BAB 10

4.4K 103 5
                                    

Berkali-kali dia berfikir untuk menjejakkan kaki ke dalam bangunan mewah itu. 'Nak masuk ke tak nak? Kalau aku tak masuk jumpa dia macam yang aku janji semalam agak-agak dia kisah ke?' Bag kertas yang berisi kemeja putih dipandang.Punyalah jenuh dia mencari baju kemeja itu di semua tempat.Susah betul nak jumpa!

"Entahkan sesuai ke tidak saiz dia dengan kemeja yang aku beli ni." getus Jiha lalu mengorak langkah masuk ke dalam Royal Inn Holdings.

"Assalamualaikum,saya nak jumpa dengan..." tiba-tiba otak mula berfikir.Dah siapa nama mamat sengal tu.Aduh,asal lah aku tak tanya Una tadi.omelku dalam hati.

"Ya cik? Nak jumpa siapa?" soal pekerja di kaunter pertanyaan itu.

Aku menayang sengih sambil menggaru kepala yang tidak gatal.

"Erk,awak kenal tak lelaki yang..hmm,tinggi-tinggi...badan sado-sado..kulit putih-putih?"

Aku nampak gadis itu seperti berfikir.Jaganlah kau tak cam pulak ciri-ciri yang aku dah bagi tu.

"Cik cari Encik Jazriq ke?" soal gadis itu. Takkan encik Aril? Sebabnya Encik Aril tak cerah sangat.

Mendengar sebaris nama itu aku laju mengangguk." Ha,ya la tu..kut"

"Ada buat appointment ke?"

"Erk,tak ada." tuturku .

" Sekejap ya." aku mengangguk kecil

Harap-harap lah kau ada.Lagi cepat urusan aku selesai,lagi cepat aku boleh balik.Nak kena cari grab lagi.Ikutkan tadi Husna nak hantar,tapi takut lain pulak yang jadi.So,ada baiknya aku pergi sendiri naik grab.

"Cik?" tegur gadis tadi mematikan lamunanku.

"Hah, ya? "

"Encik Jazriq ada meeting sekarang,tak sure habis dalam pukul berapa.Jadi cik nak tunggu ke macam mana?"

Aku kena tunggu dia?! Eh memang tak lah wey!

"Oh,meeting ya.Hmm,kalau macam tu boleh tak awak bagikan ni dekat dia.Cakap hutang dah selesai dibayar." ujarku lalu menyerahkan bag kertas kepada gadis itu.

Gadis itu mengagguk lalu mengambil bag kertas itu dari tanganku.

"Nama cik?"

"Erk,Jjj..Airil. Terima kasih ya." segera aku keluar dari situ.
.

.

Bunyi ketukan pintu mematikan perbualan mereka berdua.Tidak lama kemudian,muncul wajah Kak Yasmin bersama bag kertas di tangan.

"Encik Jazriq,ni ada orang suruh bagi dekat encik." ujar Kak Min lalu menghulurkan bag kertas itu.

Jazriq mengerut dahi.Benda apa ni?

Huluran itu aku sambut.Isi di dalamnya aku kekuarkan.

Kemeja putih.

"Orang yang bagi tu pesan yang hutang dia dah selesai dengan Encik Jazriq." tambah Kak Min lagi.

Jazriq langsung mengangkat kepala.Hutang? Wajah Kak Min dipandang."Kak Min tau tak siapa yang bagi?"

Kak Min senyum sedikit."Intan cakap nama dia Airil."

"Airil?" wajah Aril yang sedari tadi hanya menjadi pendengar dipandang.

"Kau ada kenal siapa-siapa nama Airil ke?" soalnya kepada Aril.

"Airil? Rasa macam tak ada." balas Aril sambil memandang ke atas,cuba-cuba untuk mengingati kenalan yang bernama Airil.

"Tapi yang bagi ni perempuan Encik Jazriq." kata Kak Min lagi.

Calon Isteri CEO SengalWhere stories live. Discover now