07

156 20 0
                                    

Sedang Jungkook asyik mendengar lagu sambil tunggu prof masuk,ada jebon tarik earphones dia. Taehyung.

"Kau nak apa hyung? Kacau la." Soal Jungkook sambil membuat muka meluat.

"Saja,salah ke aku nak kacau dongsaeng aku yang sorang ni? Lagipon kita kan kelas sekali." Taehyung membuat muka comel pada Jungkook. Ingat cute??

Belum sempat Jungkook membalas,kelas tiba² senyap. Prof dah masuk rupanya.

Tapi prof masuk bukan sorang. Ada sorang lelaki tepi dia. Budak baru maybe.

"Okay hari ni kita ada student baru. Harap kamu layan dia dengan baik." Ujar prof.

Budak lelaki tu terus mencari tempat duduk lepas disuruh oleh prof dan dalam banyak² tempat dalam dewan kuliah tu,tepi Jungkook juga dia duduk.

"Boleh aku duduk sini?" Soal lelaki itu pada Jungkook.

"Boleh² sikakan." Celah Taehyung. Orang lain yang ditanya,orang lain yang jawab.

"Ish kau ni hyung. Boleh² duduk la." Jungkook menampar bahu Taehyung lalu menyuruh lelaki tadi duduk di tepinya.

"Nama kau apa?" Soal Jungkook pada lelaki di sebelahnya itu.

"Jimin. Park Jimin. Panggil Jimin je." Ujar Jimin tersenyum.

"Na-"

"Nama aku Taehyung. Kim Taehyung." Celah Taehyung buat kali yang kedua.

"Nama aku Jungkook. Jeon Jungkook." Ujar Jungkook pula.

"Kim Taehyung! Jeon Jungkook!"

Mendengar nama mereka di panggil terus mereka mengalihkan pandangan mereka ke depan. Kelihatan prof mereka memandang tajam ke arah mereka.

"Sekarang bukan sesi berkenalan ye." Ujar prof mereka dengan tegas.

"Mianhaeyo prof." Jungkook dan Taehyung menunduk tanda maaf.

SKIP

"Jimin, jom lunch dengan kitorang?" Ajak Taehyung. Jungkook pula hanya tersenyum pada Jimin.

"Hmm. Ok." Ujar Jimin menerima pelawaan mereka.

Sewaktu mereka nak keluar dari dewan kuliah,mata Jungkook tertancap pada tangan Jimin.

'Gelang tu. Aku rasa macam pernah tengok.'

"Woi! Kau mengelamun apa?" Taehyung melambai² tangan di hadapan muka Jungkook membuatkan Jungkook tersentak dari lamunan.

"Takde apa." Jungkook tersenyum pada Jimin yang sedang melihatnya.

"Jimin,umur kau berapa?" Soal Taehyung.

"23. Korang?" Soal Jimin pula.

"Aku 23 sama kau. Kookie ni 21." Ujar Taehyung lalu menyekeh kepala Jungkook.

"So kau hyung aku la ni?" Ujar Jungkook pada Jimin lalu tergelak kecil.

Jimin pula hanya mengangguk lalu turut tergelak kecil.

"Btw Jimin, kau baru kan kat sini. So kau stay mana?" Soal Taehyung lalu merangkul leher Jimin dan Jungkook.

"Stay? Hmm aku takde rumah sewa lagi. Aku stay dekat hotel je dulu." Ujar Jimin.

"Hmm. Apa kata kau stay dengan kitorang je?" Pelawa Taehyung.

"Korang dua?" Soal Jimin.

"Actually. Bukan kitorang dua je. Ada lagi 4 orang." Ujar Taehyung.

"Hyung. Kita kena tanya hyung yang lain dulu." Ujar Jungkook pula.

"Kalau macam tu jom kau ikut kitorang balik." Ujar Taehyung.

"Nae." Ujar Jimin.

TBC

[√] Jimin Si Kucing Jadian | PJMWhere stories live. Discover now