Taehyung 4/5

580 67 1
                                    

Jihyo terjengket-jengket keluar dari bilik.Taehyung terlupa untuk mengunci pintu biliknya.Jadi ini ialah peluang untuk dia larikan diri.

Sampai sahaja di pintu,tombol dipulas.Baru sahaja ingin melangkah keluar,dia ditarik.

Ditolak Jihyo ke sofa."Kau!Kau ingkar arahan aku"Matanya menjegil keluar.Perasaan marah yang membuak-buak menyemarakkan lagi keadaan.

Jihyo menunduk.Perasaan menyesal timbul."Bila aku bercakap,
Pandang aku.Eh,sial.Aku cakap pandang tu pandang lah!"

Pasu kaca di atas meja ditolak kasar ke bawah.Berderai pasu itu.Semakin menggeletar tubuh Jihyo.

"Nasib baik kau mengandung anak aku.Kalau tak lunyai kau.Kemas semua ni.Kau didenda.Tak payah makan 3 hari.Tak mati pun kan"Sejurus itu dia meninggalkan Jihyo menangis teresak-esak di situ.

Jihyo mengutip kaca-kaca yang jatuh.Tangannya luka akibat terpegang kaca tajam.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Memang benar apa yang dikatakan Taehyung.Jihyo didenda tidak makan selama tiga hari.Selama tiga hari itu dia langsung tidak pulang ke rumah.

Pada mulanya Taehyung cuma ingin membeli barang keperluan dapur sahaja kerana barang dapur memang sudah habis.

Tapi melihat Jihyo cuba melarikan diri mendatangkan idea jahat yang patut dilakukan kepada Jihyo.Dia ingkar,dia kena.

Selama tiga hari Jihyo berperut kosong.

Jihyo keluar dari biliknya.Ingin memeriksa samaada Taehyung sudah pulang.Namun baru sahaja ingin turun ke tangga dia terus pengsan.Mujur kakinya belum memijak anak tangga.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Taehyung masuk ke dalam rumah.Sudah cukup 3 hari dia meninggalkan gadis itu tanpa bekalan makanan.

"Jihyo"

"Jihyo!"Panggilnya agak kuat.Tidak juga dibalas.

Tap...tap...tap

Membulat matanya melihat sekujur tubuh sedang terbaring di hadapan tangga.

"Wei"

"Bangunlah.Tak lawak okay"Taehyung cuak.Digendong Jihyo.Kereta dipandu laju menuju ke hospital.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Kamu tak bagi dia makan ke Tae?"Tanya Doktor Gong kepada Taehyung.Doktor Gong,doktor peribadi keluarga Taehyung.

"Entah"

"Nevermind.Kandungan dia baik-baik sahaja.Dan pastikan dia mendapat rehat dan vitamin yang secukupnya.Uncle pergi dulu"Bahu Taehyung ditepuk.

Taehyung masuk ke dalam bilik rawatan Jihyo.Wajah lesu Jihyo dipandang."Heh.Baru denda sikit dah lemah"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

4 bulan kemudian~~

Kandungan Jihyo dah semakin membesar.Tinggal 4 bulan sahaja lagi dan anaknya bakal lahir.

Namun hubungan dia dan Taehyung tiada perubahan.Malah semakin teruk.Semalam dia dan Taehyung bergaduh besar.Baru sahaja ingin berbaik,ada saja dugaan yang datang.

Flashback~~

Jihyo sedang termenung di hadapan kolam.Kebingitan lagu tidak diendahkan.Ya,Taehyung membuat parti dirumah mereka.Ramai yang datang.Semuanya berumur sama lingkungan dengan mereka berdua.

Sedang dia mengelamun bahunya dicuit.Jihyo menoleh.Terkejut dia melihat Oh Sehun dihadapannya.

Sehun mendekatkan dirinya dengan Jihyo.Pinggang Jihyo dirangkul.Hanya tuhan sahaja tahu betapa dia rindukan gadis ini.

Song Jihyo,bekas kekasihnya 1 tahun yang lalu.

"I miss you.So much"Bisiknya di telinga Jihyo.Namun dia terdorong kebelakang bila ditarik seseorang.Rangkulannya di pinggang Jihyo terlerai.

"Kau!Sini!"Ditariknya pergelangan tangan Jihyo.Sehun direnung tajam."Stay away from her"Taehyung terus beredar bersama Jihyo.

Sampai sahaja di bilik mereka berdua.Taehyung memarahi Jihyo.

End Flashback

Jihyo menunggu masuk ke dalam bilik rawatan.Hari ini dia bersendirian.Hari ini juga dia akan mengetahui jantina anaknya.


























































Saranghae




BTS IMAGINE feat SONG JI HYOWhere stories live. Discover now