Hoofdtuk 4

27 1 0
                                    

Pov Lola
'Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.' Zegt de dokter. 'Zeg maar.' Ik wil weten wat hij te zeggen heeft. 'Doe maar eerst het slechte.' Zeg ik er snel achteraan. 'Het slechte is dat je vader nog in coma ligt. Het goede is dat je moeder over een week waarschijnlijk naar huis mag.' Ik knik en loop dan weg.

Pov Jelle
De dokter heeft net zijn nieuws verteld en dan loopt Lola weg zonder iets te zeggen. Ik zie de dokter verward kijken. 'Sorry maar ik moet echt achter haar aan. Als iets veranderd bel dan naar 06********.' 'Zal ik doen.' Antwoord de dokter. En dan ren ik door de ziekenhuishallen opzoek naar Lola. Als ik buiten kom zie ik haar rennen ik pak snel mijn fiets en ga haar achterna. Dan stopt ze voor een poort en maakt deze open loopt naar een grote schuur en haalt hier ook het slot vanaf en maakt de grote deur open.

Pov Lola
Ik ren het ziekenhuis uit naar mijn pony's toe. Hun zijn mijn enige troost. Hun kunnen mij helpen. Dat doen ze voor mij. 'Pepsi, Harrie, Luna, Arto!' Roep ik door de scheur. 'Bella, Helga, Belle!' Yupp de koeien moet ik niet vergeten. Ik loop naar Harrie zijn stal toe. 'Hay sjappie. Hoe gaat het met jou? Zullen we vandaag gaan springen?' Ik loop naar de rijbak en begin met hindernissen klaar te zetten. Even denken van f naar h steltje op x. Na c op de binnenhoefslag twee kruisjes achter elkaar. En dan nog een oxer tussen k en b. En dit alles heb ik gemaakt met stoelen en takken en een paar balken. Als het klaar staat ga ik weer naar Harrie en ga hem opzadelen. 'Kom sjappie we gaan springen.' Eerst instappen dan draven en galopperen met wat dressuur voor de basis. 'Klaar voor kleine.' Zeg ik in Harries oor. En laat hem galopperen over mijn zelf bedachten parcours. Hij springt foutloos. Geen idee over de tijd.

Pov Jelle
Ik verstop me achter de struiken. Ik wil weten wat Lola daar gaat doen. 'Pepsi, Harrie, Luna, Arto!' Schreeuwt ze. 'Bella, Helga, Belle!' Wie zijn dat. Na vijf minuten komt ze weer naar buiten en begint ze sprongen neer te zetten. Gaat ze nou met die mensen paardje spelen.

Ze is nu al weer een kwartier binnen als ik er heen wil lopen. Maar dan komt ze naar buiten met een prachtige donker bruine bijna zwarte pony. Slanke benen maar gespierde borst. Gewoon weg een perfect gebouwde hackney pony.

Ow even vergeten ik heb me nooit goed voorgesteld. Ik ben Jelle Adems. 17 jaar. Ik heb donker bruin bijna zwart haar.(net als deze pony van Lola) ik heb groene ogen en redelijk gespierd. En waarom ik alles weet over die pony. Ik rij zelf paard. Niemand weet dit alleen mijn ouders.

Ik zie dat Lola is opgestapt en een perfecte dressuur rijdt. Haar pony loopt wat hoog maar dat hoort bij het ras. Dan buigt ze naar voren en zegt wat tegen haar pony. Deze reageert daarop en begint te galopperen. En ze rijdt een perfect foutloos parcours. Geen officieel parcours. Maar hoe zij rijdt kan dat best.

