kapitel 7

112 6 0
                                    

~Ogges perspektiv~

När Vera somnat igen så ringde jag mamma och berättade allt som hänt och då sa hon att hon skulle ringa min och Veras lärare och säga att vi behöver vara lediga och även ringa Naomis jobb och säga vad som hänt. Jag hörde någon i trappan så jag gick dit och där var Naomi så jag såg till att hon fick i sig något att äta och sen att hon la sig i sängen igen och kollade på något tv program på teven. Jag gick tillbaka till Veras rum och la mig och kramade om Vera fram tills hon vaknade och då skakade hon jätte mycket och började även grina så jag tog fram hennes tabletter och trycke in två i hennes mun som hon automatiskt svalde. Skakningarna och att hon grinar är hennes sjukdom och den fick hon som femåring på grund av att hon var orolig över allt möjligt. Jag tog med Vera ner till köket så hon också fick äta men även jag. Jag och Vera gjorde risgrynsgröt som vi åt och sen la vi oss i hennes säng igen och kollade på serien Pretty little liars och åt pepparkakor som vi hittat i skafferiet.

(Kl. 17:35)

Veras mamma hade legat i sängen hela dagen och kollat på tv men jag var dit med något åt henne att äta lite då och då. Vera hade fått på sig sin svarta onepeace och hade suttit i sängen och pluggat, kollat på film och även kollat på massa serier. Jag där i mot har både varit med Vera och även hjälpt Naomi. Jag fixade så att jag och Vera också åt såklart. Jag hade också fått på mig en onepeace fast den var i röd och passade mig bättre. Jag och Vera hade nu tagit oss ner till köket för att laga något till middag och det fick bli lax, presad potatis och hollandaisesås.

Efter middagen så hjälpe Vera mig med att plocka bort från bordet. Jag satte på en diskmaskin medans Vera satte på en mörk tvätt. Veras mamma hade gick till sitt rum sen igen direkt efter matten och nu hörde jag henne prata med någon i telefonen.

"Ogge kan du komma?" Frågade Naomi.

"Ja vad är det Naomi?" Frågade jag när jag kommit in i rummet.

"Imorgon ska jag till sjukhuset så Vera ska stanna hemma, bara så att du kan säga det till henne" sa Naomi och jag nikade tydligt så att hon skulle se innan jag gick iväg till Veras rum där vera satt på golvet och ritade en enhörning i blå, rosa och lila. Jag satte mig bredvid Vera och kramade om henne.

"Din mamma ska till sjukhuset imorgon och du ska vara hemma, men jag vill varken lämna dig eller din mamma själv" sa jag och Vera kollade frågande upp på mig.

"Jag vet inte vad hon ska göra på sjukhuset men jag ska ringa min mamma och kolla om hon kan vara med Naomi hela tiden när hon ör borta, okey?" Vera bara nikade och fortsatte rita på enhörningen. Jag tog min mobil som jag inte kollat på sän i morse och ringde till mamma.

O- Ogge

M- Mamma (Helena)

M- Hej bubben hur går det?

O- Det går hyfsat bra men Naomi ska till sjukhuset imorgon och jag vill inte lämna någon av dom själv så kan du följa med Naomi är du snäll.

M- Det är klart att jag kan, hon ska ju inte köra bil på ett tag och ja jag förstår att du inte vill att någon av dom ska vara själv.

O- Bra för jag kan verkligen inte lämna Vera själv. Hon har inte varit sig själv idag.

M- Ja jag förstår dig. Vill du att jag ska komma över?

O- Ja det vill jag så du kan kolla till Naomi.

M- Okey men då kommer jag på en gång.

----

Hej på er!

Jag somnade igår när jag kom hem så jag skrev inget då.

/Ella♡

Stay!Where stories live. Discover now