kapitel 2

140 6 0
                                    

~Veras perspektiv~

"Japp det ska jag men jag måste komma på vad det ska vara för Youtube video som jag ska göra idag" sa jag och log.

"Jag kan hjälpa dig babe" sa Ogge och gick på tunnelbanan och även jag gjorde det. Äntligen sittplatser. Framme hemma så var pappa hemma men mamma var på jobbet. Pappa jobbar som polis så ibland kan han vara hemma och jobba om det inte är något viktigt som måste göras. Han åker runt till olika ungdomar och pratar med dom och ja mig och Ogge pratar han ju jämt med så det är ganska så jobbigt nu men det går, det är ju som sagt hans jobb. Jag och Ogge tog för oss fika, pratade med pappa och gick sen upp på mitt rum med fikat. Vi bestämde oss för att göra en bestfriend tag.

Youtube videon:

(V - Vera O - Ogge)

V- Hej på er jag har Oscar OG Molander min bästis här, och vi tänkte göra en bestfriend tag så då kör vi igång. Fråga ett hur och när träffades ni?

O- Vi har känt varandra sen födseln så sen dess.

V- Vilket är vårat favorit minne tillsammans enligt dig?

O- Det är nog första gången vi var på disneyland.

V- Beskriv varandra i ett ord.

O- Är sig själv.

V- Samma faktiskt. Vad är mitt drömjobb?

O- Att bli frisör.

V- Säg en sak du retar dig på som jag gör.

O- Inget jag kommer på just nu.

V- Om du kunde gå någonstans i världen tillsammans med mig, var skulle det vara och varför?

O- Disneyland eftersom det är så roligt att vara där med Vera och ja det är allmänt mysigt att vara där med henne.

V- Vem tar längre tid att få redo på morgonen?

O- Det är nog jag

V- Favoritlåt?

O- Body language med kid ink.

V- Hur är det att vara bästa vänner med någon som är besatt av Youtube.

O- Jag kan inte säga att hon är besatt av Youtube men som mig så älskar vi båda att kolla på olika youtubes.

V- Sant. Använder jag helst byxor eller klänningar?

O- Byxor eftersom jag har sett henne i kjol/klänning när det bara är något speciellt.

V- Mitt favorit djur?

O- Hund och koala.

V- Komedi, skräck, eller romantisk?

O- Skräck eftersom om jag frågar vad vi ska kolla på film så säger hon alltid någon skräckfilm.

V- Samsung eller iPhone?

O- Samsung men ibland vill du ha en iPhone.

V- Favoritfilm?

O- Ouija och det är en skräckfilm.

V- Säg något konstigt jag äter?

O- Hamburgedresing på pasta.

V- Det är ju super gott ju. Två favorit serier jag har.

O- Hannibal och Pretty little liars.

V- Ja men nu ska vi spela Fifa så vi höres, Superwomen.

----

Hej på er hoppas ni gillade detta kapitel.

Vad tycker ni om novellen? Vill verkligen veta.

/Ella♡

Stay!Where stories live. Discover now