En dan gaat ze nogmaals. Dit keer valt er een balk vanaf. 'Godsame!' Hoor ik Lola vloeken. Nu kom ik tevoorschijn. 'Lola laat hem rustiger lopen dan gaat het makkelijker.'Aaaaaaaaaaaaah!' Gilt Lola dan. Ik zie haar pony met zijn voor benen hoog in de lucht. Oeps. 'Jelle Adems je hebt weinig verstand in de praktijk vergeleken met je theorie.' Ik snap wat ze bedoeld. Ik gaf haar perfecte theorie maar vergat zelf goed in de praktijk te handelen. 'Sorry Lola. Maar probeer het is. Hoe ik het zei.' Ze stuurt haar pony weer op de hindernissen. 'Hou hem in Lola.' Ze houd hem netjes in. 'En nu laat je hem gaan.' Zeg ik net twee galopsprongen voor de hindernis. En ze laat haar pony gaan. En hij springt er perfect overheen. 'Goed gedaan lo.' Na die zin kijkt Lola me boos aan. WoW die kan boos kijken zeg. Ik word er een beetje bang van. 'Lola ik bedoel Lola. Sorry lola. Ik zal het niet meer doen lola.' Nu knikt ze goedkeurend. 'Hoe heet je pony eigenlijk.' 'Je mag me niet uitlachen hè. Hij heette al zo.' Ik knik zo erg kan het toch niet zijn. Mijn pony heet frist. Niet dat iemand dat weet.  'Hij heet Harrie.' 'Zo noemde je hem niet met opzadelen.' Ik weet niet hoe ze hem noemde maar het was geen Harrie. 'Klopt ik noem hem heel vaak sjappie.' Zegt ze. Ik proest het nu uit. 'Hey je mocht niet lachen.' Nu moet ik allemaal maar harder lachen. 'Ik ga je slaan kijk uit.' 'Jij mij slaan.' Vraag ik lachend. En voor ik het door heb krijg ik een harde klap tegen mijn arm. 'Auwts jij slaat hard.' Als ik haar aankijk zie ik dat ze een grijns op haar gezicht heeft. 'Ik heb niet geslagen. Ik zou niet durven.' Ow zij daagt mij echt uit. 'Ik ga je pakken Lola.' 'Kan niet ik zit op een pony van nog geen vier jaar oud. Dadelijk schrikt hij.' Vier. Hij lijk veel ouder die pony. Denk ik bij mezelf. 'Is hij echt nog geen vier.' 'Geef mijn telefoon ff dan kijk ik wel.' Ik kijk om me heen en zie dan iets op de zijkant van de trailer liggen. Ik pak haar telefoon.  'Kijk eens aan prinsesje.' Ze opent haar telefoon. 'Hij is vandaag jarig dus vandaag is hij precies vier geworden.' Zegt ze vol trots. 'Hij kan wel veel voor een net vierjarige. Ik zag je net een perfecte dressuur rijden en springen doet hij dan wel heel goed.' 'Dank je denk ik.' Bloost ze. 'Heb je trouwens zin om vanavond mee te gaan naar een feestje voor wat afleiding.' 'Ja is goed. Ik wil even niet aan mijn ouders denken. Daarom ging ik ook hier heen.' Paarden is dus haar afleiding. 'Top. Dresscode voor de meiden is zwart en sexy trouwens gaat dat lukken.' 'Of course. Ik moet nog even de andere paarden rijden. Wil jij ook.' 'Ja is goed.' Zeg ik instemmend. Ik heb al vaker paard gereden.

'Oké wil je mijn new forest Pepsi. Ze is 7jaar heeft een heel jaar stil gestaan. Daagt je uit als je een beetje kan rijden. En is een grote C net geen D.'
(Foto Pepsi met een kip)

'(Foto Pepsi met een kip)

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik knik goed keurend.
'Of wil je op arto een haflinger. Tussen D en E zoiets. Is bijna 15 jaar. En is echt makkelijke lompe knol.'
(Foto arto met mij)

' (Foto arto met mij)

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Ik ga wel op Pepsi. Kijken hoe moeilijk ze is.' Dit is een domme zet nu kan ze zien dag ik kan rijden. 'Wil je boomloos  of gewoon zadel.' 'Doe maar gewoon.' En dan gaan we rijden.
—————————————————

Lola and the badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu