"Appa wake up.Wake up"Suara kanak-kanak lelaki kedengaran di corong teling.Tilam juga terasa tenggelam timbul.
Perlahan-lahan kelopak mata dibuka.Bayangan seorang kanak-kanak lelaki dilihat dengan kabur.
Digosoknya mata.Terdorong ke belakang sedikit Jeon Jungkook.Tidak lupa juga dia terpukul kepala Jeon Ji Hun.Mana tidak,wajah anak lelakinya betul-betul dihadapannya.
Ji Hun meringis kesakitan.Air matanya mulai bergenang.Sampai hati Appa pukul dia.
Jungkook yang memandang reaksi Ji Hun segera mendapatkannya.Diurut tempat yang dipukulnya tadi.
"Sorry bunny.Appa tak sengaja"Ji Hun mencebik.Jungkook menghela nafas lega.Kalau Ji Hun menangis,mati dia dikerjakan isterinya.
Dah lah Ji Hun ni anak kesayangan Jihyo.Sampaikan Jungkook kadang-kadang jealous.Yelah dia tak lagi dilayan.Semua perhatian beralih kepada anaknya.Ni yang nak merajuk ni.Hmmm.
"Appa bangunlah cepat.Appa dah janji kan nak ajar Ji Hun berenang"Matanya dibuat comel.Jungkook kalah.Siapa je tak cair bila anak sendiri buat muka comel.
"Kejap Appa nak tukar pakaian.Ji Hun pun tukar.Tunggu Appa kat bawah.Arraseo?"
"Nae"Terkial-kial Ji Hun inhin sampai kebawah.Yelah dia kan pendek.Dah lah katil mak bapak dia ni tinggi sangat.
"Sini Appa tolong"Jungkook mengangkatnya lalu diletakkan ke bawah.Baru sahaja Ji Hun ingin berlari dia di tahan sekali lagi.
"Kiss"
Chuppp~~
Usai mencium Jungkook Ji Hun terus berlari keluar.
Jungkook tersengih suka.
"Dah bangunkan Appa?"Tanya-nya lembut.Jihyo sedang duduk bersila di depan kolam renang.Dari tadi dia menunggu anak dan suaminya turun.
"Dah!"Ujarnya ceria.
"Ha,borak apa tu?"Sergah Jungkook dari belakang.Hampir sahaj Jihyo ingin masuk ke dalam swimming pool namun sempat ditahannya.Wajahnya begitu dekat dengan Jihyo dan
Chupp~~
"Appa!"
"Wae?"
"Siapa suruh Appa cium Eomma.Eomma Ji Hun yang punya!Sini Ma biar Ji Hun bersihkan"
Chupp~~
Kini Ji Hun pula mencium di tempat yang sama.Jungkook mencebik.Ceh!Anak mak.
Ji Hun yang leka tidak perasan akan perbuatan Jungkook.Jungkook perlahan-lahan mendekati Ji Hun lalu digendongnya Ji Hun.
"Appa turunkan Hun!"Jungkook acah-acah ingin melambungnya ke dalam air.
"Eommaaaa!!!"
_________________________________________
THE END
YOU ARE READING
BTS IMAGINE feat SONG JI HYO
Cerita PendekBTS as a DADDY Start:2019.6.19 Best ranking: #1-appa #1-father #2-child #2-father #3-jjk #10-knj #3-knj