VII∞ YOUNG KNIGHT

1.5K 152 36
                                    

Kaki melangkah mengelilingi kawasan istana. Ketenangan cuba di cari. 4 jam menghadap fail-fail yang bertimbun di dalam ruang kerja. Give me another one hour in there and I will go insane.

Pekerja-pekerja istana yang terserempak dengan aku akan menunduk hormat. Aku cuma tersenyum bersahaja membalas sapaan mereka. Bunyi pedang berdenting menarik perhatian aku. 

Leo? Setahu aku bukan ke harini dia tak ada latihan pedang? Kalau ada pun bukan ke waktu petang? Tengahari macamni waktu lapang leo.

Kaki aku melangkah menghampiri Leo dan Sheran yang ralit berlatih. Mereka yang sedar akan kehadiran aku terus berhenti bertarung.

"Ayahanda!" Leo menyimpan pedangnya lalu melangkah ke arah aku.

"Demam apa raja Ariendell Kingdom ni keluar dari sangkar dia? Selalunya jarang keluar dari bilik kau tu?" Aku menjeling sheran yang berjalan sambil mencekak pinggang.

"Salah ke aku nak keluar luangkan masa dengan anak aku? Kalau aku tak luangkan kau kutuk aku macam-macam." Kepala Leo aku usap lembut. 

"Kenapa Leo tetiba berlatih ni? Bukan ke harini tak ada latihan? " 

"Kan Leo dah cakap dekat ayahanda semalam yang Leo nak  berlatih sebab Leo masuk final dalam pemilihan Young Knight tu? Lupa lah tu?" Ohh... Sebab tu rupanya. Dah sah-sah aku makin nyanyuk ni. Dah tua dah aku ni.

" Maaf Leo. Ayahanda lupa. Kalau macam tu, apa kata Leo bertarung dengan ayahanda? Ayahanda nak tahu jugak kuat mana anak ayahanda ni." 

"Betul ni? Ayahanda pasti? Kalau kalah jangan nangis pula." Ujar Leo tersengih-sengih. Nangis? never.

"Kita tengok nanti siapa yang nangis." Aku mula melangkah menjarakkan diri aku dengan Leo.

Tangan lincah menanggalkan mantel yang dipakai. I'll make sure I win this. 

"It'll be humiliating if you lose, bro." Aku tersenyum sinis mendengar kata-kata Sheran. Humiliating? It will be thousand time more than humiliating.

"Indeed." Losing to my own son? not in hundreds years.

Kedua-dua belah tangan dimasukkan ke dalam poket seluar. Senyuman sinis ditayangkan kepada Leo. Kawasan taman mula dipenuhi dengan pekerja-pekerja istana. Leo bersedia dengan pedang di tangan.

"Using power is allowed. You guys ready?" More than ready actually. I'll teach you how a fight really is, son.

"Go!" 

Leo mula meluru pantas ke arah aku. Pedang miliknya di tusuk berkali-kali ke arah aku dengan pantas. I need to admit it. He's quite fast. But its not like I can't see the sword.

Tusukan Leo aku elak mudah. Apabila melihat Leo mula hilang kepantasannya. Pantas aku menendang perutnya. Leo terundur beberapa langkah ke belakang akibat tendangan tersebut.

"Kalau kamu nk tahu. Itu cuma tolakkan bukan tendangan." Ujar aku dengan senyuman.

Leo menjatuhkan pedangnya ke atas tanah membuatkan kening aku terangkat. Dropping your sword? It's a bad decision there you know.

Beberapa ceracak ais mula terbang ke arah aku aku cairkan dengan semburan api dari tangan. 

Enough with this. Let's end this.

Dengan bantuan kuasa api yang dimiliki dalam sekelip mata aku berada di hadapan Leo membuatkan dia terkejut. Kedua-dua belah tangannya aku genggam kemas. Bagi mengelakkan dia menyerang.

"Looks like I win." Ujar aku dengan senyuman. Leo mencebik. Kedua-dua belah tangannya aku lepas.

"Leo tak tunjuk lagi kemampuan Leo sepenuhnya!!"

Reaching The Sky Two: Lydia CarltonWhere stories live. Discover now