16

142 19 0
                                    

Jimin terbangun akibat bunyi penggera dari telefonnya. Jam di skrin telefonnya dilihat. Pukul 6.00 pagi. Di lihat Yoongi di katil sebelah. Masih tidur lena.

Tuala yang tersangkut di belakang pintu diambil. Jimin menguap kecil sewaktu hendak ke bilik air. Dia berjaga semalaman semalam menjaga Yoongi.

Setelah bersiap,Jimin mengejutkan Yoongi.

"Hyung." Ujar Jimin. Tubuh Yoongi digoncang perlahan membuatkan dia terjaga.

"Hmm? Apa dia?" Soal Yoongi. Badannya disandarkan di kepala katil.

"Aku nak pergi kelas dulu ni. Kau tak payah la pergi kelas. Demam kau tak kebah lagi. Nanti aku minta Hoseok dengan Namjoon hyung tengokkan kau eh?" Ujar Jimin lalu tersenyum kecil pada Yoongi.

"Jimin..." Yoongi menundukkan kepalanya.

"Nae?" Soal Jimin.

"Thanks sebab kau jaga aku semalam. Mesti kau tak cukup tido kan? And aku nak minta maaf sebab aku layan kau dingin selama ni." Ujar Yoongi. Dia tersenyum pada Jimin.

"Takde apa la hyung. Lagipon aku dah anggap hyung dengan yang lain macam family aku sendiri." Bahu Yoongi Jimin tepuk perlahan.

"Dah la kau rest la hyung. Aku pergi dulu eh?" Ujar Jimin. Yoongi hanya menganggukkan kepalanya.

Jimin terus ke bawah untuk sarapan dengan yang lain.

"Eh Jimin mana Yoongi? Bukan dia ada kelas pagi ke? Jap² asal mata kau macam panda ni?" Soal Seokjin. Haih sekali dia soal,macam nak interview kerja.

"Dia demam. Mata aku bengak sebab aku tak tido semalam jaga Yoongi hyung." Ujar Jimin. Dia mengambil tempat di kerusi kosong di sebelah Jungkook.

"Bila masa pula dia demam? Semalam ok je." Ujar Hoseok pula.

"Dari malam semalam. Nanti Namjoon dengan Hoseok hyung tengokkan dia eh?" Pinta Jimin pada Namjoon dan Hoseok.

Hoseok dan Namjoon hanya mengangguk.

"Korang bertiga kerja ke petang ni?" Soal Namjoon. Sandwich yang berada di hadapannya diambil.

"Haah. Lepas habis kelas kitorg terus pergi." Ujar Jungkook.

"Hmm. Jangan balik lambat pula." Ujar Namjoon.

"Kenapa? Ada hal ke hyung?" Soal Taehyung.

"Takde. Macam la aku tak kenal korang ni. Habis kerja pergi main game." Ujar Namjoon tegas.

Jungkook dan Taehyung hanya tersengih. Jimin tergelak kecil melihat telatah mereka.

TBC

[√] Jimin Si Kucing Jadian | PJMWhere stories live. Discover now