"Takda orang nak buatkan kau jadi laki"Nada sinis.Wanita muda itu berkata sinis kepada lelaki yang berada di depanya itu.
Air yang berada di dalam gelas diambilnya.Dan perlahan-lahan dituangnya ke atas kepala lelaki itu."Sebab kau MANDUL"
Takk!
Gelas itu diletakkan kasar ke atas meja.Lelaki itu cuba menahan amarah.Tidak mahu mengecohkan keadaan yang sememangnya sudah keruh.
"Patutlah ramai yang tolak lamaran kau.Tchh.Sayang muka handsome,tapi useless"Sampul surat yang dipegangnya dibaling tepat ke muka lelaki itu.
Beg tangan berjenamanya diambil dan melangkah pergi dengan egois nya.
Kim Seok Jin meraup mukanya yang basah itu.Sampul surat diambil.Seok Jin melangkah pergi dari cafe itu.
Destinasinya cuma satu,rumah.
Song Ji Hyo mengeluh entah kali yang ke berapa.Payahnya hendak mencari kerja di bandar Seoul,gumamnya perlahan.
Sudah la sebatang kara.Semuanya dibuat sendiri.Berdikari.
Ingin sahaja dia teriak.Beban yang melanda.Haih.Sudah la pemilik rumah tumpanganya sudah memberi amaran.Jika tidak melunaskan tunggakan secepatnya,dia akan dihalau.
Setitik demi setitik air matanya jatuh.Dikesat menggunakan hujung jari.
'Kau kena kuat Ji'Ji hyo memberi kata semangat kepada dirinya sendiri.Langkahnya diteruskan.Baru sahaja melintas jalan
Sretttt!
"Arghhh!!"Teriak Jihyo.Terus pandangannya berubah gelap."Miss?"
"Apa kau dah buat ni.Bodoh Seok Jin"Marah pemuda yang bernama Seok Jin itu.Dicempungnya Jihyo.Ini baru permulaan.Permulaan hidup mereka berdua.
"Ha!Balik pun.How?"Tanya rakanya riang."Apa how²"
"Your date la cik Jiun We"Jiun We berdecit.Malas.Marah."Aku tolak dia"Terbungkam rakanya mendengar jawapan ringkasnya.
"Buttt..why"Bukan kah kawanya itu mencari lelaki yang kaya?Sudah ada ditolak pula.Pelik.
"Tchh.Dia MANDUL"
"WAIT WHATTTT!!"Jiun We membaling bantal kepada rakanya itu,Aei."Dia mandul.mandul!"
"Takanla.Woahh muka hensem tapi mandul.Seriously.Tapi dia kaya beb"
"Kaya pun,kalau tak dapat bagi anak.Buat malu keturunan aku je"Sungguh angkuh dia berbicara.Marah.
"Tapi kau dengan dia dah separuh jalan kot"
Ia.Jiun We dengan Seok Jin hanya tinggal mahu berkahwin."Nasib aku pergi check up kesihatan kami berdua.Kalau tak,mana aku nak taruh muka"Membuak-buak pula kemarahanya itu.Tidak lagi menginginkan kekayaan laki itu.Bagaimana jika dia mengahwini lelaki itu dan kawan² nya mentertawakan dirinya.
Aku tak mandul.Aku cuma kurang subur.Bukanya terus tak dpat kurniakan zuriat.It's okay.Ada banyak lagi yeoja,Seok Jin.Restart semuanya.Perbaiki diri.Buat treatment.Buktikan yang kau boleh.Seok Jin Kim boleh!
Sosok tubuh yang tidur itu dilihatnya.Tidak lah teruk sangat.Cuma dia terkejut and pengsan.
Beg yang dibawa perempuan itu dibukanya.Dicari kad pengenalan perempuan yang dilanggarnya itu.
"Song Ji Hyo"Disimpan semula kad itu.Langkahnya dibawa keluar dari bilik yang menempatkan Song Ji Hyo.
Bermacam-macam bermain di fikiranya.
'patut kah aku..'gumamnya sambil melihat pintu bilik Ji Hyo.Selamat Hari Raya^_^
YOU ARE READING
BTS IMAGINE feat SONG JI HYO
Historia CortaBTS as a DADDY Start:2019.6.19 Best ranking: #1-appa #1-father #2-child #2-father #3-jjk #10-knj #3-knj