-16-

979 19 0
                                    

POV Emily

''Dus Emily? Jij en Donny?'' vraagt ze met wiebelende wenkbrauwen, ''Nah, we zijn gewoon vrienden en na dat in Ibiza?'' zeg ik, ''Tja ik zie het wel tussen jullie'' zegt ze dan weer met wiebelende wenkbrauwen. ''Nee Fallon'' zeg ik lachend en sla haar zacht tegen haar schouder. Dan gaat de deurbel, niet doorhebbend dat Donny al naar de deur is gelopen. Loop ik ook die richting op, ''Don ik wil dat je weet dat ik van je houd!'' hoor ik en dan zie ik het gebeuren, Isa drukt haar lippen op die van Donny. Een steek van pijn gaat door me heen, ''uhm? Kuch kuch?'' zeg ik dan wat ongemakkelijk. Donny duwt Isa van zich af, en draait zich om naar mij, ik kijk hem nu recht in zijn ogen aan. Pijn in mijn ogen is af te lezen, maar ik draai dan mijn hoofd ongemakkelijk weg en zeg, ''Ik laat jullie wel even..'' en loop weer terug de keuken in. ''Isa ga alsjeblieft weg, en blijf weg..'' dat is wat ik als laatst hoor. ''En wie was het?..'' vraagt Fallon afwachtend, ''Nee gewoon iemand..'' ''Ah okeeee'' zegt ze met gespleten ogen, ''maar gaan we pasta bolognese eten?'' vraagt ze dan, ik knik en we beginnen met het koken.

Na het eten, pakt Fallon weer al haar spullen. En gaat ze weer terug naar Utrecht, waar haar ouders wonen. ''Fallonnn ik ga je missen..'' zeg ik en ik trek haar in een knuffel. ''Hey ik ga niet naar de andere kant van de wereld'' ''Dat zei je de vorige keer ook en je was ineens in Amerika'' zeg ik lachend. ''Dit keer beloof ik het!'' en we verbreken de knuffel weer. ''Was gezellig voor die paar uurtjes Fallon!'' zegt Donny dan die tegen de deur van de woonkamer staat aangeleund. Ze zwaait naar Donny, en die gaat weer terug naar de bank. ''Kun je niet blijven..?'' vraag ik dan mompelend. ''Nah is niet nodig, je hebt Donny!" zegt ze, ik rol met mijn ogen en dan zwaai ik haar uit. ''Je komt snel weer langs he?'' vraag ik dan als ze in de hal van het complex  staat. ''Jaahsss!'' en ik zwaai haar uit.

Als ik de deur weer heb gesloten, ga ik bij Donny op de bank zitten. Ondertussen valt er een stilte, een hele ongemakkelijke. Dan onderbreekt Donny de stilte, ''Emily.. Ik weet dat het slecht geëindigd is tussen ons en ik zou graag willen weten of het goed is tussen ons?'' zegt hij dan onzeker. ''Natuurlijk is het goed tussen ons.. En ja ik weet dat het slecht geëindigd is, maar iedereen verdient toch een 2e kans?'' zeg ik dan met een glimlach. ''Bedankt Emily.. Dit betekent heel veel voor me'' en hij trekt me in een knuffel. Een knuffel die vertrouwt voelt, een knuffel die ik gemist heb..

Dan gaat onverwachts de bel, als we een film aan het kijken zijn. ''Heb je iemand uitgenodigd?'' vraag ik dan aan Donny. ''Nee jij?'' ik schud mijn hoofd, en loop door naar de deur. Ik kijk door het gaatje van de deur, en zie Carel, Frenkie, Mikky en Kim staan. ''Oke jullie komen heel onverwachts'' zeg ik lachend als ik de deur heb geopend. Ze lopen door naar binnen. ''FILMAVOND'' schreeuwt Kim, als ze een film op ziet staan. ''Dus? Zijn jullie weer?'' vraagt Mikky als we nog alleen op de gang staan. ''Nope gewoon vrienden en na dat in Ibiza? Ga ik het niet meer proberen'' zeg ik dan. '' 'Gewoon' vrienden?'' zegt ze dan met wiebelende wenkbrauwen. ''Nee Mik niet hoop erin houden.'' zeg ik en we lopen beide door naar de woonkamer, waar ondertussen Kim, Frenkie en Carel ook plaats hebben genomen op de bank. ''Duss welke film gaan we kijken?'' vraagt Carel die inmiddels de afstandsbediening uit Donny zijn handen heeft gepakt. Dan pas merkt hij Donny op, ''Donny jij ook hier?'' vraagt Carel dan vragend. Hij knikt, ''Niet raar denken'' zegt hij zacht tegen Carel. Carel moet lachen, waardoor Donny Carel duwt. Carel valt recht op de schoot van Kim, ''Kim je bent mijn reddende engel'' en hij drukt een kus op haar wang, waardoor ze moet blozen. ''Awhhh'' zegt Mikky dan. Ondertussen heeft Frenkie de afstandsbediening overgenomen van Carel, en klikt een horror film aan. ''Nee Frenkie niet doen'' zegt Mikky dan nep boos en stompt hem op zijn arm. Hij wrijft over zijn arm, ''Auw'' zegt hij dan gekwetst. ''Kusje erop?'' zegt Carel dan en springt tussen Mikky en Frenkie. ''Nee gatver niet van jou Carel'' en hij trekt een misselijk makend gezicht.  Van de actie van Carel, schieten we allemaal in de lach. ''Carel toch..'' zegt Kim dan lachend. ''Moet jij wel een kusje?'' en hij drukt een kus op Kim haar lippen. ''GOOAAALLSS'' zeggen Mikky en ik tegelijk, ''Shit ik dacht dat zij er niet bij waren'' zegt hij wijzend naar Mikky en mij. 

''Jongens we hebben al redelijk veel gemist van die film'' zegt Donny dan lachend. ''Oh nee wat een ramp! De wereld gaat er nu aan!'' zegt Kim dan hysterisch, waardoor we toch besluiten om de film weer uit te zetten, de rest van de avond praten we gewoon wat en drinken we er wat bij. 

Als het al redelijk laat is, gaan Mikky, Frenkie, Carel en Kim er weer vandoor. Donny is inmiddels al naar zijn tijdelijke kamer, en ik zeg Mikky en Kim nog gedag. ''Doe het rustig aan he?'' zegt Kim dan lachend, ''Shut up we zijn gewoon vrienden en meer gaat het niet worden'' zeg ik met rollende ogen, ''We shall see'' zegt Mikky dan nog. ''Nee Mikky never gonna happen'' zeg ik met een glimlach, ik zeg hun dan gedag en sluit dan de deur.

Lovely || Donny van de Beek || VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu