POV. Darcy
Nog in de wolken van afgelopen vrijdag fiets ik naar school. Ik kan nog steeds niet geloven dat Daniel en ik, nouja, jeweetwel gedaan hebben.
Als ik op school aangekomen ben, zet ik mijn fiets in de fietsenstalling, doe 'm op slot en loop naar binnen. Als ik bij mijn kluisje kom zie ik er een briefje uit steken. Ik vouw het open en lees wat er op staat:
Hey lieve Darcy,
Vrijdagavond was geweldig! Ik hoop je nu vaker te zien en dat we niet terug gaan naar hoe het was voor het schoolfeest...
X Daniel
Ik vouw het briefje met een glimlach dicht en stop het in mijn tas, pak mijn boeken en loop snel naar het lokaal voor de eerste les. Als ik binnen kom loop ik naar achter en ga op mijn vaste plek naast Lara zitten. 'Hee Darcy!' Groet Lara me. Hoi, Lara' zeg ik terug. 'Nog nagenoten van vrijdagavond?' Vraagt Lara met een dikke grijns. 'Jaa!' Antwoord ik. 'Het leek wel alsof ik op een roze wolk zweefde! Nu nog steeds, ik denk dat ik verliefd ben op Daniel.' Zeg ik blozend. 'JE BENT WAT???' Schreeuwt Lara keihard door de klas. 'Ik ben verliefd op Daniel...' Herhaal ik iets harder. 'Wat super voor je!' Zegt Lara nu wat zachter. Terwijl ik zijn naam zeg, kijk ik rond of ik hem zie zitten. Daar zit hij, met zijn schattige bruine krulletjes. Hij kijkt om, ik zwaai, maar hij zwaait niet terug maar draait zich weer om, met zijn rug naar mij toe. Dat is vreemd... Denk ik bij mezelf, ik heb toch niks verkeerd gedaan? Jawel, zegt een stemmetje in mijn hoofd, Je hebt hem superlang gepest! Nu denk jij dat hij je dat al vergeven heeft? Dat denk je misschien wel verkeerd... Mijn geweten heeft gelijk. Ik snap het, zou het moeten snappen als Daniel dubbele gevoelens heeft voor en over mij. Ik besluit het even uit mijn hoofd te zetten, pak m'n boeken en probeer mijn aandacht bij de les te houden.
Als het pauze is wil ik met Daniel gaan praten maar ik kan hem niet vinden. Ik zie wel Amber en Lara staan. Volgens mij hebben ze een discussie. Amber staat met een boos gezicht tegen Lara te praten, en Lara kijkt een beetje hulpeloos om zich heen. Dan ziet ze mij staan, duwt tegen de schouder van Amber die ineens stopt met praten en samen komen ze naar me toe gelopen, Amber nog steeds boos kijkend. 'Waar hadden jullie het over?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Nergens over hoor.' Antwoord Amber snel voordat Lara iets kan zeggen. Lara kijkt boos naar Amber en richt zich dan op mij. 'Zullen we vanmiddag naar de Starbucks?' Vraagt ze met een hoopvol gezicht. 'Sinds wanneer hebben we er hier een???' Roep ik enthousiast. 'Hij is afgelopen donderdag geopend.' Zegt Amber. YESS!' Roep ik blij. 'Laten we dat doen!!' Als de bel gaat lopen we naar de volgende les. Frans. Joepie. Dus niet.
~Na school bij Starbucks~
Als we ons drinken en onze Muffins gekregen en betaald hebben, lopen we naar een tafeltje bij het raam. We nemen alle drie de eerste hap van onze Muffin en genieten met onze ogen dicht. Als we uitgegeten zijn begint Amber te praten. 'Darcy? Ik moet even wat zeggen. Je hebt vrijdag met Daniel nouja, euh, jeweetwel gedaan. Maar ik vind echt dat je 't niet kunt maken! Je gebruikt hem gewoon voor je eigen gevoelens! Je pestte hem als je in een pesthumeur was, en nu gebruik je hem gewoon omdat je zin hebt in seks!!' Ik vind dat zó niet kunnen!' Mijn mond is tijdens haar speech open gevallen. 'Wat the Unicorns lul jij??' Val ik uit. 'Dit slaat helemaal nergens op! Ik ben gewoon super verkeerd bezig geweest door Daniel te pesten, ja?! Dat weet ik en het is nu inderdaad raar dat ik hem leuk vind maar ja, shit happens. Niet voor mij hoor. Als je dat denkt. Voor mij is het geweldig. Maar als jij het niet kunt hebben heb je gewoon pech.' Na mijn speech kijkt Amber me boos aan. 'Rustig nou, maak er geen ruzie van!' Probeert Lara het te sussen. 'Jullie moeten het even laten rusten, en er dan gewoon over praten.' Zegt Lara. 'Tss, met díe bitch hoef ik niet meer te praten.' Zegt Amber kwaad. Ze staat op en loopt boos de Starbucks uit. 'Lara?' Vraag ik. 'Wat wil je dat ik hier nog van zeg?' Vraagt ze. 'Wat vind jij ervan wat Amber zegt?' Nou, ik vind aan de ene kant dat Amber gelijk heeft, maar aan de andere kant... ook jij want ja, gevoelens veranderen.' Antwoord Lara. 'Dus jij kiest geen kant?' Vraag ik hoopvol. 'Nee, in ieder geval, ik zal het proberen.' Zegt ze met een glimlach. 'Kom, laten we gaan shoppen!' Zeg ik en trek Lara mee naar buiten.
~Thuis~
'Maamm! Ik ben thuis!' Geen antwoord. Die zal wel aan het werken zijn. Ik loop de keuken in en zie op het kookeiland een briefje liggen: 'Darcy, ik moest overwerken dus er ligt een pizza salami in de vriezer x mama' Oeehh Jumm, pizza salami denk ik bij mezelf. Ik pak 'm uit de vriezer en stop hem in de oven. Ik loop naar boven om mijn tas op te ruimen, als ik in mijn kamer kom zie ik een envelop liggen. Ik maak hem nieuwschierig open en pak het briefje wat er in zit.
Darcy,
Ik zou je graag de mijne noemen maar dat gaat niet. Waarom? Kan ik niet uitleggen nu. Ik zal voor jou altijd een plekje in mijn hart hebben. Liefs,
Daniel
Met tranen in mijn ogen laat ik het briefje vallen. Dit kan niet waar zijn! Ik dacht dat hij het zelfde voelde voor mij als ik voor hem. Dit was vast waarom hij zo raar deed vanochtend. Een 'pling' haalt me uit mijn gedachten. Mijn pizza is klaar. Maar ik heb geen trek meer...
JE LEEST
Love at the second sight
Teen FictionIk ben Darcy. Maar je zal toch niet weten wie ik ben als ik alleen mijn naam vertel. Ik zal een omschrijving geven van hoe ik ben. Ik ben populair, 16 jaar oud, blond en gewild door heel veel jongens. Behalve door 1 jongen en die jongen is Daniel. I...