tentera dan wajahnya bertutup kemudian ditambah lagi dengan keadaan yang gelap kerana malam.

"Who are you?"soalku dengan takut.

"It's doesn't matter. We have to go now!"ucap lelaki itu. Mencari sesuatu yang ada dirumah kecil itu kemudian dia mengambil sehelai kain untuk menutup bahagian bahuku yang terdedah.

Apabila diluar barulah aku ternampak uniform yang dipakai lelaki itu dengan lebih jelas yang Logo Malaysia dan Logo PBB.

"Are you from Malaysia? How did you know me? Who are you?" Soalku ingin tahu.

"Can't tell you right know. My identity are confidential."jawabnya tegas.

"1 hostage is safe!"beritahunya sebaik sahaja dia bertemu dengan beberapa anggota tentera yang lain.

"Hanie..."panggil Bella sambil menangis. Dia memelukku dengan erat.

"Syukur kau selamat..."ucapnya risau.

"Aku ok...Jangan risau."

"Nasib baik anggota tentera Malaysia ni datang selamatkan kami tadi!"beritahu Bella lalu memandang kearah mereka.

"We need the pair to protect them. Hawk and Lion! Make sure to keep them safe! We need to go further and save the others. US Army will back up us."

"Sir! Let me protect them!"

"Polar, you're the best soldiers. Are you sure don't want to go to battlefield?"

"Protecting them also a battlefield as long as we still here! Sir!"jawab lelaki itu lagi.

I Love You Abang PASKAL ✔️Where stories live. Discover now