1.Catelyn - Matka a dcera

76 9 0
                                    

"Mami, já mám strach" svěřila se dívka v honosném kočáře mířícím na jih.
Už jede půl dne a celou dobu přemýšlí. To je její oblíbená činnost, přemýšlet a nechávat okolí jen tak plynout. Jenže občas nestačí přemýšlet, občas je lepší názor zkušenější osoby.

"Cat, co jsme si říkali? Budeš ženou jednoho z budoucích nejmocnějších lordů, budeš vládkyní Bouřkových zemí a možná i matka budoucího krále Západozemí. Víš že potřebujeme co největší podporu, teď když jsme samostatné království, tak musíš pochopit proč tak lpíme na té svatbě" odpověděla chladně matka v překrásných tmavě modrých šatech s ornamenty podzimního listí.

"Ale proč se nemůžu stát já královnou Západozemí?" zeptala se dívka Catelyn, tentokrát odhodlaněji.
Vždy doufala že z ní bude laskavá a moudrá královna velké země. Bouřkové země jsou sice velké, ale být zvolena radou a vládnout celému Západozemí...to by bylo něco.

"Zaprvé jen hlupák chce být král celého Západozemí. Hlupák nebo rozený král, a to ty má drahá nejsi, to mi věř, na to potřebuješ víc než jen číst knihy a vypadat dobře" začala matka svůj drsný proslov.

"A zadruhé, když jsme se oddělili od Západozemí, Severští lordi ztratili právo volit krále a kandidovat na krále. Bylo to mé rozhodnutí a po 25 letech fungování to nebudu měnit kvůli tobě" odsekla matka a podívala se z okna. Na tak chladné chování si už Catelyn zvykla, šestnáct let ho musela snášet. Sansa Stark byla vždy známá jako "Ledová královna". Je mazaná, inteligentní, odvážná, ale hlavně chladná. A to na všech svých pět dětí. Podle Catelyn, její druhé nejstarší dítě, má nejraději nejstaršího Eddarda Starka, budoucího krále Severu. Catelyn se chce jen politicky zbavit, poté přijde čas na mladší dceru Jeyne a možná i Robba a Rickarda. Říká se že Sansa Stark je schopná všeho pro moc. A práva moc pochází ze vztahů, diplomacie a míru. Ale ta obrovská severská armáda také není k zahození.
Cat chvíli mlčela, ale poté ji Sansa jemně pohladila po tváři.

"Má drahá, jsi tak překrásná, to je tvoje zbraň. Nesmí zprvu poznat, co jsem tě učila"

"Ale víš jak bude těžké získat takový vliv v Bouřkových zemích?"

"Je to lehčí než získat Železný trůn, věř mi, navíc jsem ti to tolik usnadnila" řekla Sansa s ďábelským zábleskem v očích, ale stále s ledovým výrazem.

"Co máš na mysli?" zeptala se zmateně Catelyn.

"Inu, vezmeš si Dereca Baratheona, mladšího syna Gendryho Baratheona-"

"No právě, mladšího, jak mám získat Bouřkový trůn když si beru mladšího" skočila Cat matce do řeči vyčítavě.

"Neskákej mi do řeči..." sykla Sansa s vražedným pohledem "...jak víš, měla jsi si vzít staršího Roberta II.,ale potom jak zostudil svou rodinu, kvůli svému bastardovi narozenému těsně před svatbou, pro nás není ideální partner, spíš snadná překážka. Roberta zneškodním, to se neboj. Gendry je můj dávný přítel, málem byl tvůj strýc, ale je už dlouho nemocný a už to není všeznámý "Železný jelen".
Horší je to s jeho ženou Sylvii…ta je opravdu inteligentní a temperamentní. To je naše největší překážka, to si pamatuj"

"No a jak přinutím manžela dělat to co chci" zeptala se dívka pořád zmateně. Sansa se poprvé usmála za celou jízdu kočárem.

"Už jsem tě učila, že tvoje největší zbraň je mezi tvýma nohama. Využij ji, navíc máš tak krásnou tvář a vlasy rudé jako podzimní listí. Práva princezna Severu, docela mi připomínáš mé mladé já. Derec neodolá"

"Derec je divný. Vždycky jste mě nutili se bavit s Robertem, mlátil mě, tahal mě za vlasy, trhal knihy, a teď si mám vzít toho tichého podivína Dereca"

Cursed Crown (GoT Fanfic)Kde žijí příběhy. Začni objevovat