POV Emily
Als ik een tijdje al aan het hardlopen ben in het park, ga ik naar huis. Als ik de sleutel in het slot steek, zie ik een paar lampen branden. ''Hallo?'' zeg ik dan angstig, als ik langzaam het huis binnen loop, ''Keuken'' hoor ik Donny dan zeggen vanuit de keuken. Ik haal opgelucht adem en loop door naar de keuken. Ik trek hem in een knuffel, "Sorry.. Dit is allemaal mijn fout geweest.." mompel ik zachtjes, "Dit was niet jouw fout oke, jij kunt niks doen aan het gedrag van je stiefvader.." zegt hij geruststellend en drukt een kus op mijn voorhoofd. Dan zie ik Donny naar mijn armen kijken, shit.. Zal hij wat door hebben?.. "Emily.. wat is dat?" vraagt hij wijzend naar mijn arm, ''Gewoon gevallen..'' zeg ik dan slikkend. Hij lijkt niet verder erop in te gaan, en besluit het maar te vergeten.
Na een tijdje heb ik mijn eten nog steeds niet op. *Je wordt dik zo.. Niet eten..* gaat er een stemmetje door me heen. Ik schud het van me af, en probeer door te eten. Ik krijg niks door mijn keel, aankomen mag ik niet.. Ik moet blijven afvallen.. Ik sta op, en gooi mijn eten in de prullenbak. Als ik de borden in de vaatwasmachine doe, komt Donny de keuken weer binnen lopen, ''Laat mij maar'' zegt hij met een glimlach, ik schud. ''Rust maar uit, dat verdien je wel..'' en ik duw hem lachend de keuken uit.
''Emily ook wat?'' en hij schuift de kom met chips naar me toe, ''Nee ik sla over'' zeg ik dan met een klein lachje, hij knikt en we kijken de film verder. Totdat Donny onderbroken wordt omdat zijn telefoon af gaat. ''Ik neem hem even op'' zegt hij en loopt richting de gang. Ik zet de film op pauze, en zit nu wat te scrollen op insta. ''Morgen oke..'' hoor ik vanuit de gang, dan komt Donny weer de woonkamer in en ik doe mijn telefoon weer weg. ''Wie was dat?'' ''Oh niemand hoor..'' mompelt hij, ''Ik ga slapen denk ik..'' en ik loop zuchtend richting mijn slaapkamer.
Volgende dagg
--------------------
Mikky: Heeiii zin om de stad in te gaan met z'n alle?
Kim: Jaahh gezellig!
AnneKee: Ik kan niet sorryy..
U: Ja leuk!
--------------------
Ik loop richting mijn kast, en pak een simpele jeans met een shirtje uit. Ik loop richting de woonkamer, waar ik Donny aantref met een krant in zijn handen. ''De krant?'' zeg ik dan vragend als ik naar hem kijk, ''Ja zeker!'' zegt hij lachend. We praten nog wat, maar dan moet Donny gaan. ''Ik moet nu gaan, zie ik je vanavond?'' ''Probably'' zeg ik dan en ik zeg hem gedag.
''Kom op Emily koop dit jurkje'' zegt Mikky als ik sta te twijfelen bij het pashokje. ''Hij is idd wel leuk..'' zeg ik dan zuchtend, ''Je koopt het maar!'' zegt Kim en duwt me weer terug het paskamertje in. Ik kleed me weer om, en reken af. ''Nu blij?'' zeg ik dan lachend, als ik de tas omhoog houd. We zijn ondertussen al bij een leuk tentje gaan zitten, als we onze eten toegediend krijgen, geeft de serveerder ons een knipoog, waardoor ik een wenkbrauw ophaal. ''Hij is wel schattig Emily'' zegt Kim dan, ''Nee ik ben gelukkig in mijn eentje'' zeg ik glimlachend
''Vanavond uit of?'' vraagt Mikky dan, Kim en ik knikken. ''Als we eerst langs mijn huis gaan, kan ik wat spullen pakken?'' stel ik dan voor, ''doen we!'' zeggen ze. ''Je kent alles hier wel, doe alsof je thuis bent, ik ga even douchen en kom zo terug'' zeg ik als ik de deur heb geopend. ''Is goed doen we'' ik loop door naar mijn kamer, waar ik een ketting en wat make-up vandaan haal. ''kut..'' mompel ik als ik een handdoek zoek. Ik loop richting Donny zijn kamer, ik klop op zijn deur. Geen antwoord, die zou vast niet thuis zijn.. Maar daar zie ik Donny samen met Isa, ''Uhm.. Donny heb je een handdoek?'' zeg ik dan slikkend, bekijkend hoe Isa daar ligt, met Donny boven haar. Gelukkig beide nog aangekleed.. Hij loopt richting zijn kast, en gooit een handdoek. We hebben even oogcontact, maar dat verbreek ik weer. Ik loop snel weg, richting mijn eigen kamer.
Ik zit nu met tranen in mijn ogen op mijn bed. Deur op slot, alles op slot.. Hoe kon ik ook zo dom zijn.. Denkend dat Donny veranderd was.. Denkend dat ik nog een kans bij hem had, maar ik had alles mis..
''Emily? Het duurt een beetje lang?'' zegt Mikky dan lachend, als ze voor mijn deur staat. ''Kom binnen..'' zeg ik en ik draai het slot eraf. ''Omg Emily.. Wat is er?'' zegt Kim als ze me ziet met allemaal tranen. ''Niks..'' mompel ik dan, en ik veeg al mijn tranen weg. ''Donny was het of niet?'' zegt Mikky dan vragend, ''Moet ik hem een klap verkopen? Zeg het maar hoor!'' zegt Kim dan, waardoor ik moet lachen. ''Awh Emily kan wel nog lachen'' ''Wil je erover praten?'' zegt Mikky dan wat serieuzer. ''Naja.. Isa en Donny zijn blijkbaar weer samen..'' ''Maar ik dacht dat je geen gevoelens meer voor hem had?'' ''Nu niet meer nee..'' en ik kijk naar de grond, ''Emily je gaat je tijd niet meer verdoen aan Donny.'' zegt Kim dan vastbesloten. ''Wat moet ik toch zonder jullie..'' en ik trek ze beide in een knuffel.
JE LEEST
Lovely || Donny van de Beek || VOLTOOID
FanfictionEmily haar vader komt ter overlijden, haar moeder is vanaf dat moment alleen maar aan de drank. Wanneer ze de dag na zijn begrafenis langs gaat bij de toekomst, waar haar vader werkte. Ontmoet ze iemand die al gauw heelveel voor haar gaat betekenen...