Jedna
Elis seskočila ze stromu a zabodla nůž do hlavy bandity. Svou vahou mladé ženy ho povalila, a rychle se odkutálela za nejbližší strom. Muž už se ale nezvedl.
Dva
Šíp proletěl těsně kolem její hlavy. Elis zhluboka dýchala, napnula luk, svižně vylezla zpoza stromu a bez váhání strefila druhého banditu. Přesná rána do oka.
Tři
Poslední ze skupiny se ukryl za stromem a skočil na Elis s kamenou sekerou v ruce. Elis se vzpírala, ale dospělého může nepřepere. Funěla jak se snažila zabránit jeho ruce, aby ji rozmačkala lebku."Ty zkurvysyne" syčela na něho a popadala dech. Muž nad ní se jen usmíval, ale jeho šílený výraz v očích Elis vůbec neděsil. Zvládla i horší nepřátele, a většina z nich nebyli ani lidé.
Šíp zasáhl oko bandity a ten se sesunul na ubohou Elis. Ta ho jen odstrčila, klekla si a flusla na něho.
"Díky Torne, ale už jsem ho málem měla" řekla dívka, když trochu popadla dech. Před ní se začala objevovat skupinka zbylých strážců.
"To těžko. Kolik si jich sejmula?"
"Tři, tedy vlastně dva"
"Slušný na takový pískle, ale už bylo málem po tobě" zasmál se Torn, ale Elis neměla náladu na smích, jen se lehce ušklíbla. Občas je zvláštní být nejmladší strážkyní v elitních strážcích, ale Elis si to vychutnává. Především to předhazuje své nevlastní sestře.
Torn podal dívce ruku, ta ale vstala bez jeho pomoci. Jeden z lovců se tomu dokonce zasmál. Ale Torn nikdy."Nesnaž se být tak soběstačná, každý potřebuje pomoc" radil ji, ale dívce to šlo jedním uchem dovnitř a druhým ven.
"Já se jen snažím naučit se spoléhat se jen na svou sílu a schopnosti. Spoléhat se na ostatní z nikoho neudělá dobrého válečníka" poučila zase Elis jeho a Torn vůbec nevypadal, že by to nějak chápal. Měl neustále starostlivý otcovský výraz,a pro Elis byl skoro něco jako otec kterého nikdy neměla. Je o tak o dvacet let starší než Elis, jako malá do něho byla dokonce zamilovaná, ale dnes ho bere už jen jako učitele, protože ji často chrání a dává rady do života. A pořád to nestačí na skrocení její divokosti.
"A co zbytek banditů? Dopadli jste je?" zeptala se Elis při cestě hlubokým lesem zpět na hrad.
"No, ano, celkem pět, ale jeden nám utekl"
"Bylo vás pět, téměř plně ozbrojení bojovníci, a jeden vám utekl?" zeptala se Elis sakrasticky. Torn se zamračil.
"Pořád zapomínáš, že mluvíš se svým nadřízeným. My alespoň neriskovali život, v tom není síla"
"Občas je riskovat život jediná možnost" odsekla Elis a dívala se upřeně dopředu. Po zbytek cesty už jen mlčela a nikdo se jí na nic neptal. Stále ale měla před očima úsměv toho bandity. Moc dobře věděla, že ji šlo o život. A to jí utvrdilo v tom, že musí být lepší. Ne-li nejlepší.
*
ČTEŠ
Cursed Crown (GoT Fanfic)
FanficPokračování úspěšného seriálu Hra o trůny, aneb co se stalo potom. O 25 let později po konci GoT. Příběh se točí okolo krásné princezny Severu Catelyn Stark, která prokáže svou inteligenci a cílevědomost i v neznámých královstvích, mladého plavčíka...