Kapitel 1

255 8 1
                                    

~Veras perspektiv~

"Vad är det för dag idag?" Frågade Ogge och pussade mig på min kind.

"Det är den Onsdag den 6 Maj 2014 babe" svarade jag och skrattade åt honom.

"Sluta skratta åt mig det var inte äns kul" sa han och surade lite.

"Du är så söt när du är sur babe" sa jag innan jag klev på tunnelbanan som skulle ta oss till skolan.

"Jag är inte sur" sa han och kollade allvarligt på mig.

"Nä nä vi säger väl så, men jo det är du" svarade jag och han kramade om mig. Det fanns inga sittplatser där vi klev på så vi fick stå och som vanligt när vi måste stå så ska Ogge så och krama mig. Undra hur det skulle vara om vi var tillsammans, skulle han kyssa mig hela tiden då eller? Tänkte jag för mig själv. Ogge drog med mig ur tunnelbanan när vi kommit fram till centrum. Från tunnelbanan så var det tio minuter att gå till skolan men det gjorde inget vare sig vilket väder det ännu var eftersom annars skulle vi få vänta en timme på att vi skulle börja våra lektioner. Isa går Också frisör så jag behöver aldrig vara ensam om Ogge skulle vara ledig. Så fort vi kom in i skolan drog Ogge med mig till Pelle, Oscar, Felix, Omar, Fredde, Max, Tim.

"Hej killar" sa jag och log.

"Tja bro's vad händer" frågade Ogge och log. Ogge höll i ena mind hand för att jag inte skulle kunna gå.

"Inget speciellt, för dig då?" Frågade Tim och kollade åå våra händer.

"Haha gud vad rolig ni var nu då" sa jag och försökte ta mig loss men det gick inte utan Ogge kramade om mig istället.

"Jaha så det pågår inget mellan er två eller?" Frågade Felix.

"Nej det gör det inte, så sluta nu" sa Ogge och pussade mig på kinden.

"Tror er inte" sa Fredde och gick. Jag och Ogge gick till mitt skåp och lämnade mina saker och sen gick vi till hans skåp och lämnade hans saker. Jag började min lektion med att vi skulle färga hår på någon docka eller en riktig person och ja jag ville färga mitt hår så vi färgare hela mitt hår ljuslilla och det vart super fint och efter det så tog dom med mig ner en sväng på stan och köpte en klänning, klackskor och smycken som vi sen skulle sätta på mig och ta fina bilder. När vi var klar med allt så skulle Ogge få se mig så jag skulle vänta i en musik studio och Isa och Jonna skulle hämta Ogge ditt. Emma en tjej som går i musiklinjen ville att jag skulle göra en cover på någon låt så jag gjorde det och det vart fler än en låt så när vi var klar hade jag sjöngt elva låtar. Ogge hade kommit in och sjöngt tre låtar med mig och det var grymt kul. Jag hade sjöngt tre av mina egna låtar jag skrivit och i två av dom rappar jag och alla säger "du är så sjukt grym på att rappa" så det var därför jag gjorde det. I slutet av skoldagen så hade Emma Isa och Julia en tjej från Estetprogrammet fixat en skiva jag fick och det vart som en överraskning och jag vart jävligt glad och tacksam.

"Får jag se babe?" Frågade Ogge och pussade mig på kinden.

"Ja här då snygging" sa jag och gav han den. Han kollade på den länge men gav tillbaka den tillbaka till mig sen.

"Ska du hem nu?" Frågade Ogge och log mot mig.

----

Min nya novell! :)

Vad tycker ni om den?

/Ella♡

Stay!Where stories live. Discover now