"Jihyo, sampai bila kau nak jadi macam ni? Weh... tak kan lah tak de satu kerja pun yang melekat kat kau?"
Jisoo memandang jihyo dengan pandangan sayu. Dia harap sangat yang kawannya tu dapat kerja tetap dengan cepat.
"Cis, dah dekat seminggu dah pun aku cuba, jisoo. Bukannya aku tak cuba. Tapi... yelah, nak buat macam mana kan? Dah rezeki aku tak ada."
Jihyo membalas dengan selamba aje. Jisoo menahan geramnya. Aish... ada jugak yang aku bubuh nanti kang!
"Hah, aku ada idea!"
Jeritan jisoo membuatkan jihyo terkejut. Lantas tangannya mengusap-ngusap dadanya.
"Ish, nasib aku tak mati tau! Hah, apa idea bodoh binti babun kau tu?"
"Apa kata kau buat sewaan."
"Sewaan? Sewaan apa yang aku boleh buat? Sewa kereta? Ish, kau jangan main-main jisoo. Aku ni kereta pun tak de."
Jihyo mengerutkan dahinya. Jisoo menepuk dahinya.
"Ish... bukan tu lah, pabo! Malsud aku kau buat lah macam girlfriend for rent tu."
"Girlfriend for rent? Teman wanita untuk disewa? Siapa nak jadi? Kau ke?"
"Bukan aku, tapi kau lah!"
"Apasal aku pulak? Apa kau ingat aku ni barang ke nak dipinjam-pinjam bagai?"
Marah jihyo.
"Tak lah, kau menyamar je lah jadi girlfriend diorang. Alah... kiranya macam jadi watak heroin bercinta ngan hero dalam novel tu lah."
"Ish... kau ni pengaruh novel lah, jisoo! Tapi kan... alang-alang aku tak de benda nak dibuat ni, boleh jugak eh."
Hidung jisoo sudah kembang akibat pujian-pujian yang jihyo beri padanya.
"Kalau macam tu, nanti aku siarkan perkhidmatan kau kat dalam instagram."
Jihyo membuat isyarat👌
Skip
Jihyo menyiapkan dirinya serapi dan secantik yang boleh. Jisoo kata hari ni adalag hari first kerjanya sebagai teman wanita untuk disewa.
Jihyo sebenarnya terlalu innocent dalam bab-bab bercinta ni. Maklum lah, dia seorang yang dijaga rapi oleh omma dan appa nya. Dia tidak pernah couple.
Dia hanya menganggap yang kaum lelaki adalah tidak guna kecuali appa nya. Buktinya... teman lelaki arwah kakaknya, curang di depan mata kakaknya sehingga kakaknya kemurungan dan gantung diri di kipas.
Ye, semuanya disebabkan cinta. Jihyo mula membencikan lelaki sejak peristiwa itu... peristiwa yang sangat menyakitkan.
Tapi adakah dia tidak akan bercinta sampai bila-bila?
♡Bersambung...♡
Sorry chap ni pendek. Rina kebuntuan idea, guys!
Hehhe... vote and comment!😘Send emoji for your choose:
Kim namjoon
Kim seokjin
Min yoongi
Jung hoseok
Park jimin
Kim taehyung
Jeon jungkook
《UNDIAN UNTUK HERO DITUTUP》
YOU ARE READING
ɢɪʀʟғʀɪᴇɴᴅ ғᴏʀ ʀᴇɴᴛ
FanfictionMengisahkan song jihyo seorang gadis yang cantik dan miskin. Dia menggunakan kecantikannya untuk mencari rezeki. Dia bekerja sebagai girlfriend untuk disewa. Hidupnya sedikit-demi sedikit berubah apabila pekerjaannya itu memakan dirinya sendiri. Nak...