Jestli tohle čtete, tak jsem již mrtvá

189 25 3
                                    

„Dnes ráno, čtvrtého června roku 2019 bylo nalezeno tělo Shaeny Shaw. Tato studentka soukromé školy Blue Valley byla včera večer ubodána. Policie s námi o této tragické události odmítá jednat," pravila reportérka.


„Myslím si, že bychom si měli trochu zavzpomínat na Shaenu, jaká byla, čím se chtěla stát...Kdo z vás ji tu znal?" pravila učitelka a čekala, že se někdo přihlásí, tito studenti byli přece její spolužáci, ale nikdo se nepřihlásil a neřekl o ní něco.

„Opravdu o ní nemůžete nic říct?" zeptala se.

„Paní profesorko, my jsme ji moc neznali," přiznala po chvíli jedna studentka.


„Jsi Nicole Reed?" zeptal se muž dívky, která mu otevřela dveře.

Dívka si ho přeměřila pohledem a odfrkla si. Měl na sobě odrbané džíny a starou sepranou mikinu.

„Dle tvýho povýšeneckýho pohledu usuzuju, že jo. Tohle jsem ti měl předat. Neboj se, už nebudu narušovat tvůj drahocenný osobní prostor," odfrkl si a opustil pozemek majestátní vily.

Dívka zakoulela očima, a i s balíkem, který jí dal ten divný muž, vstoupila do domu.

„Kdo to byl?" zeptal se Aiden.

On a další z jejich ročníku se u ní doma někdy scházeli.

„Ani nevím, ptal se mě, kdo jsem a pak mi do ruky vrazil tento balíček," odpověděla Nicole.

„Asi by si to možná neměla otevírat," poznamenala Amanda.

„Ale prosím tě, myslíš si, že by v tom mohla být bomba," zasmál se Alex.

Nicole si sedla na gauč v obýváku, kde seděli i ostatní, strhla lepící pásku z balíku, který poté otevřela. Uvnitř našla sešity v tvrdých deskách a složen papír.

Nicole nejdříve rozložila papír a zjistila, že se jedná o vzkaz, tak ho začala číst nahlas.

„Jestli tohle čtete, tak jsem již mrtvá. Jackovi jsem svěřila úkol předat vám tohle...řekněme mé svědectví, pokud zemřu dříve, než ukončím střední. Asi už možná víte, kdo jsem, ne protože byste mě nějak dobře znali, ale spíše kvůli tomu, jakým způsobem jsem zemřela," tady Nicole přestala číst.

„Myslíš..." začal větu Aiden.

„Shaena Shaw? Proč by nám něco posílala?" přerušil ho Dean svými otázkami.

„Nechte mě číst dál," pravila Nicole a přerušila tak hrobové ticho, které se po Deanových otázkách rozhostilo.

„Asi se ptáte, proč jsem to poslala vám a jak to, že jsem věděla, že umřu. To, že umřu jsem věděla už od svých patnácti let, kdy jsem byla hlavním svědkem a svým svědectvím jsem dostala mafiánského bosse Billa Hudsona do vězení. Policisté, kteří měli na starosti tento případ a jejich kapitán mi slíbili, že mé jméno nikdy nebude zmíněno, vypovídala jsem anonymně," Nicole ve čtení přerušil Dean, jeho otec byl ten kapitán.

„Můj otec...proto ho to tak sebralo, když zjistil, že je mrtvá," poznamenal.

„Deane, pokud si tohle čteš, řekni prosím otci, ať se neviní. Nemohl nic dělat. Chytíte jednoho mafiána, ale to neznamená, že se neobjeví další. Oni mají prsti ve všem, jsou prostě všude, mají kontakty, tak našli moje jméno. Já moc věděla, do čeho jdu, moc dobře jsem věděla, že mě to zabije. Upřímně divím se, že jsem to vůbec přežila do teď. už jednou jsem byla na prahu smrti, ale přežila jsem...Ale přejdu k věci, ještě jsem vám neřekla, proč jsem to poslala vám. Jak jsem řekla, v těch sešitech je mé svědectví o vás. Říkáte, že mě neznáte, ale to není tak úplně pravda, chodila jsem s vámi do školy a některýma i do stejné třídy, viděla jsem věci, které jste ani vy neviděli a já je vám chci nastínit. S informacemi, které se dozvíte naložte, jak chcete, jsem mrtvá nepotřebuju nic skrývat.

S pozdravem Shaena," Nicole dočetla dopis a v místnosti bylo pět hrobové ticho.

I am already deadKde žijí příběhy. Začni objevovat