14

142 20 0
                                    

Jimin bertuah. Dia mendapat kerja di cafe Taehyung dan Jungkook bekerja. Mereka balik agak lewat pada hari itu.

"Kitorg dah balik." Ujar mereka bertiga sebaik saja tiba di rumah.

"Lambat balik?" Soal Yoongi.

"Eh hyung risau ke?" Soal Jungkook. Yoongi hyung ni jenis susah nak tengok dia ambil berat pasal orang lain.

"Kalau aku tak risau dah lama aku kunci pintu tu. Biar korg tido kat luar." Ujar Yoongi. Orang care pasal dorg boleh buat lawak pulak.

"Korang dah makan belum?" Tanya Hoseok.

"Kitorg makan roti je tadi." Ujar Taehyung sambil menggosok perutnya yang comel itu.

"Aku ada beli McD tadi. Pergi la makan. Ada atas meja." Ujar Hoseok. Kesian pada adik²nya yang sibuk bekerja hingga tiada masa untuk makan.

"Gomawo hyung!" Jerit Taehyung dan Jungkook. Jimin pula hanya membuntuti mereka ke meja makan.

Situasi hyung line

"Yoongi." Seokjin bersuara.

Mendengar namanya dipanggil, Yoongi mengalihkan pandangannya dari telivisyen ke arah Seokjin.

"Ada apa hyung?" Soal Yoongi.

"Sampai bila kau nak dingin dengan Jimin? Kita ni dahla tinggal sebumbung. Kau tu pulak dah la sebilik dengan dia." Ujar Seokjin.

"Ke hyung still terkejut sebab Jimin tu kucing jadian?" Soal Hoseok pula.

"Aku bukannya saja² nak dingin dengan dia. Aku terkejut lepas apa yang jadi. Aku rasa awkward nak cakap dengan dia." Ujar Yoongi.

"Tapi kau kena buang rasa awkward tu hyung. Kesian juga dekat Jimin. Aku tau dia cuma ada kita je sebagai kawan and sebagai family. Lagi² keadaan dia macam ni." Ujar Namjoon pula.

TBC

[√] Jimin Si Kucing Jadian | PJMWhere stories live. Discover now