(Kl. 15:15)
~Ogges perspektiv~
Jag och Vera har idag varit på skolan och slutade fär en kvart sen så nu är vi på väg hem. Idag är det Fredag den 8 Juni så bara två dagar kvar tills min älskling fyller 16år. Även fast jag och Vera inte är tillsammans så kallar vi ändå varandra som tex Babe, Älskling och massa sånt. Vi gillar de. Vi sprang in en snabbis in på affären och köpte godis, chips, dricka, så att vi kunde göra dipp, valnötter och färdiga lasagner som man bara kan slänga in i ugnen bara för att värma upp den. Valnötterna ville Vera ha så vi köpte dom. Väl hemma hos Vera så var vi ensamma eftersom mamma och Naomi skulle göra något och sen även äta i stan så dom kommer sent ikväll. Medans Vera packade upp allt så slängde jag in lasagnen i ugnen och plockade ur diskmaskinen och sen tog jag och fixade tvätten.
"Babe maten är klar så du kan komma och äta nu" ropade Vera ifrån köket så jag gick och satte mig vid bordet. Vera hade tänt ljus och gjort det jätte mysigt och vi hade trevligt igenom hela middagen. Vi hjälptes åt att plocka bort från bordet och sen tog vi allt vi köpte med oss till deras lilla biosalång. Vi gjorde det mysigt även där. Vera valde filmen "abaout last night" så vi satt och kollade på den och skrattade sjukt mycket fast det vart lite stelt eftersom mycket av filmen handlar om personer som ligger med varandra och även förhållanden. Vera satt i alla fall och kramade om mig under hela filmen. När filmen var slut så började Vera kasta popcorn på mig.
"Varför kastar du popcorn på mig" sa jag och började kasta på henne.
"Kul" sa hon och fortsatte kasta på mig. Efter ett tags kastande av popcorn så gick vi bort med allt och som straff så fick Vera plocka upp alla popcorn fast än hon inte ville. Vihörde någon komma in i deras lilla biosalång så vi båda kollade dit och Vera skrek till av en reflex. Det var Naomi och mamma som stod där.
"Vera varför plockar du popcorn från golvet?" Frågade mamma och skrattade lite.
"Fråga Ogge" sa hon och kastade dom hon hade i handen på mig.
"Vera började kasta popcorn på mig och sen tillslut hade vi popcorn krig" skrattade jag fram.
"Ja men plocka upp dom där nu så går vi och börjar packa ihop lite saker" sa Naomi innan hon och mamma gick.
"Vadå packa ihop lite saker?" Frågade Vera när vi kom till köket för att hämta en sop.
"Vera vi ska flytta till själv centrum nu i helgen, och vi kommer bo i en lägenhet. Det är en fyra" sa Naomi.
"Varför då?" Frågade Vera som en följdfråga.
"Jag vill inte prata om det med dig eller någon annan just nu, kanske gör det imorgon men inte nu" sa Naomi bestämt. Vera sukade och gick till sitt rum medan jag gick in i biosalången för att sopa ihop alla popcorn.
YOU ARE READING
Stay!
FanfictionProlog: Hej på er jag är en tjej som heter Vera Julia Jones och jag är 15år men blir 16 den 10 Juli. Mina intressen är att göra videosar och lägga upp på Youtube, dansa, sjunga rappar hälst, OSV. Jag bor i en villa på Lidingö med mina föräldrar Naom...