HaVe a NiCe DaY~Luhan memanjang lay tajam. Lay membuat muka peliknya.
"Kenapa kau tengok aku macam kau nak terkam aku? Aku tahu lah aku comel, tak payah lah nak tengok aku sampai macam tu." Lay menyumbat roti bakar ke dalam mulutnya. Dikunyah penuh tertib.
Luhan melepaskan keluhan.
"Kau dah dapat ke info pasal adik aku?"
Lay hanya mengangguk.
"Apa? Apa yang kau dapat?" Luhan tidak sabar menunggu.
Lay melemparkan pandangan kosong.
"Jihyo macam mana? Ok dah? Dah sedar ke belum budak tu?"
Luhan menjulingkan matanya apabila lay mengubah topik.
"Dia ok je... tak ada apa-apa pun. Nanti dia sedar lah tu. Kenapa?"
Lay hanya menjungkit bahunya.
"Tch..." luhan mendesis.
ARGHHHHHHHHHHHH
Terkejut luhan mendengar jeritan lay.
"Kau dah kenapa kambing? Main jerit-jerit pulak. Terkejut jantung aku bodo!" Luhan merenung lay tajam.
Lay memandang luhan takut-takut.
"Lu....lu..hann..."
"Kau nak apa kambing?"
"Ha...ha...ntu..." Terketar-ketar tangan lelaki itu menunjuk ke arah kelibat seseorang yang tidak jauh dari mereka.
Luhan melepaskan keluhan. Pandangannya terhala tepat pada sasaran yang lay tunjukkan. Berkerut dahinya.
"Hantu kepala kau! Tu adik aku lah bongok. S O N G J I H Y O bukannya hantu." Luhan mengetuk kepala lay. Geram pulak dia.
Termuncung-muncung bibir lelaki itu.
"Mana lah aku tahu tu jihyo. Aku tengok dia tadi macam tak ada beza je antara dia dengan hantu. Sakit tau kau ketuk kepala aku... kalau ingatan aku makin lembab, aku sepak punggung kau." Lay menepuk kuat peha luhan.
Luhan terjerit kesakitan. Wajah lay dipandang tajam.
"Kau kambing....."
"Apa kambing-kambing? Kau sedar tak yang orang yang kau panggil kambing nilah yang banyak tolong kau, yang selalu ada dengan kau walaupun kau buat dia sakit hati. Aku ni kawan kau tahu. Bukannya nenek kau. Penat tau asyik kambing-kambing. Kau tak kesian ke dekat kambing yang innocent tak tahu apa-apa tiba-tiba tersedak rumput sebab kau sebut nama dia?" Lay memaparkan riak sedih. Kesian kambing hiks I peel youh..
Luhan mengigit. bibir bawahnya. Aduh... rasa bersalah lah pulak.
"Alah... lay.... sorry lah. Aku bergurau je tadi. Alah... lay... macam kau tak biasa pulak aku panggil kau kambing, dah 25 tahun kot kita jadi kawan. Sorry ok... tak nak lah merajuk." Luhan memegang dagu lay. Mulutnya dimuncungkan.
Tubuh jihyo yang berdiri disitu dihiraukan. Jihyo sudah pamirkan riak jengkel.
"Stupid people." Jihyo berdengus lalu beredar ke dapur.
YOU ARE READING
ɢɪʀʟғʀɪᴇɴᴅ ғᴏʀ ʀᴇɴᴛ
FanfictionMengisahkan song jihyo seorang gadis yang cantik dan miskin. Dia menggunakan kecantikannya untuk mencari rezeki. Dia bekerja sebagai girlfriend untuk disewa. Hidupnya sedikit-demi sedikit berubah apabila pekerjaannya itu memakan dirinya sendiri. Nak...