13- PaRK JiMiN~2

795 96 23
                                    


Clishe chapter gais





Jihyo menunggu jimin dengan penuh sabar di sungai han. Kakinya sesekali digoyangkan ke hadapan ke belakang berselang-seli. Earphone disumbat ke telinga. Matanya dipejam untuk lebih menghayati lagu yang didengarnya. Sesekali bibirnya bergerak-gerak menyanyikan bibit-bibit(?) lagu tersebut.

Jihyo tersentak apabila ada tangan menyentuh bahunya. Perbagai fikiran negatif menerjah fikirannya. Matanya dipejam rapat akibat takut.

"Halamak tangan siapa ni main sentuh sentuh bahu aku ni? Dah lah tengah tengah malam. Kau ingat best ke takut-takutkan orang ni? Kau pergi ah main jauh jauh. Jangan ah kacau aku hiks pergilah kacau sajat ke sengkuang ke sugah ke ayam ke jimin ke. Jangan ah kacau aku hiks apa salah aku hiks."

Air matanya mengalir di pipi. Badannya terhenjut-henjut akibat tersedu-sedan. Tiba-tiba telinganya menangkap satu suara yang sedang ketawa berhampirannya.

"Hahha.... lawak lah awak ni jihyo. Ni saya lah park jimin. Hahha..."

Jihyo memeluk tubuhnya. Tangisannya makin menjadi-jadi.

"Hiks tak lawak lah! Awak tahu tak yang awak boleh buat saya mati terkejut? Sampai hati awak kan jimin hiks."

Jihyo memukul-mukul dada jimin melepaskan amarahnya. Jimin menahan tangan jihyo. Wajah jihyo dipandang sayu.

"Ok, ok sorry jihyo. Saya tak bermaksud pun nak takut-takutkan awak. Saya cuma pegang bahu awak je. Awak yang melebih-lebih cakap hantu lah apa lah. Haih... kalau awak rasa tu salah saya, I'm sorry okay? And kalau awak tak suka dengan kehadiran saya ni tak apa lah, saya balik dulu lah ye. Bye."

Selepas berkata begitu, jimin berlalu pergi dari situ tetapi langkah kakinya terhenti apabila ada tangan yang memeluknya dari belakang. Jimin terkaku. Jimin menarik senyuman nipis. Esakan gadis itu jelas kedengaran di telinganya. Dia mengalih tubuhnya menghadap gadis itu. Wajah sembab(?)  gadis itu ditatap.

"Ja...ngan lah pergi jimin hiks. Saya takut hiks. Teman lah saya." Jihyo memandang wajah jimin.

"Tak, saya tak kan tinggalkan awak. Dah jangan lah nangis. Tengok tu dah tak cantik dah muka tu. Eyyy... muka awak dah sebijik macam adudu."

"Hah adudu? Eyyy... awak jahat! Mana ada! Muka saya macam elsa lah."

Jihyo mencebik.

"Hahha... perasannya budak kecik ni. Yelah yelah muka kesayangan saya ni sebijik macam elsa. Comel je."

Jimin menarik hidung jihyo perlahan. Geram dia tengok muka merah gadis itu, comel.

"Ish, dah lah. Jom kita duduk kat tempat tadi. Saya ada beli snack dengan coffee untuk kita."

Ujar jihyo teruja.

"Wah.... kesian awak. Dah lah tunggu saya lama, lepas tu nangis. Hahha.... by the way thanks sebab sudi belikan snack and coffee. Sorry ye."

Jimin rasa serba salah.

"Eh, no problem lah. Benda kecik je pun."

Jihyo senyum kotak.

"Aigoo kenapa comel sangat ni? Eyyy... geram saya. Rasa macam nak gigit-gigit je. Aummm"

Jimin membuat gaya mahu menerkam.

"GATAL! NAMJA BYUNTAE!"

Jihyo memandang jimin dengan dahi yang berkerut. Jimin ketawa besar.

"HAHAHAHAHAHA lawak lah awak ni jihyo."

Wajah jihyo cemberut.

"Pabo! Ish, dah lah. Baik saya makan snack ni dari layan awak yang sewel tahap gaban ni."

Jihyo menyumbat potato ke dalam mulutnya. Jimin yang berada di tepinya dijeling tak puas hati. Jimin mengambil coffee miliknya. Perlahan-lahan di hirup.

"Arghh... nikmatnya."

Jimin memejamkan matanya untuk merasa kesedapan kopi itu.

Jihyo memandang jimin jengkel.

"Dia ni kaya. Ada syarikat sendiri. Tapi aku tengok gaya dia ni macam tak pernah minum kopi. Tak kan lah kerja ceo, tak mampu beli kopi. Hahahahahaha jahat kau jihyo"

Desis hati jihyo.

Jimin menjeling jihyo. Apa ingat aku tak nampak ke yang kau jeling aku tadi.

"Herm... jihyo."

"Apa?"

"Awak pernah tak bercinta?"

"Siapa je yang tak pernah bercinta jimin?"

Jihyo menjawab soalan jimin dengan sindiran. Jimin menggaru lehernya untuk menghilangkan rasa kekok.

"Ouh... awak buat kerja macam ni. Awak tak takut ke diorang jatuh cinta pada awak?"

Jimin bertanya denagn berhati hati

"Tak. Sebab benda tu mustahil. Hahahahahaha"

"Awak yakin?"

"Yep, saya yakin 100 percent. Kenapa?"

Jihyo memandang jimin. Jimin menayangkan senyuman manisnya untuk melindungi perasaan sakit hatinya.

"Takde apa apa lah. Saya saje je tanya."

Jihyo tersenyum lalu kembali melihat pemandangan di hadapannya. Jimin menunduk.

"Aku cintakan kau song jihyo"

Desis hati namja itu. Sungguh hatinya hancur ketika itu.

"Jihyo, dah lewat malam dah ni. Jom balik. Anak dara macam awak ni tak elok keluar malam-malam macam ni."

"Ok, bye jimin. Saya balik dulu."

Jimin hanya tersenyum. Jihyo melambai jimin sebelum berlalu pergi dari situ. Jimin hanya memerhati saja pemergian jihyo. Dadanya disentuh.

"Aku cintakan dia. Tapi aku sedar yang aku bukan sesiapa untuk dia."

Jimin tersenyum kecewa sebelum pergi dari situ bersama hati yang retak seribu.

-Bersambung...-

Send emoji for your choose:

Kim namjoon

Kim seokjin

Min yoongi

Jung hoseok

Park jimin

Kim taehyung

Jeon jungkook


Next Chapter: KiM TaeHYuNG

Votement gais~😉

《UNDIAN UNTUK HERO DITUTUP》

ɢɪʀʟғʀɪᴇɴᴅ ғᴏʀ ʀᴇɴᴛWhere stories live. Discover now