Bro 10

376 10 0
                                    

Di tepi pagar sekolah ada beberapa sekumpulan pelajar-pelajar yang lain telah sedia menanti untuk melihat kemana Amir akan bawa Daniel pergi dating pada hari itu.

Mereka ini memang big fan Amir sejak dahulu lagi sehinggakan mereka bertindak membuka satu laman FB yang dikenali sebagai "Amir My Idol" untuk update segala aktiviti yang dilakukan oleh Amir.

Jadi hari pertama Amir dating merupakan satu 'holy day' bagi mereka yang harus di ikuti dan dilihat dengan mata kasar. Waaah haha macam tu lah agak nya di kaca mata mereka.

Kudin & Ivan:
Nah!

Ivan:
Amir ni kau punya date dah sampai. Ko jaga dia baik-baik. Jangan kecewa kan hati dia. Hati dia amat rapuh sekali huhu

Daniel:
Eeeh ini dah lebih!

Kudin:
Rileks bro. Kita just nak tolong ko jer. Mana taw esok lusa Amir tinggalkan ko cemana? Ko juga yang patah hati kannn..

Daniel:
Eeh eh jap. Kecewa patah hati apa nya? Sejak bila aku suka kat dia? Aku cuma tak suka...

Amir:
Ok ok ok! Korang jangan risau ok. Aku akan jaga Daniel ni macam aku jaga bakal bini aku ok.

Daniel:
Ok now kau yang lebih Amir. Sejak bila aku cakap aku nak jadi bakal bini kau hah?

Kudin & Ivan:
Aah sudah. Sapa pulak nak jadi wife ni? Tak kan husband and husband
(Sambil berbisik-bisik)

Daniel:
Hoi. Korang jangan nak over yea. Tak ada nya husband and husband and wife bagai. Kau Amir jaga sikit yea mulut kau. Aku tumbuk kang.

Amir:
Ok ok. Jangan laah marah sayang!

Kumpulan Pelajar:
Aaaawwwwwwww!!!!!

Amir menoleh ke arah kumpulan pelajar tadi dan mengaru-garu sedikit kepalanya yang tidak gatal itu. Daniel pula memandang sinis tepat ke arah Amir.

Dalam hati Daniel "Kau jaga Amir. Wait and See!" Daniel menolak Kudin dan Ivan ke tepi dan segera berlalu pergi.

Amir:
Eh Sayang tunggu i.

Daniel segera berhenti, menoleh dan memandang tepat ke arah Amir dengan muka serius nya.

Amir:
Uihh sorry sorry. Ok I datang sekarang.

~~~***~~~

Di dalam coffee shop. Ada sepotong cake strawberry di hadapan mereka dan dua gelas coffee. Masing-masing diam membisu dan memandang di antara satu sama lain.

Amir:
Ok Daniel. Fine. I'm sorry ok. Tadi I gurau jer. Jangan marah yea. I promise yang I tak akan cakap macam tu lagi depan orang ramai. Tapi I tetap nak panggil you sayang kalau kita berdua je ok?

Daniel:
NO! Ramai ke sorang ke I say no. Don't call me sayang-sayang. I'm not your sayang.

Amir:
Laa sekarang memang lah tak. Mana taw in future ke you jadi my love. So I have to call u sayang anyway kan?

Daniel:
Jangan nak bermimpi lebih boleh tak. You dengar sini. I dah terlepas cakap jer nak ajak you bercouple ok. Dan I sekarang ni nak minta kita batalkan perjanjian gila ni.

Amir:
Oh my god! Boleh tak you jangan nak luka kan hati I. Dah lah ini our first date kita dan you nak mintak putus pulak. Eh apa ni Daniel?

Bromance Dude!Where stories live. Discover now