-14-

946 19 2
                                    

POV Emily
Ondertussen is het al redelijk laat, en is zo ongeveer iedereen al weer weg. "Sleepover?" vraag ik dan aan de overgebleven mensen. "Ja gezellig" zegt Mikky dan. Ik pak wat dekens, kussens en een paar luchtbedden. "Ik slaap hier" en ik ren naar de bank en claim de bank. Na een film of 2 gezien te hebben, zijn we allemaal redelijk moe. En besluiten we te slapen.

De volgende ochtend word ik wakker door water op mijn hoofd. "Kap.." mompel ik moe. "Nah is wel leuk" zegt Carel lachend. "Nee is niet leuk" en ik ga zitten. Terwijl hij door blijft gaan, stomp ik hem op zijn bovenarm "Was dat nodig?" zegt Carel terwijl hij wrijft over zijn bovenarm. "Dat was zeker nodig" zeg ik lachend. Dan komt Kim aan rennen en spring op Carel zijn rug, ze vallen. Iedereen die hoorde en zagen dat ze vielen gaat stuk. Terwijl Kim een pijnlijk gezicht trekt. "Je kan ook niks he?" vraagt ze lachend.

Weekje later
POV Donny
De volgende ochtend, word ik met koppijn wakker. "Isa?.." geen antwoord. Ik stap uit bed en loop richting de woonkamer. Waar ik Isa hoor praten.
"Geloof me.. Ik heb Don helemaal ingepalmd.." zegt ze tegen haar telefoon. "Ja het gaat volgens plan." "Ik kan niet wachten om weer terug te gaan naar je." na een lange stilte, verbreekt ze het gesprek met. "Zie je gauw, ik hou van je" Bij haar laatste woorden, stap ik de woonkamer binnen en doe alsof ik niks heb gehoord. "Goede morgen.." mompel ik, "Goodmorning schat" en ze drukt een kus tegen mijn wang. "Zin om wat te doen vandaag?.." vraag ik dan als we beide aan het ontbijt zitten. "Ik zou dolgraag willen.. Maar ik heb al plannen." zegt ze dan terwijl ze naar haar telefoon kijkt. "Wat voor plannen, als ik vragen mag?" "Gewoon afgesproken met een vriendin.."zegt ze dan geïrriteerd." "Oh oké.." en ik laat het maar gaan. Dat word dan maar afspreken met Matthijs ofzo.

Het is inmiddels al middag en Matthijs en ik lopen in de stad. "Duss hoe is het tussen jou en AnneKee?" vraag ik dan uit het niets. "Ja ze is een beetje afstandelijk.. Maar het zal wel.." zegt hij dan, dat laatste mompelt hij. "En tussen jou en Isa?" vraagt hij dan. "Ik zou het niet weten.. Ze sprak vanochtend met iemand aan de telefoon.." "Wat zei ze allemaal?" "iets van, ja het gaat volgens plan. En ook nog ik hou van je.." zeg ik dan zuchtend. "Don geloof me die Isa is niet goed.." zegt hij dan.

Als we Isa zien kussen met een jongen, probeert Matthijs me tegen te houden. "Komop Don... Los dit thuis maar op, en ga geen scène trappen.. Dan komen er weer journalisten.." zucht hij. Hij heeft gelijk.. Dus ik besluit samen met Matthijs gewoon door te lopen. De rest van de middag heb ik dat beeld in mijn hoofd. Ben ik niet goed genoeg, dat ze vreemd gaat? Of heeft dit te maken met vanochtend..?

Ik doe de deur open, en stap het appartementje van Isa. Als Matthijs en ik al een tijdje in het appartement zijn, gaat de deur ineens open. "Ik ga maar.. Succes.." zegt hij zacht. Ik hoor hem Isa begroeten en ze loopt de woonkamer binnen. "Isa we moeten praten.." zeg ik dan. "Waar over schat..?" zegt ze dan vragend. "Wat was dat vanmiddag.." zeg ik dan wat harder. "Ik was gewoon met een vriendin?" "Ja en met je vriendin kus je?!" snauw ik dan. "Oké.. Ik heb misschien een beetje gelogen.." mompelt ze dan. "Hoe vaak ga je nog liegen tegen me?!" de tranen komen in me op, hoezo is de enige vraag die door me heen spookt. "Ik ga.." zeg ik  dan en pak mijn telefoon. "Nee wacht don" En sla de deur met een klap achter me dicht.

Ik plof buiten neer op een bankje, fijn waar ga ik nu overnachten..? Naar huis gaan is geen optie, aangezien ik mijn auto sleutel daar heb laten liggen..

-----------
Matthijs de Ligt
U: Hey Matt kan ik vanavond misschien bij jou overnachten..? Ruzie met Isa..
Matthijs: je bent wel welkom.. Alleen Wouter heeft een feestje hier beneden.. Dus het komt niet handig uit..
U: is niet erg ik vind wel iets..
-----------
Bij niemand kan ik echt terecht.. Dus ik blijf zuchtend op het bankje zitten. Mijn enige hoop nu nog is, Emily.. Ik kijk hoopvol naar mijn telefoon als hij oplicht. Nee.. Insta melding.. Dan word ik gebeld na zo'n 10 minuten.
------------
Incoming call from Emily
Emily: Wassup..?
U: Naja misschien een beetje raar ofzo.. Maar ik heb ruzie met Isa en ik kan nu nergens echt terecht.. Dus kan ik bij jou terecht..? Ik snap als je dat liever niet hebt..
Emily: Jawel je bent wel welkom. Je kunt op de bank slapen.
U: Bedankt.. Dan kom ik er nu aan..
------------
Dan besef ik ineens dat ik redelijk lang moet lopen, fijn.. Ik stap flink door als het start met regenen. Doorweekt bel ik aan bij Emily.. Nu nog hopen dat ze open doet..

Wat zal er gebeuren tussen Don en Isa?? Gaan ze uitelkaar of is dit maar een klein ruzietje? Gaat Emily eigenlijk wel de deur open doen?? Dit zijn vragen voor jullie en weetjes voor mij (:
Hopelijk was dit een leuk hoofdstukkk💘
xx

Lovely || Donny van de Beek || VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu