الفصل العاشر

1.4K 37 1
                                    

#قلبي_الأعرج
#الفصل_العاشر
#سهام_العدل

★في منزل نور:
جاء اليوم التي باتت تحلم به نور ،،، اليوم سيتم عقد قرانها علي مصطفي ... التي أصبحت عيونه لاتفارق مخيلتها ... تراها في كل مكان ... صدي صوته لايفارق أذناها ... كلامه الحنون ودعمه الدائم لها يتردد بداخلها كل دقيقة ... لكنها اشتاقت له بجنون فلم تره منذ أيام حينما ذهب مع مروة وعبير لزيارتها ... لم تتوقع أنها ستحب أخواته بهذه الطريقة ،،، فقد أحست أنها تربطها بهم علاقة منذ زمن.
& لاتنكر نور أنها الآن أحست أنها علي قيد الحياة ... لها من تعشق قربه ويهتم بها ... لها أحباء تتحدث معهم كأخواته الجميلات ... أصبحت تعشق الحياة بعدما كانت تتمني الموت كل لحظة ....
- أمسكت نور هاتفها وضغطت طلب لرقم مصطفي وسمعت الرنين ..ً...
- علي الجانب الأخر مصطفي في الشركة فهو منذ أيام يعمل ليل نهار حتي يبني اسماً للشركة وفجأة رن هاتفه باسم نور ، فابتسم ورد عليها : صباح النور علي أحلي نور .
- نور : صباح الخير يامصطفي .
- مصطفي : أول مرة أحس بجمال اسمي ... مكنتش اعرف انه حلو أوي كده.
- ابتسمت نور وشعرت بالخجل ....
- مصطفي : عاملة إيه يانور ....طمنيني عليكي.
- نور : أنا كويسة بس أنت بقالك فترة مبتسألش .. قلقت عليك.
- مصطفي : أسف يانور ... بس والله مشغول جدا اليومين دول ... وعلي العموم لسه ساعات بس وبعدها هقدر اكلمك براحتي واجي اشوفك بدون قيود .
- خجلت نور ثم قالت للاطمئنان : يعني هتيجي فعلا النهاردة .
- أطلق مصطفي ضحكة عالية أسرت قلبها : ههههههههههه...لا ههرب ومش جاي.
- نور مبتسمة : أنت بتهزر ... صح؟
- مصطفي مطمئناً لها : طبعاً بهزر وهو أنا مقدرش آجي ... دا أنا بُعدي عنك اليومين دول إني مبقدرش أقاوم سحر عينيك ... فقولت لنفسي بلاش يامصطفي ابعد يامصطفي كلها يومين أحسن ماعينيها تجرك للرذيلة .
- أطلقت نور ضحكة ملأت قلبه بهجة قبل أذناه ثم قالت بخجل : إيه اللي أنت بتقوله ده !!!

- مصطفي : بقول اللي بحسه بجد ... أول مابشوفك بحس أنك بتسحريني ... مبقدرش أرفع عيني من عليكي .
- صمتت نور مبتسمة وقلبها يخفض بشدة من فرط مشاعرها.
- مصطفي أحس بذلك : وشك إحمر كده ليه ؟؟؟
- نور متفاجأة تنظر للهاتف : هو أنت شايفني ؟..
- مصطفي: أيوة شايفك وحاسس بك ... وكفاية كده لسه ساعات بدل ماأخرب الدنيا.
- ابتسمت عبير وقالت مغيرة للموضوع : لازم تجيب اخواتك ضروري وحشوني أوي .
- مصطفي : أكيد جايين ... هما كمان بيشكروا فيكي أوي واتعلقوا بكي من أول مقابلة .
-نور بحب : أنتم عيلة طيبة أوي يامصطفي ...بجد أنا كمان اتعلقت بكم.
- مصطفي بلهجة يملؤها الاحتواء: عيلتي هي عيلتك يانور ...اخواتي اخواتك وأهلي أهلك .
- نور : أنا سعيدة بكم جداً يامصطفي ... أنتوا أحسن حاجة حصلت لي في حياتي ....
- مصطفي: وأنا من دلوقتي لحد ماأموت عايش عشان سعادتك بس .
- نور مندفعة بحنان: متقولش كده تاني ... ربنا يطولي في عمرك .
- مصطفي: مش قولتلك انتي القرب منك خطر ... اقفلي يانور ... موعدنا بعد ساعات .
- ابتسمت نور : هستناك ... متتأخرش .
- مصطفي : عمري مااتأخر عنك ... بس ممكن طلب ؟
- نور : اطلب براحتك.
- مصطفي : بطلي تحلوي بزيادة ... عشان كل مرة بشوفك أجمل من المرة اللي قبلها .
- ابتسمت نور بحب : مع السلامة يامصطفي .
- مصطفي : مع السلامة ياأحلي نور.

قلبي الأعرج حيث تعيش القصص. اكتشف الآن