Bro 8

353 11 1
                                    

Pagi tu jam menunjukan hampir 6.45 pagi. Dari luar dah kedengaran derapan tapak kaki yang amat kuat menuju ke arah bilik Ana Maria.

"Dumm"

Pintu di tolak dengan kuat.

Mummy:
Hoiiiiii bangunnnnnnn!!!

Ana:
Uhuk huk uhukkkk!!!

Mummy:
Awattttt. Nak Mummy cekik kasi lebam tekak tu ker apa hah? Mummy bagi masa 15 minit. Kalau Ana tak keluar dari bilik ni Mummy update dalam FB "Ana Maria sakit tekak malas nak pergi sekolah!"

Ana:
Mummyyyyyy. Apa nie Mummy. Sampai hati Mummy nak update pasal Ana macam tu kat FB. Huh Mummy nieeee...

Mummy:
Bangun sekarang!

~~~*~~~

Ana berdiri di depan pintu pagar sekolah. Terjenguk-jenguk melihat keadaan sekitar dengan harapan tidak akan terserempak lah dengan Si Aiman tu. Yea lah kan mana nak letak muka kalau abang sendiri pon duk terhegeh-hegeh nak ajak si Amir tu bercouple.

Ana mula berasa amat marah apabila teringatkan yang abang nya Daniel telah mempelawa Amir untuk bercouple seolah-olah telah memotong jalan nya untuk memiliki Amir.

Ana mula berjalan perlahan-lahan menuju ke bangunan sekolah untuk menuju ke kelas nya tanpa di lihat oleh sesiapa. Dia mula berlari-lari anak dan segera memecut menaiki tangga yang menuju ke arah pejabat pentabiran sekolah.

Sesampai dia di tingkat atas...

Ana:
Abangggggggg!!!!

Daniel:
Owh noooo. Itu bukan apa yang Ana fikirkan ok!

Ana:
Ana sungguh tak sangka abang sanggup buat macam ni kat Ana.

Amir:
Well not my fault! Daniel yang rindu sangat tak sabar-sabar nak jumpa i so what to do? Huhu

Daniel:
Eh kau Amir jagan nak over sangat boleh tak? Bila masa aku nak rindu-rindu kau ni hah?

Ana:
Abang. Ana akan pastikan Mummy tahu tentang perkara ni. Siap lah balik nanti.

Daniel:
Nooo Ana. Bukan lah. Ini semua salah paham lah. Kita orang...

Amir:
Dah suka sama suka hehe

Ana:
Whatttttt!!!!!

Daniel:
Kau sengaja kan Amir. Diam boleh tak.

Amir:
Ok fine aku diam. OK bye aku pergi dulu Daniel. Nanti lepas sekolah aku tunggu kat luar pagar so jangan lupa my present for our first date. Bye.

Ana:
Ana bagitahu Mummy!

~~~*~~~

Sementara itu di rumah, Mummy bergegas masuk ke dalam rumah dan mencampakan kunci kereta dan rumah ke atas sofa dan segera membuka Ipad nya.

Mummy:
Wah wah wah anak jantan aku ni dah bercouple dengan jantan pulak dah. Ishhh ni lah dia. Perempuan kat sekolah tu punya lah berlambak jantan juga si Daniel ni nak yea. Siapa lah si Amir nie?

Mummy scroll dengan pantas untuk melihat profile Amir di FB sambil melihat-lihat foto yang ada di dalam galery nya.

Mummy:
Huh boleh tahan juga hensem si Amir ni. No wonder lah Daniel pon siiiiibukk gak nak bercouple dengan dia. Hummph kecewa lah si Ana tu nanti huhu

~~~*~~~

Di dalam kelas Ana. Dia menyelinap masuk menerusi pintu kelas belakang tetapi keberadaan dia telah disedari semua orang dan melihat nya dengan penuh sinis dan tajam. Ada juga yang berbisik-bisik apabila melihat Ana memasuki kelas.

Fiqah:
Anaaaaa. Apa nie? Apa yang dah berlaku?

Hanny:
Ye lah Ana. Kenapa Ana kenapa?

Fiqah:
Sanggup kau yea Ana. Tak sangka kami berdua taw.

Ana:
Tak sangka apa nya korang ni hah?

Hanny:
Ye lah. Sanggup kau bermadu dengan abang sendiri. No no no no gurl. Sumbang mahram tuh!

Ana:
Heyyyy memandai jer lah korang ni. Ada pulak sumbang mahram. Kau tahu ke apa tu?

Hanny:
Hehehe aku just cakap jer. Salah ek. Ok fine. Tapiiiii aku tetap tak puas hati. Kenapa si Daniel pulak yang nak bercouple dengan si Amir tu hah

Fiqah:
Yea lah. Layak ke Daniel tu jadi couple dengan Amir tu? Cuba korang bayangkan Daniel ketua pengawas sekolah dengan body sporty dia tuh berdiri berpegangan tangan dengan si Amir yang ensem-ensem cute macam tu.

Hanny & Fiqah:
Aaawwwww cute couple!!!

Ana segera menepuk meja di hadapan nya dan membuatkan semua orang terdiam.

Ana:
Heyyy jangan nak berangan boleh tak. Apa kata kita cuba pisahkan diaorang dalam seminggu ni sebelum hari Ahad. So korang on ke tak on?

Hanny & Fiqah:
Ok kita onzzzz. Tapi kann... diaorang cute couple. Aaaawwwwwww!!!!

Berbulu sungguh Ana melihat perilaku mereka berdua yang tak semenggah itu. Kalau di ikutkan hatinya memang dilepuk-lepuk kepala budak dua ekor di hadapan nya tapi misi untuk memisahkan Daniel dan Amir lebih mengujakan perasaan Ana ketika ini...

~~~bersambung~~~

Bromance Dude!Where stories live. Discover now