14- KiM TaeHYuNG~♡

950 98 70
                                    


DUA HARI KEMUDIAN~

Taehyung memandang yeoja di hadapannya dengan pandangan tajam.

"Jadi kau lah yeoja tu?"

Yeoja itu mengangguk dengan ragu-ragu.

"Haih.... kenapa kau buat kerja macam ni?"

"Suka hati saya lah. Tu bukannya hal awak."

Taehyung tersenyum sinis.

"Tch, memang lah bukan hal aku tapi disebabkan kau buat kerja macam ni lah, noona aku suruh aku date dengan kau."

"Huh tu hal awak. Kalau awak tak nak date dengan saya, kita boleh je cancel kan fake date kita ni."

Jihyo berkata sedikit kasar akibat marah.

Taehyung menyilangkan kakinya.

"Ah, takde takde. Noona aku dah bayar untuk kau untuk date dengan aku. Jadi kita teruskan jelah. And bagus jugak kita fake date ni."

Jihyo mengerutkan dahi dia pelik. Dah kenapa pulak dengan namja ni?

"Apasal pulak bagus?"

"Bagus lah sebab kau tengok kat tepi kita tu ada budak baru nak up couple kan?"

Jihyo memandang ketepi lalu mengangguk. Dah tu?

"Yeoja tu ex girlfriend aku. Kitorang putus 3 bulan lepas sebab dia curang. Jadi aku nak kita menyamar jadi pasangan kekasih untuk jeles kan diorang. Boleh tak?"

Jihyo tahan saja rasa marahnya sebab namja di hadapannya ini hanya buat muka selamba badak dia je.

"Saya ok je."

"Okay."

Taehyung menghulurkan tanggannya di meja. Jihyo memandang tangan dan wajah namja itu pelik. Dah kenapa pulak ni?

Taehyung membuat mimik muka agar jihyo menyambut huluran tangannya itu. Jihyo hanya mengikuti saja.

"Sayang... sayang sayang baby tak?"

Jihyo menjilingkan matanya ke atas tanda menyampah. Rasanya setakat ni namja yang bernama KIM TAEHYUNG ni lah yang paling teruk.

"Of course lah sayang sayang baby. Sayang sangat-sangat. Kenapa baby tanya sayang macam ni?"

Jihyo mengukir senyuman palsu di bibirnya. Sungguh dia rasa menyesal sekarang ni hiks

"Tak lah, baby cuma takut je."

Taehyung memuncungkan bibirnya ke depan. Jihyo membuat mimik muka pelik.

"Baby takut apa hurm?"

"Baby takut kalau sayang tinggalkan baby. Baby tak nak kehilangan sayang."

Taehyung menunduk ke bawah. Jihyo memegang dagu taehyung lalu di naikkan ke atas.

"Aip, baby jangan lah cakap macam tu. Sayang tak kan pernah tinggalkan baby. Sayang janji dengan baby. Tapi baby pun kena janji jugak yang baby tak kan tinggalkan sayang."

Jihyo tersenyum lalu menghulur jari kelinkingnya untuk membuat pinky promise. Taehyung memandang jari itu sebelum dia turut membuat perkara yang sama.

"Baby sayang sayang sangat-sangat. I love you."

Taehyung mencium tangan jihyo. Jihyo terkelu.

"Huh? Ouh I love you too."

Jihyo mengukir senyuman kekok.

Seorang yeoja datang ke arah mereka. Yeoja itu menepuk meja itu kuat.

Jihyo dan taehyung tersentak sebelum memandang yeoja itu. Taehyung berdiri berhadapan yeoja itu.

"Hey, nayeon. Dah lama I tak jumpa you."

Taehyung menghadiahkan senyuman kotaknya pada nayeon atau lebih tepat ianya senyuman sinis.

"Huh, V. Siapa yeoja ni?"

Nayeon memandang jihyo jijik.

"Ni? Ouh, ni girlfriend I. Nama dia jihyo. Sayang, ni nayeon. And nayeon this is jihyo, my love."

Jihyo hulurkan tangannya untuk bersalaman bersama senyuman manis tetapi nayeon hanya memandang jihyo jijik.

"Jihyo? Euw... kampung sangat. Dia ni tak sesuai lah untuk you V. Sejak bila you jadi macam ni hah V? You dah tak ada taste kat yeoja ke apa sampai yeoja kampung macam ni you bercinta hah?"

Nayeon menengking taehyung.

Taehyung menyampah.

"Suka hati lah aku nak pilih siapa pun jadi girlfriend aku. Kau siapa nak atur hidup aku? Hey sedar lah yang kau tu hanya dekat bawah tapak kaki aku ni je. Jadi kau tak ada hak nak hina kesayangan aku macam ni! Jaga sikit mulut bab* kau tu!" Taehyung memegang lengan jihyo lalu ditarik yeoja itu keluar dari cafe tersebut.

Nayeon menghentak-hentak kakinya tanda protes.

"Cik, kalau nak berkawad kaki bukan dekat sini ye. Sekian terima kasih." Tegur seorang pemuda.

Nayeon menjeling geram.

SKIPPP

Taehyung memandang jihyo sayu.

"Hey~jihyo sorry pasal yeoja bangang tu. Kau tak ada cedera dekat mana-mana kan?"

"Tak. Saya ok je. Awak jangan risau lah." Jihyo menunduk ke bawah.

"Betul ni?" Taehyung risaukan keadaan gadis itu. Alah... tadi bukan main tak suka sekarang risau pulak. Ntah pape ah abang tae ni.

"Iye... betul. Hurm... awak. Saya nak balik dulu lah. Saya nak rehat kejap. Esok kita jumpa lagi."

"Hah? Balik lah. Rehat elok-elok. Esok kita date dekat namsan tower tau."

"Ye... bye saya balik dulu." Jihyo berlalu pergi dari situ dengan muka muram.

"BYEEEE" Jerit taehyung lantang.

"Haih.... tak pernah-pernah lagi aku hadap situasi macam ni hiks malangnya aku hari nih." Desis hati jihyo.

"Haih... ni semua salah si nayeon arnab gila tu. Haih... kesian jihyo aku." Desis hati taehyung.

*~*Bersambung*~*

Sorry hambar, bosan. Votement gais.
Jangan lupa send emoji for your hero!

Send emoji for your choose:

Kim namjoon

Kim seokjin

Min yoongi

Jung hoseok

Park jimin

Kim taehyung

Jeon jungkook

Next Chapter: KiM TaeHYuNG~2

《UNDIAN UNTUK HERO DITUTUP》

ɢɪʀʟғʀɪᴇɴᴅ ғᴏʀ ʀᴇɴᴛWhere stories live. Discover now