STAY WITH ME
❝ I don't want to keep thinking the possibility for you to leave so please, be with me, stay for me, stay with me ❞
• ━━━━━━ ⸙❀⸙ ━━━━━━ •
"Wow, wow, wow,"
Haruka yang hendak kembali ke dormnya terhenti apabila terdengar bunyi tepukan yang datang ke arahnya.
Haruka memandang ke belakang. Anak matanya mengecil.
"Apa yang kau nak?" Soal Haruka dingin.
Taufan tersenyum lebar dan sinis. Orang kata 2 in 1 lah~
"Aku dengar segala-galanya. Deal and your past~" Taufan berjalan ke arah Haruka.
"So? Kira kau nak ugut aku lah ni? Aku tak hamaklah," Haruka masih dengan suaranya yang dingin.
"Excuse me? Siapa yang nak ugut kau? Aku taklah lemah sangat sampai nak blackmail orang. Cuma..." Taufan mendekatkan bibirnya dengan telinga Haruka.
"Aku tertanya kenapa kau berusaha sangat nak menang. Kau dengan dia kawan aje kan? Ke kau ni sebenarnya hmm gay?" Pantas Taufan mengelak tumbukan Haruka.
"Sedar diri kau tu sikit eh? Habis tu kau dengan Halilintar tu?! Bukan gay ke?!" Bentak Haruka.
Taufan mengangkat keningnya.
"Ni lagi sorang. Kalau tak tahu apa-apa better diam. Nanti diri sendiri yang malu,"
"Jangan kacau misi aku untuk menang pertandingan ni," kata Haruka pula.
"Oh come one, dude. You're really getting on my nerves," Taufan membuat muka menyampah.
"Kau tahu yang student University Grave Art akan buat apa sahaja asalkan kitorang menang. Determination kitorang tinggi," Haruka menyilangkan tangannya pada dadanya.
"Kau fikir universiti kau jeke yang nak menang?" Taufan melintasi Haruka.
"Siapa je tak nak menang dalam suatu pertandingan? Semua orang nak,"
Taufan berlalu pergi meninggalkan Haruka yang mengepal tangannya.
"Tch,"
⸙ Stay With Me ⸙
Hari terakhir pertandingan tiba jua akhirnya. Semua peserta berasa gemuruh, teruja dan ada juga yang... jadi psiko tak bertempat.
"Muahahaha!!! Siaplah diorang semua! Aku akan bakar diorang! Hahahaha!!!"
Blaze memanjat di atas kerusi dan mengangkat tangannya sambil memegang kotak jus epal. Thorn yang sedang meminum botol air minirel, menuang air itu kepada Blaze.
"Hoi! Kau pahal?!"
"Aku ada baca yang api akan terpadam kalau kita simbah dengan air. Amacam? Dah padam 'api' kau tu?" Soal Thorn dengan muka innocentnya.
"KAU-"
"Eh, sudahlah tu. 'Api' yang Thorn cakap tu adalah api... semangat kau! Dia sengaja buat macam tu. Dia nak tengok kalau disebabkan perkara kecil boleh tak 'api' tu padam!" Kata Gempa.
Blaze terus terdiam.
"Hmm... Betul juga tu,"
Gempa mengelap peluhnya dan memberi death glare kepada Thorn.
Thorn yang merasakan dirinya dalam keadaan bahaya terus memasang muka paling innocent yang dia mampu buat.
Gempa yang dah tak tahan tu terus memicit pipi Thorn dengan kuat.
"Untunglah kau comel~ Kalau tak, dah lama kena libas dengan sudip aku,"
"Err... Hehe..." Thorn ketawa janggal.
"Baiklah, para peserta untuk stage diminta menaiki pentas sekarang,"
"Jom!" Taufan menarik tangan Halilintar.
"Woi!"
Wakil yang dihantar oleh University Art Policy ialah Halilintar, Taufan, Gempa dan Ice. University Grave Art pula menghantar Haruka, Adam, Daniel dan Amikko.
"Dengar sini baik-baik mamat biru. Team aku takkan kalah dengan team kau yang lemah ni," kata Haruka angkuh.
"Don't be like that, Haru~ Be nice to your opponents," Adam tersenyum manis.
"Kitorang pun takkan kalahlah. Sampah akan tetap jadi sampah kalau sampah tu tak dikutip untuk dikitar semula," kata Halilintar pula.
"Hali, stop that. Kita memang takkan kalah pada sampah macam diorang~" Taufan tersenyum jahat.
Ting!
"Kau sengaja nak uji kesabaran aku kan?" Soal Adam geram.
"Aku? Oh, entahlah~? Hurm... Maybe~?" Taufan memberi flying kiss dan serta-merta Adam memotongnya menjadi enam keratan.
Okey, guys! Jom kita tamatkan chapter ni sekarang!
"Wait, nanti dulu-" - Halilintar, Taufan, Haruka dan Adam
Please Stand By
- Chapter 15 , Tamat -
©quexnlatte
YOU ARE READING
STAY WITH ME | TAUHALI
Fanfiction❪ 𝗦𝗠𝗪: HALILINTAR DAN TAUFAN ❫ teruskan berada di sisi aku dan jangan tinggalkan aku。 ❛ sampai bila kita nak jadi macam ni ? ❜ title kawan sehidup semati ? ia sudah tidak wujud dalam persahabatan antara Halilintar dan Taufan yang sudah hancur 。 ...