Mulakan hari anda dengan segaris senyuman.....Song jihyo menikmati breakfast nya dengan tenang. Senyuman jelas terpapar di wajah.
Kim namjoon duduk di kerusi berhadapan jihyo. Nasi goreng dicedok lalu diletakkan ke pinggannya. Air kopi turut dituang ke cawannya. Luhan menjeling tingkah laku namjoon.
"Joonnie dah nak balik rumah jonnie ke?" Tanya luhan.
"Yeah... namjoon nak balik dah. Dah tinggalkan rumah tu sehari, tak tahu dah apa yang jadi."
Dia teringat apa yang hoseok katakan padanya semalam. Budak-budak tu buat hal. Haih...
"Oppa... hyo nak pergi mall boleh?"
"No... stay at home."
"Why?"
"Saja."
"Ish.... hyo nak pergi shopping lah."
Jihyo membentak geram.
Luhan menjeling adiknya. Menyampah pulak aku.
"Yelah... yelah pergi lah shopping. Namjoon, kau pergi ikut jihyo sekali. Temankan dia."
Luhan hadiahkan sekuntum senyuman yang manis bak semut kepada namjoon. Namjoon hanya mengangguk.
"Kenapa namjoon oppa kena ikut hyo?"
Dia menghadiahkan tatapan tajam pada luhan. Sungguh dia geram dengan isteri lay sorang ni.
"Nak pergi shopping ke tak nak? Ikut cakap oppa. Jangan nak banyak sangat cakap. Terima kasih lah aku bagi kau keluar ni. Bye... oppa nak pergi tengok drama. Layan kau lama-lama ni sakit pulak hati aku huh."
Luhan beredar ke ruang tamu.
"OI PINGGAN BASUH OI! KAT RUMAH NI TAK ADA MAID!!!"
"LANTAK AKU LAH BONGOK! NANTI LAY DATANG SINI! AKU MINTAK TOLONG LAH DIA BASUHKAN. BISING APA KAU?"
"DASAR LUHAN KEMBAR SAJAT!"
"DASAR SONG JIHYO KEMBAR DSV!"
Namjoon menggeleng. Haih... boleh pekak dia lama-lama dekat situ. Dari tadi asyik main jerit-jerit je dua beradik ni.
.
.
.
.
.
.Jihyo menghirup air yang dipesannya. Namjoon yang berada di hadapannya tidak sedikit pun dia pandang. Air lebih penting ok.
Namjoon memandang sepupunya yang perangai mengalahkan jimin tu.
"Jihyo.... betul ke hyo dah berhenti buat kerja tu?"
"Kerja apa?"
Berkerut-kerut dahi gadis itu.
"Kerja sewa menyewa tu lah."
"Ouh.... tak buat dah."
Namjoon hanya mengangguk.
YOU ARE READING
ɢɪʀʟғʀɪᴇɴᴅ ғᴏʀ ʀᴇɴᴛ
FanfictionMengisahkan song jihyo seorang gadis yang cantik dan miskin. Dia menggunakan kecantikannya untuk mencari rezeki. Dia bekerja sebagai girlfriend untuk disewa. Hidupnya sedikit-demi sedikit berubah apabila pekerjaannya itu memakan dirinya sendiri. Nak...