BAB 2

5.4K 178 2
                                    

Mata helangnya galak memerhati ratusan manusia yang mengunjungi kelab malam itu.Ada yang sedang giat menari mengikut rentak muzik yang kuat berkumandang,ada juga yang sedang melayan pasangan masing-masing,ada yang sedang bercumbu tanpa peduli dengan keadaan sekeliling dan ada juga yang sedang berborak.

"Hey whats up bro!"

Jazriq memandang sahabatnya yang baru tiba.

"Hey!"balasnya sambil melakukan salam mereka.

"Mummy kau tak bising ke kau lepak sini?"soal Aril dengan lantangnya.

Maklumlah,kelab itu bingit dengan pelbagai muzik.Jadi kalau nak cakap kena jerit.

"Parents aku outstation!"

"Patutlah hati senang nampak!"

Aku tersenyum sinis.Memang bebas lah bila mummy dengan daddy keluar outstation.Tak ada siapa yang sibuk nak tanya dia balik pukul berapa,semalam tidur kat mana.
I'm free!

Sedang asyik berborak,tiba-tiba mereka didatangi oleh seorang gadis yang jelita.

Dengan gaya yang melenggok itu siapa saja yang tak tergoda.

Pakaian?

Tak usah cakap.Kalau cuit sikit komfem dah terselak.

"Hye,baby."ujar gadis itu sambil jari runcingnya bermain dengan dada bidang milik Jazriq.

Jazriq hanya memandang gadis di depannya bersahaja.

Siapa yang tak kenal dengan Tengku Emelin ini.Kalau bab menggoda memang nombor satu!

"Hye,darling."

Aril menggeleng melihat layanan sahabatnya.Macam dia tak tahu semua perempuan yang pernah berdamping dengan Jazriq semuanya dilayan nak tak nak.Tak tahulah kenapa dia tak boleh cuba untuk setia dengan salah seorang daripada mereka.

"I miss you so much sayang!Dah lama I tak nampak you lepak sini."rengek gadis itu.

"Sorry la sayang,I busy lately ni.So hari ni je I free."

"Eh,Jaz.Aku cau dulu lah.Aku bukan boleh lama.Apa-apa hal roger aku!"

Jazriq memandang belakang tubuh sahabatnya yang mula hilang dari ratusan manusia itu.

Kini matanya tertumpu pada gadis jelita di hadapannya.

Entah masih gadis atau tidak gadis itu.Bukan dia tidak tahu gadis itu pernah keluar dengan jantan lain.Tapi dia tidak peduli kerana Tengku Emelin bukanlah gadis pilihannya.Begitu juga dengan yang lain.Semuanya hanya untuk suka-suka.

"Baby.."

Rengekan itu menyedarkannya kepada realti.

Jazriq berdehem lalu meneguk sedikit coke yang tersedia di atas meja.

Walaupun dia tidak hebat dalam agama,tetapi dia tidak akan pernah sesekali meneguk minuman keras itu.

Jam Rolex yang terletak dia tangan kirinya dipandang sekilas.

Masih awal sebenarnya.

"I think i got to go.So,see you next time ya!"

Terkedu Tengku Emelin apabila Jazriq pergi begitu saja.Baru dia nak bermanja dengan lelaki itu.

Cis!Gagal rancangan aku kali ni!

Jazriq menhempas tubuhnya dia atas katil empuk miliknya.Syiling putih itu ditatap kosong.

Teringat pula akan nenek dekat kampung.

Dari kecil dia memang dibela oleh neneknya sehingga la habis tingkatan lima.Maklumlah,mummy dengan daddy sibuk dengan bisnes masing-masing.

Lepas tingkatan lima baru mummy dengan daddy ambil dekat kampung dan tinggal di Kuala Lumpur.

Dulu aku lain,nenek selalu ajarkan aku dengan didikan agama.Selalu solat di masjid,baca al quran,tahajud setiap malam,kalau ada ceramah di masjid tak pernah tak pergi.

Tapi,lepas mummy dengan daddy ambil aku semuanya berubah.Solat pun entah ke mana,Al quran lagilah langsung tak sentuh.

Kesibukkan mummy dengan daddy yang membuatkan dia jadi macam ini.Kadang-kadang rindu pula nak balik kampung nenek.

___

Jangan lupa vote cerita saya ya:)

#CALONISTERICEOSENGAL




Calon Isteri CEO SengalWhere stories live. Discover now