Hidden Chap🐙

615 75 7
                                    

"Eomma,Mina nak pergi kat sana boleh tak?"Tanganya ditunjukan ke air laut.

"Boleh.Tapi jangan terlalu jauh,nae?"Mina mengangguk faham.Kamera kecil dipegang.Hari ini dia mahu menangkap gambar banyak-banyak.

Jihyo memandang Mina yang tengah mengambil gambar.Ceria sahaja anak perempuanya itu.Lepas ini,mungkin tiada lagi senyuman manis itu.Suara comel Mina.

"Jangan nangis.Nanti Mina pun sedih"
Seok Jin menepuk-nepuk bahu Jihyo lembut.Cuba untuk menyalurkan semangat.

Seok Jin tersenyum memandang Mina yang sedang bermain dengan air laut itu.Sekarang,semua hajat Mina sudah dilaksanakan.

Seok Jin juga sudah mengetahui kebenaran,bahawa Mina anak kandungnya.Baru dua minggu bertemu dengan anak perempuanya,Tuhan sudah mahu mengambil anaknya semula.Ini tidak adil.Ungkapnya di dalam hati.

Bangang sungguh.Siapa suruh halau Jihyo.Kalau tak 6 tahun kau luangkan masa dengan anak kau.Ish ish ish.Sekarang nak salahkan tuhan pula.




























































































































"Mina nak ambil gambar Daddy dengan Eomma"

Snap!

Mina bersorak gembira.Gambar polaroid itu dilihat."Aigoo.Princess,sini"Terkedek-kedek Mina berlari ke arah Seok Jin dan Jihyo.

"Daddy balik nanti,daddy tinggal dekat rumah Eomma,nae"

Jihyo hilang kata.Seok Jin mengangguk setuju.Jihyo memandang Seok Jin atas bawah.

Jangan harap kau dapat tidur sekatil dengan aku malam nanti

Petang itu dihabiskan dengan meriah.Terasa bagai keluarga bahagia.Keluarga yang lengkap.Andai sahaja anak pakcik Kim ini tidak bahenol.

Sampai sahaja dirumah.Mina terus masuk bilik.Ingin tidur katanya.Namun dia bukan tidur.Dia ada sesuatu.Hehehehe.

Mina mengambil sebuah kotak besederhana besar.Polaroid-polaroid tadi diambil.Mina menulis surat.

Mina❤

Eomma daddy.Mina cayang.Umm.Caranghaeyo♡.Mina suka ada daddy.Yey~Daddy Mina sem eomma yeopo.Mina lup u.Muahh.

Mina mencoletkan lipstick dibibirnya.Dia mencium kertas itu.Ada kesan bibirnya.

Mina melipatkan surat itu dan dimasukkan ke dalam kotak.Mina baring di atas katil.

Eomma daddy saranghaeyo.Mina lup u
















































Seok Jin berdiri di depan pintu bilik Jihyo.Diketuk-ketuknya pintu itu.Jihyo menyahut dari dalam.

"Orang nak tidur jangan kacau.Bahenol"

Seok Jin menundukan kepalanya.Sampai hati.Huhuhu.Sadis.

Seok Jin terpaksa tidur di ruang tamu.Siapa yang teman dia.Angkat telinga.

Tanpa Seok Jin sedar.Ada makhluk yang memerhatikan dia.Tajam sekali pemandanganya.Perlahan-lahan dia mendekati Seok Jin.

















































Pap!

Nyamuk itu mati ditempek di burit Seok Jin.Nyamuk itu sempat memaki hamun Seok Jin sebelum beliau menghembuskan nafas terakhir disitu.Arwah dahulu baik orangnya.































































































"KIM SEOK JIN!!"Jeritan Jihyo bergema di dalam rumah sewanya.Bingkas Seok Jin bangun.Jihyo dibilik Mina sedang menangis.

"Mina.Bangun sayang"Ditepuknya perlahan pipi Mina.Seok Jin turut membangunkan Mina.Namun hampa.Mina masih tidur.

Seok Jin mencempung tubuh kecil itu.Jihyo mengikutinya.Sampai di hospital.Dia Song Jihyo jatuh terjelopok setelah mendengar kenyataan doktor.

"Maafkan kami.Anak puan dan tuan tidak dapat diselamatkan"

Jihyo masuk ke dalam bilik Mina ditemani Seok Jin.Sekali lagi air matanya gugur.Seok Jin turut menangis.

Anak yang dikandungkannya selama 9 bulan sudah pergi meninggalkannya.Tiada lagi yang akan menemaninya.

Sebelum Mina dikebumikan.Jihyo memandang tubuh tidak bernyawa itu sedih.Mina mengenakan gaun putih.

Jihyo memeluk anaknya buat kali terakhir.Diciumnya.Seok Jin turut duduk di birai katil.Dia juga memeluk anak perempuanya.

"Nah"Kotak kecil itu dihulurkan krpada Jihyo.Jihyo membuka.Luluh jantungnya membaca surat Mina.

"Eomma sayang kamu Mina"

Seok Jin dengan berat hati menutup wajah anaknya dengan selimut putih itu.Jihyo menahan tangis.


































My favourite person left

















The End









*jemput baca cita baru Bella♡♡
*happy 1k vote

BTS IMAGINE feat SONG JI HYOWhere stories live. Discover now