Dan perlahan-lahan Aiman membuka satu persatu butang baju nya sambil tetap memandang ke arah Ivan. Baju nya di lepas kan dan Aiman membuka butang seluar nya dan melorot jatuh ke bawah.
"He's completely naked now!" Ivan membuntang kan matanya seakan tidak percaya apa yang telah dia lihat di hadapan nya itu.
Seketika pintu pagar bergerak seakan kuncinya telah dibuka. Aiman menganggukan sedikit kepala nya kearah Ivan dan berlalu pergi dari tepi tingkap itu. Ivan berpaling dan cuba untuk mengerti apa yang telah berlaku.
Dia memandang ke arah pintu pagar tersebut yang seakan sedikit terbuka. Dia tersenyum sinis seolah-olah mengerti apa maksud yang tersirat itu. Perlahan-lahan dia menolak pintu pagar dan bergegas lari menuju masuk ke dalam rumah Aiman.
~~~***~~~
Dari jauh kelihatan Daniel dan Amir berjalan beriringan menuju ke arah kereta Amir yang diletakan sedikit jauh di tepi jalan.
Daniel:
So kenapa you datang awal sangat ni?Amir:
Saja rindu kat you heheDaniel:
Serious lah. Kita nak kemana ni?Amir:
Yea lah yea lah. Kita pergi makan dulu boleh?Daniel:
Hurmp ingatkan nak terus ajak balik rumah tadi...Amir:
Eh serious lah ni. Jom jom sayang.Daniel:
Eh shut up lah you. Lepaskan tangan I boleh tak? Orang tengok lah nanti.Amir:
Laa tadi ajak balik my house. Tak nak pulak. Jom laa sayang. Please!Daniel:
Eh dia ni. Kata nak pergi makan kan so jangan ngada-ngada boleh?Amir:
Eleh. You nak bermanja-manja dengan I cakap jer lah. Jangan malu-malu.Daniel:
Shut up! Eh jap yang kau pergi park kereta jauh-jauh sangat ni dah kenapa hah?Amir:
Alaa saja nak berjalan berdua-duan dengan you baru romantik kan heheDaniel membuat memek muka seakan mahu termuntah apabila mendengar ayat-ayat jiwang Amir itu.
~~~***~~~
Ana mundar mandir di dalam biliknya sambil menghentak-hentak kan kaki. Rasa geram meluap-luap dengan hembusan nafas turun naik di dadanya.
Dia sedang berfikir-fikir haruskah dia menekan "publish" button berkaitan Daniel dan Aiman yang pernah bercinta dulu-dulu. Itu merupakan satu rahsia yang Ana pegang selama ini walaupun Daniel hanya mengatakan itu merupakan suatu kesilapan silam tetapi Ana tidak percaya kata-kata Daniel itu. Malah pasti mereka sememangnya ada berhubungan sebelum ini.
Manakan tidak kalau sekotak gambar-gambar mereka berdua sahaja. Cuma Ana kurang pasti di mana letaknya kotak-kotak tersebut. Kalau lah dia jumpa kotak tu memang lagi senang lah dia nak mengugut si Daniel tu.
Ana kembali dan duduk semula di hadapan laptop nya dan merenung tajam sambil berfikir harus atau tidak dia menekan "Enter".
Mummy:
HAA ANA! Kau buat apa lagi tuh. Mummy panggil tak dengar ke hah!Sergah Mummy di muka pintu secara tiba-tiba dan terkejut dengan itu Ana segera menutup laptop nya dan melompat ke atas katilnya.
Ana:
MUMMYYYYYYYY. Terkejut Ana taw. Apa Mummy ni. Lain kali ketuk dulu boleh tak. Ana ingatkan Abang Daniel tadi.
YOU ARE READING
Bromance Dude!
RomanceHanya seminggu bercouple. Itulah permainan cinta yg dimainkan oleh Amir Syazwan. Seorang playboy sekolah. Telah pon menjalinkan cinta pula dgn Ana Maria adik kpd Daniel, seorang ketua pengawas sekolah. Dia yg tidak menyukai permainan itu telah pun m...