kapitel 8

99 5 0
                                    

~Ogges perspektiv~

Vi la på och jag la i från mig min mobil på Veras nattygsbord där den låg innan. Jag bar upp Vera i hennes säng så hon skulle kunna vila men det ända hon ville var att vara ledsen. Jag la mig ner och drog in Vera i min famn och kramade henne så ett tag. Mamma kom in i rummet och sa att Naomi sov och att hon skulle hänga upp tvätten och plocka ur diskmaskinen innan hon skulle se till så att Naomi åt lite innan hon skulle sova. Mamma sa även att hon skulle sova här och kolla till Naomi så att jag slapp göra det.

Jag vaknade av att Mamma väckte mig och sa "jag och Naomi åker nu" jag svarade lätt med ett "mm" så att Vera inte skulle vakna. Vera låg med huvudet på min bröstkorg och ena handen var på min mage och ena benet över mina ben. Mysigt.

~Veras perspektiv~

Jag vaknade av att Ogges mobil plingade till och han sa då "helvetes jävla mobil" så det första jag gjorde var att skratta åt honom efter att jag öppnat ögonen.

"Sluta skratta" sa han och slog till mig lätt men jag bara fortsätte skratta. Jag satte mig upp sträcke på mig innan jag tog på mig ett par ljusblåa mjukisbyxor, en långärmad grå tröja där det står "Relax" i vitt och ett par vita kortsockar. Ogge drog på sig ett par lila mjukisbyxor som var mina och även en svart långärmadtröja där det sår "Love The Fooo!" I vitt och även ett par vita kortsockar. Nästab allt han har på sig är mitt men han kunde ha det så det gjorde inget. På nästan alla mina kläder så är det förstora stolekar så Ogge kan ha alla kläder fast på underkläder och jesns så är det inte förstora stolekar. Jag gick ner och gjorde pannkakor till frukost medan Ogge pratade med Felix om någon katfait som hade varit på skolan mellan Hanna och Jessica.

Stay!Where stories live. Discover now