6- MiN YooNGi

1.2K 114 147
                                    


"Weh, kau jangan nak memandai eh yoonji! Aku tak nak lah, weh! Kalau kau nak sangat, kau jelah yang pergi!"

Jerit namja itu lantang kepada adiknya yang sedang sedap kunyah pop corn itu.

Yeoja yang bernama yoonji itu pandang oppa nya dengan riak kosong.

"Ya tuhan.... min yoongi! Bila lah kau nak maju kalau tahun ni pun kau still tak ada girlfriend? Cepat cepat lah kahwin weh. Aku pun nak kahwin jugak. Bukan kau sorang je anak dalam keluarga min ni woi!"

Bentak yoonji.

Yoongi menghela nafas kasar.

"Haih... kau memang nak mati an yoonji?! Kau jangan nak menggatal nak kahwin eh, bongok! Aku ni pun tak kahwin lagi. So, jangan nak menggatal!"

Yoongi menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

"Aku bagitahu mommy yang kau kata aku ni gatal!"

"Hah, mengadu-mengadu! Kerja kau tu dari dulu sampai sekarang ni asyik mengadu aje! Apa kau dah tak ada kerja sangat ke hah? Kalau kau tak ada kerja sangat, apa kata kau pergi luar rumah pastu berkebun ke, cuci-cuci rumah ni ke? Apa ke? Dapat jugak pahala dengan faedah. Ni tak, nak jugak kau kunyah benda alah tu sambil tengok muka si kim jongkook running man tu. Haih... apalah yang handsome sangat dia tu? Aku tengok pak cik kebun sekolah aku dulu tu lagi handsome dari mamat hitam tu."

Yoonji menjeling yoongi tajam.

"Haish.... apa yang kau tak puas hati sangat kat aku ni hah?! Haish... ada jugak yang aku sepak nanti ni kang!"

Yoonji sudah menghempas bekas pop corn nya di atas meja. Dia mula bangun dari duduknya. Wajah abangnya dipandang geram.

"Tak, aku tak ada masalah. Yang masalahnya sekarang ni.... KAU!"

"Apa masalah aku? Cer cakap sikit min yoongi. Adikmu yang comey mengalahkan si jeon somin running man ni nak dengar sikit."

Yoonji mengibas-ngibas rambutnya.

"Yang kau memandai-mandai aturkan date aku dengan minah tah mana tah ni dah kenapa? Apa kau teringin sangat nak makan kasut sajat?"

"Halamak ai kau ni.... tahu lah kau suka sajat an."

Yoonji smirk😏

Mata yoongi terbeliak luas.😲

What the h-

"Eh, bila masa pulak aku sukakan si sajat tu? Weh... kau mulut tu."

"Eleh, tak nak mengaku konon. Kau kan sukakan yeoja yang sexy sexy macam si sajat tu. Hahha... takpe, takpe. Aku ship korang berdua tau. Memang padan sangat kau dengan si sajat tu, yoongi. Dah, lah. Aku dah aturkan date kau dengan dia dinner ni."

"Dinner? Dia? Siapa dia?"

Yoongi blur di situ

"Aduh... apahal blur sangat kau ni yoongi oi? Dengan yeoja tulah tak kan dengan si sajat tu pulak. Pfft-"

Yoonji mengambil semua pop corn nya lalu berjalan sambil ketawa macam thetan masuk ke dalam biliknya.

Yoongi menghela nafas kasar.

"Haih... apalah nasib aku dapat adik yang macam harom ni? Haih... yoonji, yoonji. Bila lah kau nak maju, nak"

Yoongi menggelengkan kepalanya berkali-kali.

PETAANNNGGGG~~~~~

Yoongi menunggu di sudut cafe dengan penuh kesabaran.

"Aduh, mana yeoja ni? Aku dah tunggu dia lama nih. Aduhai... ingatkan aku yang lambat, rupanya dia yang lambat. Aish... ni lah janji korea. Haih... manusia manusia"

ɢɪʀʟғʀɪᴇɴᴅ ғᴏʀ ʀᴇɴᴛWhere stories live. Discover now