POV. Darcy
Ik spring uit bed en val over mijn eenhoornknuffel. Mijn knuffel al uitscheldend sta ik op. Mijn kleine teen stootte tegen m'n bed, dus nu is het mijn 2e grote teen. Pijnlijk kijkend loop ik naar de badkamer, waar ik uitglijd over een handdoek en bijna met mijn hoofd in de wc pot val. 'Hahahahahahahahahahah!' Mijn vader ligt half op de grond van het lachen. 'Je bent lekker bezig zeg!' Lacht hij nog na. 'Zo iets gebeurt mij nooit.' Schept hij op. Terwijl hij dat zegt, wil hij zijn broek uit de was mand pakken maar grijpt mis en valt in zijn onderbroek de trap af. Mama staat beneden en staat even in shock te kijken, dan barst ze in lachen uit. Huilend van het lachen helpt ze pa overeind.
Met een pijnlijk gezicht wrijft hij over zijn kont. 'Misschien moet je een broek aantrekken.' Zegt mama. 'Dat was ook de planning! Maar het liep wat anders.' Zegt hij. 'Nog na lachend pak ik mijn telefoon en kijk of ik nog een appje heb van Lara. Nee, niks, die heeft zich vast verslapen. Ik eet een broodje en pak een flesje water en doe die in m'n school tas. Papa loopt de keuken in, deze keer met een broek aan, pakt een appel en loopt weer weg. Ik doe mijn jas aan en loop naar buiten waar Lara staat te wachten. 'De wifi deed 't niet, kon je dus geen appje sturen.' Verontschuldigt Lara zich. 'Geeft niet, ik dacht alleen dat je je verslapen had.' Ik stap op de fiets en we fietsen naar school.
Op school aan gekomen zetten we onze fiets weg en lopen naar binnen, naar onze klas. In het lokaal van geschiedenis zit ik normaal naast Amber, maar dit keer ga ik naast Lara zitten. Amber kijkt me vragend aan, maar ik kijk snel en boos weer weg. Ik ga haar straks echt zo verschrikkelijk uitschelden!!
Ik merk dat Daniel niet in de klas zit. Die zal zich wel ziek gemeld hebben.
Tijdens de les valt er een propje op mijn tafel. Ik kijk om me heen en zie Amber spastische bewegingen maken en wijzen naar het propje. 'Amber, gaat het wel helemaal lekker?' Vraagt meneer de Bruijn. Amber knikt met een rood hoofd en buigt zich over haar werk. Ik vouw het briefje open. Heyy, wat is er? Je doet zo raar! X Amber. Ik vouw het briefje weer dicht zonder wat terug te schrijven en ga verder met mijn geschiedenis opdracht. Als de bel gegaan is lopen we het lokaal uit. We hebben nu een tussen uur.
Lara en ik zitten aan een tafel in de kantine en Amber komt aanlopen. 'Nu komt het...' Fluistert Lara. Ik knik. Ik sta op en loop naar Amber toe. 'Hey Amber! Weet je nog die keer dat we door de gang liepen en je viel over een jongen heen en toen viel je met je hoofd op zijn pakje chocolade melk,dat toen knapte en alles in jouw en zijn gezicht terechtkwam. Hahahahahahha, dat was zo grappig!' De hele kantine lacht en Amber word rood. 'Waarom zeg je dat?!' Roept ze boos. Ze loopt naar me toe en wil me een bitchklap geven, maar ik blok 'm en geef haar een duw. Ze begint te schreeuwen: 'WAT HEB IK GEDAAN?! HEB JE IETS TEGEN MIJ?!' Ik schreeuw terug: 'JE WEET HEEL GOED WAT IK BEDOEL! SCHEINHEILIG KUTBITCHJE!!' Ze rent op me af, maar ik stap opzij zodat ze tegen de tafel aanvliegt. Ze krabbelt op en rent met opgeheven vuist naar me toe. Ik pak haar hand en draai hem zo naar me toe dat ze gillend van de pijn op de grond valt. Lara zit huilend van het lachen op haar stoel. Net zoals de rest van de kantine die me aanmoedigt. 'Ik weet niet waar je het over hebt.' Ontkent ze scheinheilig. 'Oh, jij weet precies waar ik het over heb, misschien wel beter dan ik!' Met die woorden geef ik haar een stoot in haar maag en ze valt op de tafel. Het duurt even voor ze opstaat, maar als ze staat loopt ze naar me toe en slaat ze me tegen mijn schouder. 'Auw, dat deed zo erg pijn.' Zeg ik sarcastisch en geef haar een stoot tegen haar neus waar door haar neus begint te bloeden. Ze kijkt me verschrikt aan en rent de kantine uit. De kantine begint te juichen en een glimlach komt op mijn gezicht. Lara staat het hardst te klappen van allemaal. Dat deed vast zeer Amber.
JE LEEST
Love at the second sight
Teen FictionIk ben Darcy. Maar je zal toch niet weten wie ik ben als ik alleen mijn naam vertel. Ik zal een omschrijving geven van hoe ik ben. Ik ben populair, 16 jaar oud, blond en gewild door heel veel jongens. Behalve door 1 jongen en die jongen is Daniel. I...