REQUEST (NAM JOON)

641 58 5
                                    

Ppakk!

Kerusi kayu milik anaknya patah.Segera Kim Nam Joon mengutip.Mati dia kalau anak dia tahu kerusi kesayangannya patah.

"Yeobo,bunyi apa tu?"Tanya Jihyo yang baru muncul di muka pintu.Tetiba datang bunyi dari bilik anak lelakinya.Lagi mencurigakan bila suaminya itu sedang memegang kaki kerusi.

"Apa lagi yang yeobo patahkan?"Jihyo bercekak pinggang.Kalau boleh semua benda di dalam rumah ini hendak dia tukarkan menjadi besi.

Ada sahaja barang yang dirosakkan atau dipatahkan suaminya.Parah betul.Tangan apa pun tak tahulah.

"Nothing.Hehe"Senyuman kekok terpamer.Kayu yang dipegang disembunyikan dibelakang.

"Baik yeobo terus terang"Nam Joon mengeluh.Nampaknya dia harus berterus terang dan bersedia untuk menghadap takdir.

"Yeobo terpatahkan kerusi Gun Hoo"Kepalanya ditundukkan.Acah-acah bersalah.

"Macam mana boleh patah?"

"Yeobo cuma nak baiki kaki kerusi ni sebab permukaan dia tak rata.Kalau duduk tepi sikit dia ke kirilah kananlah.Macam jongkang-jongket je.So,yeobo baiki lah"Terangnya bersungguh-sungguh.

"Tapi yeobo bukan baiki kerusi tu.Jahanamkan lagi adalah"Jihyo menjeling Nam Joon.

"Haihh!Baik yeobo buat apa yang patut sebelum dia balik"Tambahnya lagi sebelum dia melangkah pergi.

Nam Joon membawa kaki kerusi dan kerusi itu ke store untuk dibaiki.

43 minit kemudian~~

"Fuhh.Siap juga akhirnya.Mesti Gun Hoo suka"Tampak lesung pipitnya ketika dia tersenyum.

Kerusi tadi diletak semula ke bilik Gun Hoo siap diletakkan reben.

"Daddy Mommy!Gun Hoo dah balik"Nam Joon duduk di birai katil anaknya.Menunggu kedatangan Gun Hoo.

Kcek!

"Taddaaaa!Suprise"Laung Nam Joon sambil tangannya ditujukan ke arah kerusi tadi.

Gun Hoo memandang pelik Daddy-nya.Dah kenapa tadaa tadaa orang?Gila?

"Tengok Daddy dah baiki kerusi kamu.Suka tak?"

"Buat apa Daddy baiki.Kerusi tu kan dah rosak.Lagipun Gun Hoo nak beli kerusi baru.Oh ya,Daddy tolong buang kerusi tu tau"

Bbum!

Pintu bilik ditutup.Nam Joon tercengang.Buat penat dia je baiki kerusi ni.Rupa-rupanya memang dah rosak.

WHAT THE FISH?

_________________________________________

THE END

BTS IMAGINE feat SONG JI HYOWhere stories live. Discover now